Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon (Tribe 5) installatie  (gelezen 733 keer)

jaspers

  • Gast
Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon (Tribe 5) installatie
« Gepost op: 2007/09/16, 17:46:04 »
Hallo, ik ben nieuw met Ubuntu en ben zoals velen Windows totaal beu en wil nu eens wat nieuwe ervaring opdoen. Maar ik heb een vraagje, die jullie mij misschien wel kunnen beantwoorden.

Als je nu Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon (Tribe 5) installeert en hiermee verder werkt en de updates netjes installeert. Heb je dan op een gegeven moment hetzelfde officiele OS dat dan eind oktober uit komt. Of kun je dan beter alles eraf gooien en dan de officiele installeren?

Om eerlijk te zijn wil ik niet eerst 7.04 gaan gebruiken om dan later (lees: over een maand) dan de nieuwe versie te installeren.

Alvast bedankt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon (Tribe 5) installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/16, 17:50:21 »
Als je alle updates hebt geïnstalleerd kom je uiteindelijk uit op de officiële versie ja.
Gutsy is nog in het alpha stadium, dus nog erg instabiel. Er kunnen allerlei problemen ontstaan die je niet zomaar op kan lossen.
Het verstandigst is dan ook om nu 7.04 te gaan gebruiken en een upgrade of verse installatie te doen als Gutsy officieel uitkomt.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon (Tribe 5) installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/16, 21:11:15 »
Hoi Jasper, welkom bij Ubuntu!

De tip die Johanvd geeft zou ik zeker ter harte nemen, Gutsy is nog lang niet af en werkt dus ook op een hoop punten niet stabiel. Probeer eerst Feisty (7.04), eventueel kun je later vanaf deze versie updaten naar het nieuwere gutsy.