Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software installeren: voorstel voor wijziging  (gelezen 2842 keer)

Software installeren: voorstel voor wijziging
« Gepost op: 2012/07/09, 13:57:26 »
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SoftwareInstalleren

Het grootste argument voor niet gebruiken van het Softwarecentrum was dat je soms een pakketje niet kon vinden. Echter, in 11.10 en 12.04 kun je gewoon op 'X technische items tonen' klikken en dan krijg je de losse pakketten te zien. Het grootste argument is hiermee dus eigenlijk vervallen. Mijn voorstel daarom is om het stuk van Synaptic in te perken en dat stukje over technische items toe te voegen.

Wat vinden jullie?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/09, 14:36:41 »
Goed voorstel en ik ben het er mee eens!
Maar Synaptic wordt toch niet meer standaard geïnstalleerd? Dan kunnen we Synaptic beter helemaal schrappen.

Het artikel is vrij lang. Het lijkt het me ook mooier om Ubuntu en Kubuntu op een aparte pagina te zetten. Bijv. SoftwareInstallerenUbuntu en SoftwareInstallerenKubuntu.
Als het artikel toch onder handen wordt genomen mogen de screenshots ook wel van een nieuwere Ubuntu-versie.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/09, 16:39:52 »
Voor Kubuntu is het dan misschien ook beter om Muon i.p.v. KPackagekit te noemen. Hoewel in oudere, maar nog wel ondersteunde, versies van Kubuntu nog KPackagekit zit.

Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/09, 16:45:36 »
Schrap Synaptic, die zorgt eigenlijk alleen maar voor problemen. En inderdaad voor Kubuntu een uitleg over Muon.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/09, 19:48:18 »
Synaptic zit nog standaard in Xubuntu ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/09, 20:10:42 »
Synaptic zit nog standaard in Xubuntu ........
Klopt, maar de hoofdartikelen van de wiki, zoals dit artikel, zijn specifiek op Ubuntu gericht, en tot kort ook op Kubuntu omdat deze nog officieel werd ondersteund door Canonical. Als er informatie over het installeren van software in Xubuntu op de wiki komt te staan, zal het artikel waarschijnlijk SoftwareInstallerenInXubuntu heten o.i.d., dus vind ik het onrelevant om het nog over Synaptic te hebben in dit artikel.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/09, 20:18:02 door Luckiboy »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/09, 21:05:22 »
Als er informatie over het installeren van software in Xubuntu op de wiki komt te staan, zal het artikel waarschijnlijk SoftwareInstallerenInXubuntu heten o.i.d.,
Misschien hierbij: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/xubuntu1204
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/09, 21:08:53 »
Synaptic zit nog standaard in Xubuntu ........
Klopt, maar de hoofdartikelen van de wiki, zoals dit artikel, zijn specifiek op Ubuntu gericht, en tot kort ook op Kubuntu omdat deze nog officieel werd ondersteund door Canonical. Als er informatie over het installeren van software in Xubuntu op de wiki komt te staan, zal het artikel waarschijnlijk SoftwareInstallerenInXubuntu heten o.i.d., dus vind ik het onrelevant om het nog over Synaptic te hebben in dit artikel.
Of we verplaatsen het Synaptic gedeelte naar XubuntuSoftwareInstalleren ofzo. Wellicht moet de inhoud dan nog wel wat aangepast worden? Ik weet niet of de handleiding nu bruikbaar is voor Xubuntu...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/09, 21:25:53 »
@Rachid: Screenshots ben ik al mee bezig. Zoals je kunt zien heb ik de eerste paar al vernieuwd :)

@alle anderen: Onderverdelen in Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu vind ik prima :) Ik zal ermee aan de slag gaan!

Re: Software installeren: voorstel voor wijziging
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/15, 13:33:17 »
Ik ben al begonnen.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu