Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos op laptop  (gelezen 796 keer)

Offline johnt

  • Lid
Draadloos op laptop
« Gepost op: 2010/04/13, 21:59:49 »
Geachte forumleden. Zoals velen heb ook ik grote moeite gehad met het aanzetten van mijn draadloos netwerk op mijn laptop Acer aspire 53100.

Uiteindelijk heb ik de laptop met een netwerkkabel aangesloten om zo via het internet een oplossing van mijn probleem te vinden.

Tot mijn verbazing kreeg ik het bericht dat er drivers beschikbaar waren voor mijn netwerk adapter. Na het downloaden en installeren van deze drivers werkte mijn draadloze verbinding prima en kan deze met de toets op het keyboard aan en uitzetten.

Ik heb zelf niet gezocht naar drivers omdat de kaart voor het draadloos netwerk wel aanwezig was met een eigen MAC adres wat voor mij een teken was dat het hardware matig wel in orde was. Niet dus.

Mogelijk heeft een ander iets aan deze ervaring, bij mij heeft het installeren van Ubuntu met aangesloten netwerkkabel het probleem opgelost.

Groeten JohnT


Re: Draadloos op laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/13, 22:10:03 »
Om deze reden is het dan ook aangeraden om ubuntu (of elke andere distro) met een bekabelde verbinding te installeren.
Alles (of toch ijna ;)) wordt dan geïnstalleerd waardoor je later minder problemen hebt. Dit is van toepassing op bv je netwerkdrivers, maar ook op taalpakketten etc

Wel blij dat je laptop goed werkt nu.

Offline johnt

  • Lid
Re: Draadloos op laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/13, 22:11:31 »
Dat blijkt nu  :-[.

JohnT