Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke 5.1 geluidskaarten werken wel in Ubuntu 14.04? pcie/usb  (gelezen 660 keer)

Offline Twan1980

  • Lid
Hallo mensen zal me ff voorstellen ik ben Twan en nieuw hier op het forum ik heb voorheen altijd met Windows gewerkt tot Win8 zelfs maar voor het maken van costum kernels en roms voor Android had ik een Linux variant nodig in mij geval Ubuntu 12.04 dat heb ik een hele tijd in dual boot met Win 8 gedraaid maar ben nu compleet overgestapt naar Ubuntu 14.04 op al mijn computers ook de HTPC die tevens een NAS is daar heb ik XBMCbuntu 14.http://forum.ubuntu-nl.org/Themes/light-smf-theme/images/bbc/pre.gif04 op geinstalleerd en dat draait echt heel mooi alleen ik kan slecht informatie vinden over welke 5.1 geluidskaarten met spdif coax/optisch pcie of (liefst) usb wel ondersteund worden Ubuntu/Linux had zelf altijd een Asus Xonar u1 usb geluidskaart en in Windows8 met Xbmc had ik wel 5.1 geluid via de optische spdif maar in Ubuntu is dit beperkt tot stereo in mijn geval ik hoop dat iemand mij hier wat meer informatie over zou kunnen geven over welke kaarten wel werken.

Mvgr Twan.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Welke 5.1 geluidskaarten werken wel in Ubuntu 14.04? pcie/usb
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/01, 14:35:19 »
Allereerst is interpunctie niet verboden te gebruiken hoor  ;)

En verder, je lijkt een Xonar U1 te hebben die alleen stereo output geeft, is dat nog altijd het geval?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Welke 5.1 geluidskaarten werken wel in Ubuntu 14.04? pcie/usb
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/01, 15:27:03 »
De meeste USB audio kaarten, die de USB 2.0 audio standaard volgen, zullen gewoon plug&play werken. Wat je additioneel kan doen is een eventuele kaart die je op het oog hebt even googlen icm linux.