Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Theatherbelichting met conventioneel licht en intiligent licht  (gelezen 2188 keer)

Hallo Leden,

Ik was al een tijdje op zoek naar het digitaal via computer besturen van een lichtset. Ik ben op http://sourceforge.net gaan zoeken en vond het volgende:

Q Light Controller
[NL] Q Light Controller is een platform overstijgende toepassing om DMX of Analoge licht systemen te bedienen. Zoals: Moving Heads, Dimmers, Scanners, Lasers en andere efecten. Het doel is om de dure en enigzins beperkende fysieke besturing van lichtsystemen te vervangen door vrije software[/li][/list]
[EN] Q Light Controller is a cross-platform application to control DMX or analog lighting systems like moving heads, dimmers, scanners and other effects. Our goal is to replace expensive and somewhat limited hardware lighting desks with free software.
[Mening] Q Light Controller heb ik geïnstalleerd. Ik had geen dimmer bij de hand maar op het eerste gezicht lijkt het niet verkeerd. Duidelijke interface, men kan eigen scenes maken en die in een programma plaatsen men kan eveneens een moving head of ander inteligent licht eenvoudig programeren

Gr.
Dooitze
« Laatst bewerkt op: 2010/12/11, 17:33:56 door Dooitze de Jong »

Re: Theatherbelichting met conventioneel licht en intiligent licht
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/11, 17:07:43 »
Kan dit topic sticky?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Theatherbelichting met conventioneel licht en intiligent licht
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/11, 17:17:42 »
Waarom zou dit topic sticky moeten zijn?
Er staan 3 regels over een bepaald programma in de openingspost, zonder verdere informatie.

Re: Theatherbelichting met conventioneel licht en intiligent licht
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/11, 23:09:37 »
Hallo, volgens mij ben je je vraag vergeten! :-) Wat moet ik me overigens voorstellen bij 'intiligent licht'? Een aanvulling op conventioneel licht? Geen idee...
« Laatst bewerkt op: 2010/12/11, 23:11:56 door Paul Matthijsse »

Offline barth

  • Lid
Re: Theatherbelichting met conventioneel licht en intiligent licht
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/13, 00:27:49 »
    Hallo Leden,

    Ik was al een tijdje op zoek naar het digitaal via computer besturen van een lichtset. Ik ben op http://sourceforge.net gaan zoeken en vond het volgende:

    Q Light Controller
    [NL] Q Light Controller is een platform overstijgende toepassing om DMX of Analoge licht systemen te bedienen. Zoals: Moving Heads, Dimmers, Scanners, Lasers en andere efecten. Het doel is om de dure en enigzins beperkende fysieke besturing van lichtsystemen te vervangen door vrije software[/li][/list]
    [EN] Q Light Controller is a cross-platform application to control DMX or analog lighting systems like moving heads, dimmers, scanners and other effects. Our goal is to replace expensive and somewhat limited hardware lighting desks with free software.
    [Mening] Q Light Controller heb ik geïnstalleerd. Ik had geen dimmer bij de hand maar op het eerste gezicht lijkt het niet verkeerd. Duidelijke interface, men kan eigen scenes maken en die in een programma plaatsen men kan eveneens een moving head of ander inteligent licht eenvoudig programeren

    Gr.
    Dooitze

    Je moet hier ook maar eens kijken...
    http://www.chamsys.co.uk/magicq
    (niet heel simpel, wel proffesioneel...)

    Re: Theatherbelichting met conventioneel licht en intiligent licht
    « Reactie #5 Gepost op: 2010/12/13, 19:36:30 »
    Hallo, volgens mij ben je je vraag vergeten! :-) Wat moet ik me overigens voorstellen bij 'intiligent licht'? Een aanvulling op conventioneel licht? Geen idee...

    Intiligent licht is bijvoorbeeld een moving head of scanner
    Conventioneel licht zijn stilstaande spots of PARS