Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu One  (gelezen 5065 keer)

Offline _Walter_

  • Lid
Ubuntu One
« Gepost op: 2011/02/24, 23:03:17 »
Hallo beste mensen.

Ik vond het even leuk om mijn ervaringen met Ubuntu One. Nu kan ik wel ergens in het forum een probleem voorleggen, maar ik heb geen probleem (meer). Maar wil gewoon mijn verhaal kwijt, misschien dat iemand er iets aan heeft.

Het begon met de grote hoeveelheid foto's die ik heb en momenteel ben ik ook nog eens honderden oude foto's aan het scannen en voorzien van datum (helaas kan ik die niet direct invoeren met xsane). Ik kwam op het idee om de foto's op Ubuntu One te plaatsen. Mocht mijn apparatuur gestolen worden, dan heb ik dit nog in ieder geval.

Ik kocht een 20 gig pakketje en helaas kan dit alleen nog maar met creditcard, die ikzelf niet heb. Maar iemand hielp me met haar kaart. Dit was direct beschikbaar! En ik begon met het delen van de Afbeeldingen folder. De computers waren uren bezig, totdat ik erachter kwam dat alle bestanden met elkaar conflicteerden (die op een minilaptop en pc waren identiek). Toen dacht ik de laptop te verwijderen, Afbeeldingen te legen en de laptop weer toe te voegen. Maar het was een heel gedoe om de afbeeldingen folder opnieuw te delen. Hier had ik meerdere redenen voor.

1) op de minilaptop had ik een subfolder gedeeld. Als test. Later ging ik dus de hoofdfolder delen. Ik kon het delen niet ongedaan maken, omdat er nog een subfolder werd gedeeld, die inmiddels niet meer bestond. Ik heb veel gestoeid en uiteindelijk heel Ubuntu opnieuw geïnstalleerd. Daarna kwam het synchroniseren op gang. Dus ga je syncen...... zorg ervoor dat je geen bestanden op meerdere locaties hebt staan!

2) Vervolgens duurde het uploaden erg lang. Het gaat dan om 18.000 foto's. Circa 15gigabyte. Pas na meer dan 12 uur begon het uploaden. Daarvoor was de computer alleen maar bezig met de voorbereidingen. Vervolgens duurde het up en downloaden een paar dagen. Maar dit was het wachten waard.

Eindelijk stond alles erop en nu kon het beginnen. Maar na toevoegen van nieuwe foto's gebeurde er af en toe niets. En ook leek U1 af en toe niet te werken. Er staat dan status onbekend. En weer draaide het voor geen meter. Ik werd enorm gefrustreerd en zag ook meerdere engelstalige berichten dat Ubuntu One niet zo goed is, dat je beter dropbox kunt gebruiken. Maar bij dropbox betaal je 10$ per maand voor 50 gig. Dit is voor mij, iemand met een groot gezin, te veel geld helaas. Ik zocht zelfs naar manieren om m'n geld terug te krijgen. Totdat het ineens geweldig werkte. Ik heb een soort 'workaround' gevonden.

Nu draait Ubuntu One perfect. Af en toe werkt het niet, maar dan doe ik het volgende:

u1sdtool -q
find ~/.local/share/ubuntuone/syncdaemon -depth -type d -empty -delete
u1sdtool --start
u1sdtool -c

De tweede regel heb ik gevonden op het internet! Deze commando's heb ik in een bestandje gezet en u1.sh genoemd. Dus wanneer ik weer wordt verrast met een 'status onbekend'. Dan doe ik even ./u1.sh

Mijn conclusie:
Ik heb geen spijt dat ik Ubuntu One gebruik. Het werkt nu goed. Soms knalt de software eruit en dan run ik bovengenoemde commando's. Dan doet alles het weer. Dus voor 3$ per maand, heb ik nu veel plezier. Dan neem ik voor lief dat ik af en toe 'moeilijk' moet doen. Een andere optie is dropbox, maar voor het geldverschil wil ik af en toe wel ./u1.sh doen ;-)

Groet,
Water

Re: Ubuntu One
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/25, 09:32:20 »
Daarom ben ik over gestapt op Dropbox.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Ubuntu One
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/25, 10:27:23 »
Dropbox heeft mij 24 uur gegijzeld omdat ze het niet voor elkaar kregen om te syncen met mijn versleutelde home...
Nooit meer van dat... !
UbuntuOne draait gewoon, maar ik gebruik het nog niet echt.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu One
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/25, 10:27:39 »
Daarom gebruik ik twee ext HDD van elk 1 TB en onafhankelijk van een ander werkend ook qua stroom kreis.
Maar ik denk Ubuntu one zal nog verbeterd worden het is eigenlijk nog maar de aanvang.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Caledonia

  • Lid
Re: Ubuntu One
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/25, 12:44:05 »
Ik heb Ubuntu One geprobeerd,
Ik heb Dropbox geprobeerd
Ik heb Strato HiDrive geprobeerd
Ik heb Apple MobileMe geprobeerd

Allemaal gaven ze me geen voldoening, maar ik heb dan ook 150 Gig aan fotomateriaal, 50 Gig aan muziek cd's en podcasts in Itunes en mijn ebooks beginnen ook de pan uit te rijzen.

Mijn oplossing is een viertal externe hd's, waarvan ik er eentje elders heb geplaatst ivm brand/diefstal. Het kost wat meer moeite, gelukkig doet OSX het automatisch met Time Machine, daar heb ik dus geen omkijken naar. Wanneer ik iets belangrijks op mijn computer plaats, zoals vakantiefoto's maak ik direct een backup (niet op alle, op eentje). En de de volgende backup is weer op een andere externe hd.

Maar als ik 10 Gig aan bestanden zou hebben, dan zou ik een voorkeur hebben voor Strato HiDrive omdat je dat op alle systemen kan laten werken en omdat de data opgeslagen is in Duitsland en niet in de USA.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/25, 12:58:36 door Caledonia »

Re: Ubuntu One
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/25, 12:48:27 »
Op zich lijken dit handige hulpmiddelen, ik heb echt zo mijn bedenkingen... ?

Veilig opslaan is leuk echter om dit soort dingen ervoor te gebruiken lijkt me overkill en teveel werk.
Zoals Wanda al zij is een externe HD (liefst SSD) heel erg handig en of de USB stick.

Deze laatste is heel erg veilig zelfs als hij onder water is geweest gaat hij niet stuk.

ff in de brandkast of safe opbergen en je media is voor decennia veilig opgeborgen... !

en? voor heel weinig geld.!

effin my 2 cents.  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu One
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/25, 12:57:31 »
Op zich lijken dit handige hulpmiddelen, ik heb echt zo mijn bedenkingen... ?

Veilig opslaan is leuk echter om dit soort dingen ervoor te gebruiken lijkt me overkill en teveel werk.
Zoals Wanda al zij is een externe HD (liefst SSD) heel erg handig en of de USB stick.

Deze laatste is heel erg veilig zelfs als hij onder water is geweest gaat hij niet stuk.

ff in de brandkast of safe opbergen en je media is voor decennia veilig opgeborgen... !

en? voor heel weinig geld.!

effin my 2 cents.  =D

Ik backup dan ook alles op mijn externe harde schijf (SeaGate 1,5 TB), maar kleinere dingen zoals mijn Documenten-map, zet ik ook nog op U1, maar gewoon als 2e backup en Documenten is redelijk groot bij mij, maar toch gaat het syncen snel, dus dt is geen probleem.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu One
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/25, 19:13:20 »
Ik gebruik dropbox en ubuntu one en bijde werken prima.
Bij grote hoeveelheden bestanden dan duurt het even. Maar dat is vrij normaal.
Heb ook een externe hard disk en dat werkt als je iets snel moet hebben prima.
Rest brand ik op dvd's.
Veel bewaar ik niet. Foto's digitaal heb ik vrijwel 0. Muziek staat veilig op mijn mp3 speler en externe harde schijf plus laptop. Kan ik dus overal luisteren =D
Bestanden knikker ik gewoon weg. Net als de meeste documenten.
Ik deed toen ik met pc's begon alles bewaren en overal een back-up van maken. Nu dus niet meer. 99% van de zooi die ik bewaarde gebruikte ik nooit meer. Foto's had ik wel een hoop maar dat is allemaal weg.
Dus die hoef ik ook niet meer te bewaren.
Het enige wat voor mij belangrijk is, is mijn Queen muziek. De rest is voor mij onbelangrijk. Het is dus ook het enige wat ik over 3 dingen heb verspreid om het veilig te hebben.

Mail blijft op de mail servers staan. Komen wel binnen maar word niet van de mail server verwijderd.
Ideaal bij het wisselen van Ubuntu naar Windows. Heb alles gelijk en als ik niet thuis ben kan ik er online bij.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ubuntu One
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/26, 09:51:50 »
ik gebruik one meestal om sourcecode te delen met mijn mede-studenten. je kunt namelijk ook een bestand publiceren. dan krijg je een link waarmee anderen het kunnen downloaden.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu One
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/26, 11:00:55 »
Geheugen kaarten en usb sticks zijn niet goed om lang op te bewaren, heb gelezen dat deze maar 5 jaar goed blijven.
Gewone hd is beter dan een ssd, omdat bijv het recoveren van een ssd moeilijk is, en hoelang een ssd goed blijft weet ik even niet, maar een hd lijkt me beter(worden al langer gemaakt, sommige zeggen 10 jaar blijft het goed).

Enigste wat ik graag zou weten van een hd.
Indien je er iets op schijft en nooit meer over heen schrijft, hoelang blijft de data erop.
Ja ik weet dat je meer kopieen moet maken, maar moet je soms de hd kontroleren of overzetten naar een andere hd.

Re: Ubuntu One
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/26, 11:11:13 »
Geheugen kaarten en usb sticks zijn niet goed om lang op te bewaren, heb gelezen dat deze maar 5 jaar goed blijven.


Voor een usb stick staat 10 jaar, geen 5 jaar.
Je loopt kans dat in der loop der jaren de electrische lading van de cellen minder word.
Dus als je eens in de 4 jaar de usb stick ff in de pc stopt en eventueel de inhoud ff heen en weer kopieert (hoeft niet eens maar kan nooit kwaad) is alles weer vers.

Dit geld ook voor SSD omdat dit ook op een geheugen cel structuur werkt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu One
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/26, 15:15:51 »
Dropbox,ubuntu-one en externe schijf(1 TB) in gebruik zonder problemen.Alleen onder kde draai ik beide niet,alleen de externe schijf.
Kubuntu 20.04

Offline _Walter_

  • Lid
Re: Ubuntu One
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/12, 21:06:22 »
Misschien moet ik mijn mening bijstellen. Wanneer ik mijn computer opnieuw opgestart heb, ben ik vaak 15 minuten bezig om u1 draaiend te krijgen. Deze keer viel het nog mee:

gebruiker@beneden:~$ u1sdtool -q && u1sdtool --start
ubuntuone-syncdaemon stopped.

Oops, an error ocurred:
Traceback (most recent call last):
Failure: dbus.exceptions.DBusException: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
gebruiker@beneden:~$ u1sdtool -q && u1sdtool --start
ubuntuone-syncdaemon stopped.

Oops, an error ocurred:
Traceback (most recent call last):
Failure: dbus.exceptions.DBusException: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
gebruiker@beneden:~$ u1sdtool -q && u1sdtool --start
ubuntuone-syncdaemon stopped.
^Cgebruiker@beneden:~$ u1sdtool -q && u1sdtool --start
ubuntuone-syncdaemon stopped.

Oops, an error ocurred:
Traceback (most recent call last):
Failure: dbus.exceptions.DBusException: org.freedesktop.DBus.Error.TimedOut: Activation of com.ubuntuone.SyncDaemon timed out
gebruiker@beneden:~$ u1sdtool -q && u1sdtool --start
ubuntuone-syncdaemon stopped.
^Cgebruiker@beneden:~$ u1sdtool -q && u1sdtool --start
ubuntuone-syncdaemon stopped.
gebruiker@beneden:~$

Zo irritant is dat.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 21:07:58 door _Walter_ »

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Ubuntu One
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/14, 09:35:37 »
ook al loopt het nog niet zo lekker dan nog zou ik het niet uitsluiten, je moet ze wel een kans geven er iets te maken, zelfde eigenlijk als direct na de installatie gesloten drivers en gesloten software op je pc stampen hier help je Linux niet verder mee en blijf je in de huidige twijfelachtige werkomgeving zitten.
 

Re: Ubuntu One
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/14, 10:59:44 »
ook al loopt het nog niet zo lekker dan nog zou ik het niet uitsluiten, je moet ze wel een kans geven er iets te maken, zelfde eigenlijk als direct na de installatie gesloten drivers en gesloten software op je pc stampen hier help je Linux niet verder mee en blijf je in de huidige twijfelachtige werkomgeving zitten.
 

Als de open source videokaart-drivers nu eindelijk eens goede performance zouden geven+nVidia X Server Settings, dan gooi ik die gesloten driver er direct af.

Offline _Walter_

  • Lid
Re: Ubuntu One
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/29, 21:05:55 »
Hè hè! Het leek steeds erger te worden met het opstarten van U1 op meerdere computers. Dagelijks was ik een kwartier bezig om het op te starten.

Ik heb de upgrade naar 11.04 gedaan. Nu start U1 gewoon op op beide computers! Joepie!

Bovendien krijg je nu ook meldingen te zien, wanneer er bestanden gesynchroniseerd worden!

Groet,
Walter

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Ubuntu One
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/29, 21:39:26 »
Hè hè! Het leek steeds erger te worden met het opstarten van U1 op meerdere computers. Dagelijks was ik een kwartier bezig om het op te starten.

Ik heb de upgrade naar 11.04 gedaan. Nu start U1 gewoon op op beide computers! Joepie!

Bovendien krijg je nu ook meldingen te zien, wanneer er bestanden gesynchroniseerd worden!

Groet,
Walter

ik zei toch je moet ze de tijd geven er iets van te maken  :rolleyes: