Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muiscursor schiet weg  (gelezen 8301 keer)

Muiscursor schiet weg
« Gepost op: 2011/04/13, 22:37:50 »
Ik heb nu sinds mijn nieuwe PC ineens last van een muiscursor die wegschiet bij native Linux-games. Dan verplaats ik hem en dan schiet ie weer terug. Dit maakt klikken en navigeren erg moeilijk. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/14, 10:57:15 door Vistaus »

Offline chaos7

  • Lid
Re: Muis schiet weg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/14, 08:42:16 »
ik denk dat de muis banger is voor jou dan jij voor de muis =D =D
sorry, kon het niet laten


maar een interessant iets, ik heb er ook weleens last van.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Muis schiet weg
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/14, 10:56:56 »
@femke: XD
Nuja, wel grappig, maar niet als eerste reactie, had toch iets van hulp verwacht, want het is wel hinderlijk.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/14, 11:15:18 »
dat had ik met draadloos nog al eens, na een ander kanaal gepakt te hebben was het opgelost, misschien helpt het als je een andere usb poort pakt ?

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/14, 13:47:11 »
Ik heb er geen last van bij normaal gebruik, alleen bij Games, dus ik vraag me af of het aan de USB-poort ligt (ja, het is een draadloze muis).

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/14, 18:08:12 »
Ik zou het ook eens proberen met een muis met een lange staart. Een speciale gamersmuis lijkt me wat overdreven, maar probeer het eerst eens met een muis die een snoertje heeft ipv draadloos.

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/14, 20:22:30 »
Ook met een muis met een snoertje gebeurt het. Vreemde is wel dat het bij elke native Linux-game gebeurd, behalve bij Nexuiz.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/15, 07:59:13 »
Zit er geen knopje "dpi" op je muis? Dat wil ook nog wel eens helpen. En de gevoeligheid misschien wat terugschroeven?

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/15, 11:05:14 »
Gevoeligheid staat prima voor mij en een knopje DPI zit er niet op. Dus ik weet niet of het aan de gevoeligheid kan liggen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/15, 18:49:11 »
Heb hier alleen last van gehad met die goedkope lazer muisjes.
Heb voor mijn hoofd systeem altijd een dure game muis gebruikt en nooit ergens last van gehad.
De goedkope muisjes die ik kocht waren voor mijn andere pc's en sommige van die gaven het zelfde probleem.
Ander muismatje kan wel eens helpen. Waar mijn game muis goed op werkte, werkte die goedkopen dingen niet zo goed op. die reageerde eerder op reflecties op de muis en als de ondergrond egaal was dan deed hij het af en toe niet.

Nou hoef je niet gelijk een game muis te kopen als je niet echt een gamer bent.
Is een beetje overbodig en je hebt ook goede gewone muizen.
Maar kijk eerst naar de ondergrond. leg er een muis mat en als je die al hebt een andere muismat onder.



Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/15, 20:13:42 »
Ik heb geen gamemuis en een goedkope muis al helemaal niet. Ik gebruik een draadloze HP Comfort Mouse, gloedjenieuw van 39,95 en ik heb het ook getest met mijn Logitech G5 (gamemuis) en daar ook het probleem mee. Een muismat gebruik ik niet, ik gebruik gewoon dezelfde ondergrond als bij mijn vorige muizen en die is prima in orde.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/15, 22:22:04 »
Ik had een muis die het deed op iedere ondergrond. zelfs op een glasplaat.
Was niet eens zo'n duur ding. Enige nadeel was, was dat die niet zo snel was als mijn muis waar ik mee werkte.

Toch zou ik het proberen om het met een muismatje te doen en kijken of het dan over is.
Kun je in de game de muis instellingen aanpassen? Anders daar eens mee spelen.

Uhm 39 euro voor een muis is helemaal niet zo veel.
Ik heb nu een Trust en die was iets goedkoper maar dat merk ik aan alle kanten. Op de desktop prima maar zodra ik ga gamen komt ie echt te kort. (FPS games)

O andere USB poort geprobeerd? Iets waar ik gisteren achter kwam met mijn pc. Ik gebruikte een andere muis maar ik moest hem in een andere USB poort steken om hem goed te laten werken.


 

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/17, 13:08:40 »
Ik vind dat anders aardig veel.
Maar goed, ik zal eens een andere poort proberen.

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/17, 13:32:25 »
Heb hier alleen last van gehad met die goedkope lazer muisjes.
Heb voor mijn hoofd systeem altijd een dure game muis gebruikt en nooit ergens last van gehad.
De goedkope muisjes die ik kocht waren voor mijn andere pc's en sommige van die gaven het zelfde probleem.

2 goedkope lazer muisjes (ik neem aan dat €12 goedkoop is?), 0 problemen. 1 via USB, 1 via de muis-poort. Misschien dat ik juist geluk heb, maar ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt welke muis je hebt, de ene doet het misschien wel, de andere niet.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/17, 22:34:39 »
Heb hier alleen last van gehad met die goedkope lazer muisjes.
Heb voor mijn hoofd systeem altijd een dure game muis gebruikt en nooit ergens last van gehad.
De goedkope muisjes die ik kocht waren voor mijn andere pc's en sommige van die gaven het zelfde probleem.

2 goedkope lazer muisjes (ik neem aan dat €12 goedkoop is?), 0 problemen. 1 via USB, 1 via de muis-poort. Misschien dat ik juist geluk heb, maar ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt welke muis je hebt, de ene doet het misschien wel, de andere niet.

Klopt met de ene heb je er meer last van dan met de andere.
Ondergrond is wel belangrijk. De ene muis is wat minder dan de ander waardoor de ene meer last heeft van de ondergrond dan de ander.
Ik gebruik vaak geen muismat, maar in sommige gevallen is dat zeker nodig en dan kun je niet eens alle muismatten gebruiken. Een wit A4tje werkt ook wel als vervanging.

Ik neem alleen een dure muis voor mijn hoofd pc vanwege games.
Dat verschil merk je. Heb trouwens altijd met een draadje. Heeft 2 voordelen voor mij.
Kan mijn muis niet kwijt raken en zit nooit met een lege muis als ik hem ben vergeten op te laden of nieuwe batterijen te halen.

12 euro is wel erg goedkoop.
Heb een trust muisje van 24 euro en voor desktop is het nog wel ok maar voor gamen is het echt waardeloos.
Nauwkeurigheid is ver te zoeken.
Had een muisje van hp wat ik bij mijn tas had, ik denk dat die goedkoper is en zo voelt ie ook aan maar de precisie is wel een stuk beter.
De muis is alleen te klein voor mij en de kabel is stug.
Maar goed ik had de muis ook niet gekocht om te gamen en al het anderen doet hij naar behoren en hij licht opmerkelijk goed in de hand en dat is als je veel gebruik maakt van de muis wel belangrijk.
Heb ook nog geen problemen met de ondergrond gehad.

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/18, 17:12:55 »
Klopt met de ene heb je er meer last van dan met de andere.
Ondergrond is wel belangrijk. De ene muis is wat minder dan de ander waardoor de ene meer last heeft van de ondergrond dan de ander.
Ik gebruik vaak geen muismat, maar in sommige gevallen is dat zeker nodig en dan kun je niet eens alle muismatten gebruiken. Een wit A4tje werkt ook wel als vervanging.

Ik neem alleen een dure muis voor mijn hoofd pc vanwege games.
Dat verschil merk je. Heb trouwens altijd met een draadje. Heeft 2 voordelen voor mij.
Kan mijn muis niet kwijt raken en zit nooit met een lege muis als ik hem ben vergeten op te laden of nieuwe batterijen te halen.

12 euro is wel erg goedkoop.
Heb een trust muisje van 24 euro en voor desktop is het nog wel ok maar voor gamen is het echt waardeloos.
Nauwkeurigheid is ver te zoeken.
Had een muisje van hp wat ik bij mijn tas had, ik denk dat die goedkoper is en zo voelt ie ook aan maar de precisie is wel een stuk beter.
De muis is alleen te klein voor mij en de kabel is stug.
Maar goed ik had de muis ook niet gekocht om te gamen en al het anderen doet hij naar behoren en hij licht opmerkelijk goed in de hand en dat is als je veel gebruik maakt van de muis wel belangrijk.
Heb ook nog geen problemen met de ondergrond gehad.

Ondergrond: bij mijn oude muis was het hout, maar later (en nu nog) een muismat. Ik merk duidelijk dat hij op mijn muismat toch nauwkeuriger is (dus mijn muis is daarop ook langzamer) maar ik heb die muismat alleen omdat ik mijn vorige muis nogal versleten heb op dat hout. Wat je zegt over die precisie klopt wel, maar om 3x meer te betalen om een precisie 1.5x beter te krijgen... Laat dan maar zitten. Hij heeft 3 knoppen (linker, rechter en middelste muisknop) en hij doet het perfect. Wat moet je nog meer?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/18, 17:28:43 »
Ik betaal graag meer voor een betere muis voor mijn games.
Heb in het verleden zaak gewonnen hier door. Was er vroeg bij met games muizen.
Was ook een zeer fanatieke FPS en als je in de top mee doet, dan merk je het verschil.
Ook voor de CAD software was het fijn. Ik had mijn muis mee naar het werk genomen en ben gaan kijken of het uitmaakte. Ook daar zat verschil in.
Toen mijn baas langs kwam en zag dat ik met een andere muis werkte, vroeg hij hoe ik er aan kwam en waarom.
Had het hem uitgelegd en toen ik na het weekend weer op kantoor kwam, lag er een doos op mijn bureau.
Had een nieuwe muis gekregen en kort daarna wisselde iedereen die een andere muis wou ook naar een betere.
Het was niet dezelfde dan die ik had maar het waren wel veel betere muizen dan die we daarvoor hadden.
Veel positieve reacties van collega's.

Voor gewoon desktop gebruik maakt het helemaal niets uit en voor veel programma's ook niet.

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/19, 11:03:21 »
Maar het vreemde is dus dat ie het in Nexuiz prima doet. Daar schiet ie niet constant weg en daar heb ik toch constant de muis nodig om de camera te besturen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/19, 15:02:16 »
Maar het vreemde is dus dat ie het in Nexuiz prima doet. Daar schiet ie niet constant weg en daar heb ik toch constant de muis nodig om de camera te besturen.

Bij welke spellen wel?

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/19, 16:30:26 »
O.a. Lugaru HD, Trine en Shadowgrounds.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/19, 19:25:34 »
O.a. Lugaru HD, Trine en Shadowgrounds.

Tja dat zijn ook van die spellen.
Dan vraag je er om. ;)

Ik ken geen van die spellen.
Zeker geen FPS games?
Kun je er je muis in die spellen in stellen? FPS games kun je dat waardoor je vaak dit soort dingen op kunt lossen als je hem iets lager zet.

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/19, 20:20:40 »
Lugaru HD is een soort vechtgame met konijnen wordt bestuurd vanaf 3rd person. Ik kan in Lugaru niks instellen en Trine denk ik ook niet. In Shadowgrounds is het trouwens alleen in het menu, daarna wel goed. Nexuiz gewoon prima. Trine is een platformer en Shadowgrounds ook.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/19, 23:41:00 »
Lugaru HD is een soort vechtgame met konijnen wordt bestuurd vanaf 3rd person. Ik kan in Lugaru niks instellen en Trine denk ik ook niet. In Shadowgrounds is het trouwens alleen in het menu, daarna wel goed. Nexuiz gewoon prima. Trine is een platformer en Shadowgrounds ook.

Ja dat soort spellen speel ik niet.
Wel raar dat het zo doet maar zal waarschijnlijk ook een deel aan de spellen liggen.

Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/20, 00:28:26 »
Als dat zo is, dan had ik het waarschijnlijk hier al van meerderen gehoord. Maar goed, ik sluit niks uit.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Muiscursor schiet weg
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/20, 00:53:06 »
in 9 van de 10 keer is het de ondergrond.
Maar dan zul je net zien dat het weer iets anders is.

Kan ook een bugje zijn van iets wat in die spellen gebruikt word en nu problemen geeft.
Je weet maar nooit.