Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie  (gelezen 821 keer)

Offline an3se

  • Lid
Installatie
« Gepost op: 2010/11/12, 12:08:23 »
Ik ben nieuw bij Ubuntu en ik heb een probleem met de installatie.
Ik krijg tijdens install. de melding "(process : 275) Glib-WARNING **:getpwu id _r() : failed due to unknown user id (0)
Vanaf de CD is werkt alles prima maar ik wil het liever op de HDD om ermee te gaan werken.
Kan iemand mij helpen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/12, 12:25:19 »
Deze melding is doorgaans onschuldig; je kunt hem gewoon negeren. Blokkeert deze bij jou het installatie- of opstartproces?

Zo ja, overweeg dan eens een wissel van Ubuntuversie. Bijvoorbeeld 10.04.1 LTS in plaats van 10.10:
http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze#TOC-De-oudere-LTS-versie-10.04-of-de-ni
(punt 6, rechtsboven)

Offline an3se

  • Lid
Re: Installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/15, 13:31:44 »
Ik ben nieuw bij Ubuntu en ik heb een probleem met de installatie.
Ik krijg tijdens install. de melding "(process : 275) Glib-WARNING **:getpwu id _r() : failed due to unknown user id (0)
Vanaf de CD is werkt alles prima maar ik wil het liever op de HDD om ermee te gaan werken.
Kan iemand mij helpen?
Ik heb inmiddels versie 10.04 LTS geprobeerd maar de fout melding blijft, alleen het process nr. is nu 297.
Kan u mij alsnog verder helpen?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/15, 16:27:46 »
Beste An3se,

Dit is een bekende, maar -zoals Pjotr al aangeeft- onschuldige bug.
Bij mij komt dit sporadisch voor en werkt het, om dan Ctrl-Alt-Del te doen. Een enkele keer vaker, en daarna is het weg. Normaal gesproken treedt dit een enkele keer op bij de pc opstarten.

Probeer eens of je zo er doorheen komt  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/15, 20:55:01 »
Beste An3se,

Dit is een bekende, maar -zoals Pjotr al aangeeft- onschuldige bug.
Bij mij komt dit sporadisch voor en werkt het, om dan Ctrl-Alt-Del te doen. Een enkele keer vaker, en daarna is het weg. Normaal gesproken treedt dit een enkele keer op bij de pc opstarten.

Probeer eens of je zo er doorheen komt  ;)

Interessant om even te vermelden: zowel voor 10.04 als voor 10.10 is vandaag een update uitgebracht (van Plymouth), die dit probleem zou moeten verhelpen.  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/11/15, 21:05:04 door Pjotr »