Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ttf-mscorefonts-installer  (gelezen 3706 keer)

DarkEra

  • Gast
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #25 Gepost op: 2017/01/19, 20:26:47 »
Ben het met Maik eens dat dat soort fouten zo snel mogelijk gerepareerd moeten worden. Dit kost je als Ubuntu uiteindelijk gebruikers. Zonde!

Niet alleen Ubuntu en haar derivaten maar ook Mint is de dupe van deze fout.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #26 Gepost op: 2017/01/19, 20:46:06 »
Misschien kan dit ook helpen... , Microsoft Fonts installeren in Ubuntu/Mint
http://baudrez.be/microsoft-fonts-installeren-in-ubuntumint/

Proberen?

succes,
Groet,
spievensterke.

P.s.:
Ter info:
Er even aan toevoegend, de gebruikers van PCLOS hebben die MS-Fonts al ingebakken tijdens het installeren van de distro.

Ik zal deze tip eens proberen, want ik gebruik ook Ubuntu GNOME 16.04.1 net als de persoon van de tip.

Net de tip even uitgeprobeerd, het werkt hier vooralsnog prima op mijn Ubuntu GNOME!

Offline Tom

  • Lid
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #27 Gepost op: 2017/01/19, 22:03:04 »
Zo doe ik het altijd !. Nooit een melding daar over gehad .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #28 Gepost op: 2017/01/19, 23:42:43 »
@Ronaldus en Spievensterke, ik heb alle lettertype uit windows-font  in mijn home map gezet als .fonts en dat werkt. Als ik weer een melding zou krijgen met de 3.4 dan ga ik het advies van Spievensterke opvolgen en ga de 3.6 erop zetten want die had ik eerder ook al van Wim Jansen.

gr. Henk

En van de fonts die je eventueel bewaart in de map 'fonts' kan je veel plezier hebben bij installaties en je kan aan die map ook nog eigen bij elkaar gesprokkelde fonts toevoegen.

Als jullie de fonts onder de home map doet is alleen beschikbaar voor de betreffende gebruiker.
Als jullie ze plaatsten in de map zoals ik hier boven aan gaf zijn die fonts voor alle gebruikers van de hele pc beschikbaar.  ;)

Ben het met Maik eens dat dat soort fouten zo snel mogelijk gerepareerd moeten worden. Dit kost je als Ubuntu uiteindelijk gebruikers. Zonde!

Niet als je dat programma niet gebruikt maar de ttf's zelf toevoegd. En dat ook adviseert voor wie ttf's meer wil hebben.
Toch?? Of begrijp ik niet waar dit over gaat? Fonts installer??

Hoe het mij geleerd is.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87058.msg934979#msg934979
Met behulp van Pjotr's site.
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Lettertypen-installeren-voor-alle-gebruikers

Vorige week nog gedaan. Werkt perfect.
Zoals u kunt zin in een apart mapje genaamd Wttf.
« Laatst bewerkt op: 2017/01/19, 23:47:07 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #29 Gepost op: 2017/01/19, 23:47:01 »
Ben het met Maik eens dat dat soort fouten zo snel mogelijk gerepareerd moeten worden. Dit kost je als Ubuntu uiteindelijk gebruikers. Zonde!

Niet alleen Ubuntu en haar derivaten maar ook Mint is de dupe van deze fout.
In Mint 18.1 is dit hersteld: geen licentieovereenkomst meer.  :)

Offline HWE64

  • Lid
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #30 Gepost op: 2017/01/20, 00:12:59 »

Als jullie de fonts onder de home map doet is alleen beschikbaar voor de betreffende gebruiker.
Als jullie ze plaatsten in de map zoals ik hier boven aan gaf zijn die fonts voor alle gebruikers van de hele pc beschikbaar.  ;)


Bij mij zijn geen andere gebruikers. :)
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #31 Gepost op: 2017/01/20, 00:18:20 »
Bij mij zijn geen andere gebruikers. :)
Henk

Guest? Of in de toekomst?  ;)

Altijd handig meerdere gebruikers, als er meer van je pc gebruik maken.
Dan kunnen zijn als beperkte gebruiker nooit ernstige schade aanrichten aan het main system. Een veiligheidsaspect wat ik al toepaste voor ik linux had.
Maar we dwalen af. Wie daar meer over wil weten kan er verder over vragen in een apart topic.

Kan iemand nog uitleggen waar dat ttf-mscorefonts-installer nou precies voor dient en of het wel zo nodig is? Waarom dat handiger is/zou zijn dan gewoon ttf's in een mapje plempen?
En is dat een standaard mee geinstalleerd proggie? Of installeer je dat zelf?
Want ik lees hier overal best nogal wat problemen van.
« Laatst bewerkt op: 2017/01/20, 00:21:01 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #32 Gepost op: 2017/01/20, 06:39:31 »
Het forum staat er al vol mee met dit probleem.
Waarom wordt dat niet gemeld bij Canonical of Launchpad?
Ik los dat zelf wel op!
Ook dmv dit forum.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Suns

  • Lid
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #33 Gepost op: 2017/01/20, 07:52:18 »
Ik heb hier een keer het pakket weggehaald en geen last meer van een melding http://ftp.de.debian.org/debian/pool/contrib/m/msttcorefonts/ttf-mscorefonts-installer_3.6_all.deb
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline ajjp

  • Lid
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #34 Gepost op: 2017/01/20, 09:49:45 »
Citaat
Kan iemand nog uitleggen waar dat ttf-mscorefonts-installer nou precies voor dient en of het wel zo nodig is? Waarom dat handiger is/zou zijn dan gewoon ttf's in een mapje plempen?
Omdat één commando (sudo apt-get install xubuntu-restricted extras) in de terminal eenvoudiger is dan van elders fonts verzamelen en die in een systeemmap plaatsen. En de suggestie om die uit Windows te halen is niet van toepassing op diegenen die in het geheel geen Windows hebben. Ook de opmerking dat die extra fonts niet nodig zijn gaat voorbij aan de wens van diegenen die ze -om welke reden dan ook- wel willen hebben.

Offline HWE64

  • Lid
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #35 Gepost op: 2017/01/20, 10:21:00 »
Omdat één commando (sudo apt-get install xubuntu-restricted extras) in de terminal eenvoudiger is dan van elders fonts verzamelen en die in een systeemmap plaatsen. En de suggestie om die uit Windows te halen is niet van toepassing op diegenen die in het geheel geen Windows hebben. Ook de opmerking dat die extra fonts niet nodig zijn gaat voorbij aan de wens van diegenen die ze -om welke reden dan ook- wel willen hebben.
Jammer dat er geen eenduidig antwoord voor een leek als ik is want als je dit commando (sudo apt-get install xubuntu-restricted extras {lijst Pjotr}) geeft haal je toch de 3.4 binnen waar een bug in zit en niet de 3.6?
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #36 Gepost op: 2017/01/20, 10:36:09 »
Als je 't nu binnenhaalt via apt-get, dan krijg je 3.6.

In Linux Mint 18.1 tegenwoordig zelfs zonder gedoe met licentieovereenkomst:
http://pastebin.com/Wn3z5hjZ
« Laatst bewerkt op: 2017/01/20, 10:40:18 door Pjotr »

Offline HWE64

  • Lid
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #37 Gepost op: 2017/01/20, 10:46:47 »
Als je 't nu binnenhaalt via apt-get, dan krijg je 3.6.
Sorry Pjotr, trek bovenstaande uitlating terug.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #38 Gepost op: 2017/01/20, 10:47:35 »
Omdat één commando (sudo apt-get install xubuntu-restricted extras) in de terminal eenvoudiger is dan van elders fonts verzamelen en die in een systeemmap plaatsen. En de suggestie om die uit Windows te halen is niet van toepassing op diegenen die in het geheel geen Windows hebben. Ook de opmerking dat die extra fonts niet nodig zijn gaat voorbij aan de wens van diegenen die ze -om welke reden dan ook- wel willen hebben.
Jammer dat er geen eenduidig antwoord voor een leek als ik is want als je dit commando (sudo apt-get install xubuntu-restricted extras {lijst Pjotr}) geeft haal je toch de 3.4 binnen waar een bug in zit en niet de 3.6?
Henk

Maar Henk als je het via deze site https://packages.debian.org/jessie/all/ttf-mscorefonts-installer/download binnenhaald dan heb je toch 3.6?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline vanadium

  • Lid
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #39 Gepost op: 2017/01/20, 10:55:49 »
Kan iemand nog uitleggen waar dat ttf-mscorefonts-installer nou precies voor dient en of het wel zo nodig is? Waarom dat handiger is/zou zijn dan gewoon ttf's in een mapje plempen?
Die dient inderdaad enkel om te doen wat je ook met de hand kan doen. De installer download de *.exe bestanden, extraheert daar de fonts uit (cabextract) en kopieert die bij je systeemfonts.

Dit is een wijze van installeren die perfect legaal is. De exe bestanden waarin de fonts komen, werden immers door Microsoft met een tamelijk vrije licentie vrijgegeven: iedereen mocht die bestanden downloaden  om ermee de core fonts op zijn systeem te zetten. Een andere wijze van "verpakken", en zelfs het weglaten van de EULA, is niet meer conform de licentie.

Offline HWE64

  • Lid
Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #40 Gepost op: 2017/01/20, 11:11:00 »
Maar Henk als je het via deze site https://packages.debian.org/jessie/all/ttf-mscorefonts-installer/download binnenhaald dan heb je toch 3.6?
Maasnet, dat heb ik ook gedaan maar ik wilde eens kijken hoe anderen dit probleem oplossen. Vandaag pas desktop via bovenstaande koppeling naar 3.6 gezet. In het verleden maar 1 foutmelding gehad. Daarna niet meer.
Henk

Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: ttf-mscorefonts-installer
« Reactie #41 Gepost op: 2017/01/20, 12:50:20 »
Die dient inderdaad enkel om te doen wat je ook met de hand kan doen.
Dank je voor de bevestigende uitleg. Nu weet ik eindelijk waar dit nu precies om gaat.

Omdat één commando (sudo apt-get install xubuntu-restricted extras) in de terminal eenvoudiger is dan van elders fonts verzamelen en die in een systeemmap plaatsen.

Ook als het foutmeldingen, storingen en verdwenen lettertypes oplevert?

En de suggestie om die uit Windows te halen is niet van toepassing op diegenen die in het geheel geen Windows hebben.

Hier geen windows in huis. Het voordeel is dat om je heen nagenoeg iedereen wel windows gebruikt.  ;)
En het net staat er vol mee. Zelfs met multipacks.
Maar dat is inderdaad een individuele keuze.

Ook de opmerking dat die extra fonts niet nodig zijn gaat voorbij aan de wens van diegenen die ze -om welke reden dan ook- wel willen hebben.

Wie zei dat? Ik?
Nee hoor, ik ben voorstander van lettertypes. Ideaal en noodzakelijk bij het maken van leuke ontwerpen. Ik zei al, zelf 1500+ fonts aanwezig hier.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore