Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: audio recorder  (gelezen 502 keer)

audio recorder
« Gepost op: 2015/06/26, 15:51:30 »
Ik vond op internet de software 'audio recorder' (http://itsfoss.com/record-streaming-audio/), echter de pakketbron wordt niet meer geupdate sinds april 2015 ('Notice: This repository will not be updated after April 2015 (Ubuntu 15.04)'.

Kan ik deze software nog wel VEILIG blijven gebruiken of is dat af te raden?

Mocht ik de software weer volledig willen verwijderen (dus ook de ppa en alle andere zaken die meegeinstalleerd zijn) kan dat dan via deze opdracht? 

sudo apt-get remove audio recorder

Thx!
« Laatst bewerkt op: 2015/06/26, 15:58:18 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Re: audio recorder
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/27, 20:20:31 »
Weet iemand dit misschien??
Een boek doet het altijd...

Offline RikRik

  • Lid
Re: audio recorder
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/27, 20:53:56 »
Is repository ppa:osmoma veilig? Geen idee, ik ben voorzichtig met onbekende ppa's.....  en er komen geen (veiligheids-)updates meer....tja, heeft iemand ervaring met osmona??
sudo apt-get remove audio-recorder  ;)
Vraagje, waarom gebruik je geen VLC?

Re: audio recorder
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/27, 21:58:00 »
RikRik, bedankt voor de tip! Ik gebruik VLC al heel lang, maar wist niet dat het ook al streaming audio kon opnemen :o. Wanneer ik een nummer in Spotify afspeel, dan kan ik het dus met VLC opnemen als ik het goed begrijp?.
« Laatst bewerkt op: 2015/06/27, 22:04:39 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Re: audio recorder
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/29, 20:11:09 »
Ik heb al uitgebreid gegoogled of het mogelijk is om met VLC externe streaming audio (bv Spotify) op te nemen, maar kan niets vinden.
Weet iemand of dit kan en zo ja, hoe dit precies gerealiseerd te krijgen?

Stel dat dit niet kan en ik besluit om toch 'audio-recorder' te gaan gebruiken, is het dan veiligheidstechnisch verstandig om de ppa van audio-recorder onder 'Software Updates' tab 'Other software' te verwijderen dan wel te disablen? Of is het sowieso al een veiligheidsrisico om 'audio-recorder' te installeren?( Ik ben geen wonder op dit gebied dus excuseer mij wanneer de vraag wat krukkig is gesteld ;))
Ik heb gegoogled of er 'slechte' recensies over zijn ivm veiligheid, echter die heb ik niet gevonden.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Een boek doet het altijd...

Offline RikRik

  • Lid
Re: audio recorder
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/29, 22:43:47 »
Er bestaat voor VLC een Spotify-plug-in, had je daar al naar gezocht?
Ik heb hier zelf geen ervaring mee...
Succes!

Re: audio recorder
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/30, 09:47:27 »
Ik heb geen directe ervaring met spotify, maar ik weet wel dat je met audacity alle geluid op kunt nemen die in je pc weergegeven/behandeld wordt. En vrijwel zeker met nog wel wat meer programma's.
Daarna kun je het naar vele denkbare bestandstype's verwerken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore