Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon Pixma Pro9500 Mark II  (gelezen 919 keer)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Canon Pixma Pro9500 Mark II
« Gepost op: 2011/12/22, 09:20:50 »
iemand op dit forum die ervaring heeft met deze printer op Linux?
Ik heb een TurboPrint licensie en die heeft ondersteuning voor deze printer, maar dat zegt soms nog niks. Ik zou wel willen weten of iemand er goede fotoafdrukken mee heeft kunnen maken. Met mijn oude Pixma 4300 is dat nooit zo heel erg goed gelukt.

Een tip voor een andere goede A3+ printer is ook welkom. Ik heb goede dingen gelezen over de Epson R3000, alleen schijnt die nogal inkt te slurpen...
JackTummers.nl

Offline wvtienen

  • Lid
Re: Canon Pixma Pro9500 Mark II
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/15, 15:48:39 »
Moxie,

ik kan je ook niet direct helpen.  Heb ervaring  met turboprint en canon I965; Deze combinatie was ok. Geen verschil in kwaliteit met windows drivers en de integratie in bv Gimp was best te smaken. 
Moest echter vaststellen dat Canon de printkoppen niet meer leverde nadat deze stuk gegaan zijn. 

Zoek nu zelf al enige tijd naar A3+ printer in combinatie met Linux.  Mijn eerste reactie is gewoon de fabrikanten die geen linux drivers leveren links te laten liggen.  Maar soms heb je van die producten die toch je interesse wekken....
op http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported_Printers.php staat de 9500II als supported, kijk je release notes na valt hij onder 'experimenteel' wat zoveel wil zeggen als niet getest. 
it
Misschien je vraag nog eens op forum turboprint gooien.   Er zijn daar toch een aantal gebruikers.   Direct over testresultaten vind ik niet terug op het forum, wel gebruikers die in ieder geval niet klagen over kwaliteit.

Walter

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Canon Pixma Pro9500 Mark II
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/16, 10:55:43 »
Bedankt voor je reactie. Dat het als experimenteel staat voor Gimp vind in niet erg. Onder Gimp printen is mij nooit zo goed afgegaan, dus ik exporteer bijna alles eerst naar PDF en dan printen. Dit gaat goed. De 9500II moet ik nog uitproberen, heb het even te druk met andere dingen gehad, maar heb wel het idee dat dit goed gaat werken. Mijn Turboprint licentie ondersteunt die printer in ieder geval alvast.
JackTummers.nl

Offline wvtienen

  • Lid
Re: Canon Pixma Pro9500 Mark II
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/16, 11:32:47 »
Hallo moxie,

Citaat
op http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported_Printers.php staat de 9500II als supported, kijk je release notes na valt hij onder 'experimenteel' wat zoveel wil zeggen als niet getest. 
Dit wat niet zozeer een verwijziging naar gimp: als ik het goed verstaan heb, is dit de status van de gutenprint drivers.  Maw, gewoon de melding dat de 9500II drivers in Linux 'experimenteel' zijn.  Geen idee waarom om die pagina nog de gimp-print benaming gebruikt wordt; ie zou al een paar jaar uit roulatie moeten zijn als.  Maar nog net eens op die pagina gekeken en nu is 'experimental' commentaar niet meer aanwezig. 

Zelf heb ik ook altijd gevochten met gimp en printen; maar met de turboprint plugin in gimp kreeg ik wel wat ik zocht: én een goede bewerkingstool en alle print instellingen die ik belangrijk vind snel toegankelijk.  Dus geen omwegen via pdf of andere tools meer nodig. 

Moest je eens een A3 printer gekozen hebben, ben ik benieuwd naar je resultaten. 

succes nog,

Walter