Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST)Adobe flash player in Firefox werkt niet meer  (gelezen 2772 keer)

(OPGELOST)Adobe flash player in Firefox werkt niet meer
« Gepost op: 2012/02/16, 16:09:58 »
Vandaag in Ubuntu 10.04 een update voor Firefox binnen gehaald en die meldde al dat er software van Adobe binnengehaald zou worden bij opnieuw opstarten van Firefox. Ik kreeg toen al enige twijfel...en blijkbaar terecht:
Welnu: sindsdien géén flash player meer; en dan wordt gevraagd om de flashplayer te installeren en vervolgens de melding dat hij al geïnstalleerd is enz. enz. enz.

Wie weet raad?
« Laatst bewerkt op: 2012/02/16, 16:21:34 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Adobe flash player in Firefox werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/16, 16:11:51 »
Is via Synaptic de flashplayer verwijderen en hem daarna via het softwarecentrum installeren niet mogelijk ?

Ik zou dat eerst eens uitproberen.

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Adobe flash player in Firefox werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/16, 16:21:10 »
In synaptic heb ik hem eerst verwijderd.
Toen naar Firefox en via Firefox opnieuw Adobe Flashplayer geinstalleerd (die doet dat ook via synaptic).
EN HET WERKT WEER
Bedankt Joris!!
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: (OPGELOST)Adobe flash player in Firefox werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/16, 18:14:06 »
Graag gedaan :) ik ben wel verwonderd dat het niet soepel is verlopen via de reguliere updates...., maar het voornaamste is dat het opgelost is = rondje in de stamkroeg ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: (OPGELOST)Adobe flash player in Firefox werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/16, 18:19:42 »
Graag gedaan :) ik ben wel verwonderd dat het niet soepel is verlopen via de reguliere updates...., maar het voornaamste is dat het opgelost is = rondje in de stamkroeg ;)

Ja dit is mij niet eerder overkomen, al is Firefox hier wel eens meer onwillig. Onlangs liep de PC zelfs vast in (de nieuwste stabiele) Firefox. Er is misschien een hardwarematig zwak punt hier bij de PC die overigens al 5 jaar Ubuntu draait.
Maar rondje van mij in de stamkroeg; zeg alvast maar dat ik het later wel kom inhalen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: (OPGELOST)Adobe flash player in Firefox werkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/16, 18:29:01 »
i.v.m. Firefox; heb je al eens geprobeerd om handmatig de nieuwste FF te installeren (ik bedoel naast je oude bestaande) ? Ik heb dat gedaan op mijn systeem en had zo goed als geen een probleem ermee.

Dus gewoon de tarball downloaden en vervolgens handmatig toevoegen aan je systeem. (Je kan het snel testen door de .tar uit te pakken in downloads en dubbelklikken op het bestandje dat gewoon 'firefox' heet en 'uitvoeren' kiezen. Op deze manier kan je al vlug een paar eerste indrukken krijgen voor dat je die daadwerkelijk aan je menu toevoegt)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: (OPGELOST)Adobe flash player in Firefox werkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/16, 22:28:35 »
Ik gebruik steeds de meest recente stabiele FF dat is nu: 10.0.1
Daarmee loop ik dus al een beetje voor de muziek uit; komt automatisch binnen via de ppa in mijn softwarebronnen:
http://ppa.launchpad.net/mozillateam/firefox-stable/ubuntu lucid main
Heb ik zo gedaan sinds ik met firefox 9 een probleem kreeg (zie ook dit forum) dat FF zich niet wilde afsluiten en daarna zich niet kon heropenen (zonder specale ingrepen). Alles werkt nu weer dus ik laat het nu maar zo.
Nogmaals dank
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood