Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: videofilm maken  (gelezen 2205 keer)

Offline silat

  • Lid
videofilm maken
« Gepost op: 2008/09/30, 17:44:49 »
ben bezig een video film te maken van de fakantie.

camera is een mini dv panasonic.

met kino zet ik de film op de harde schijf (dv formaat)
daarna exporteer ik de film en kies voor mpeg en dan file format 8- dvd format
daarna laad ik de mpeg film in devede en maak hier een menu aan.
dit gaat allemaal goed en het maken van de film ook.
echter wanneer ik de film bekijk op de dvd speler dan is de film erg schokkerig met name wanneer de beelden druk bewegen of wanneer de camera van links naar rechts of andersom bewogen wordt.
echter wanneer ik de mpeg film op de schijf zet en deze bekijk op de dvd speler dan is het beeld wel goed.
indien suggesties dan hoor ik het graag

Offline silat

  • Lid
videofilm maken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/30, 20:03:27 »
de gegevens  van de mpeg-2- video zijn

afmetingen 720x576
codec  MPEG -2  video
beeldsnelheid 25 frames per second
bitsnelheid N/A

audio
codec MPEG 1  audio layer  2
samplefrequentie 48000 hz
bitsnelheid 224 kbps

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
videofilm maken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/30, 20:11:53 »
geeft hij nog andere opties bij het DVD-format?

Offline silat

  • Lid
videofilm maken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/30, 20:29:42 »
indien je de opties in kino bedoelt ja
als je kino opstart en je drukt dan op export kun je uit verschillende formaten kiezen
bv: vcd svcd en generic mpeg-2 er zijn er nog wel meer en natuurlijk ook 8-dvd ben ervan uit gegaan dat dit de beste kwaliteit geeft en als ik de mpeg film afdraai op de dvd speler dan is de kwaliteit uitstekend.
met behulp van devede maak ik er een menu aan en worden de mpeg films omgezet in vob dacht ik, er wordt in ieder geval een dvd structuur aangemaakt

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
videofilm maken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/30, 21:49:06 »
Citaat van: silat
indien je de opties in kino bedoelt ja
als je kino opstart en je drukt dan op export kun je uit verschillende formaten kiezen
bv: vcd svcd en generic mpeg-2 er zijn er nog wel meer en natuurlijk ook 8-dvd ben ervan uit gegaan dat dit de beste kwaliteit geeft en als ik de mpeg film afdraai op de dvd speler dan is de kwaliteit uitstekend.
met behulp van devede maak ik er een menu aan en worden de mpeg films omgezet in vob dacht ik, er wordt in ieder geval een dvd structuur aangemaakt
Ik krijg een vermoeden dat het aan devede ligt. Ik geloof dat er ook nog een programma heet met de naam QDVD (of zoiets, ben de naam vergeten en Ubuntu staat nu niet aan bij mij). Iets met Q in de naam in ieder geval. Misschien dat het daarmee wel lukt.

Offline silat

  • Lid
videofilm maken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/01, 15:09:04 »
hoi allemaal, ja  ik denk ook dat het aan devede ligt want met dvdstyler gaat het goed.
alleen music in het menu gaat niet lekker, moet  mp2 of ac3 zijn.
heb alleen maar mp3
ook al  de soundkonverter van kde geprobeerd, de mogelijjkheden zitten er wel op maar hij bakt er niet veel van

groeten allemaal henk.

Offline silat

  • Lid
videofilm maken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/01, 15:10:04 »
ik heb qdvdauther geinstalleerd moet er ontzetten aan wennen aan de hele indeling van het prg.