Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foto's korelig foute driver?  (gelezen 653 keer)

Offline nikkwaus

  • Lid
foto's korelig foute driver?
« Gepost op: 2012/03/20, 11:17:36 »
als ik een foto wil bekijken die ik zelf heb gemaakt in jpg dan zien de foto's heel korelig uit en hoe meer ik inzoom hoe beter die word iemand een idee hoe dat komt ?
en had ik nog een 2devraag die er meschien bij hoort toen ik ubuntu er op zeten kon hij en of andere driver niet instaleeren welk weten ik niet meer en staat ok niet meer in de boven balk iemand een idee of horen deze 2 bij elkaar dat het de driver van de videokaart is maar dan werkt die toch niet meer ?

Offline vanadium

  • Lid
Re: foto's korelig foute driver?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/20, 11:22:59 »
Korrelige foto's krijg je als je in lage licht omstandigheden met een hoge ISO waarde fotografeert. Compacte camera's zijn er gevoelig aan, duurdere spiegelreflexen of hybriden minder.

En misschien stel je je tweede vraag, als die over iets anders gaat, best in een afzonderlijke topic (ik begrijp de tweede vraag alvast niet).

Offline nikkwaus

  • Lid
Re: foto's korelig foute driver?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/20, 15:28:47 »
ik heb een nikon d3100 met 40mm nikon macro lens en een 18-105mm nikon lens ik maak redelijke goede foto;s dus aan de camera licht het niet.
op windows komen de foto's mooi over zo als ze horen maar sinds ik linux heb en kijk de zelfde foto komt die korlig over.
kan die korelig door de driver van de videokaart komen die niet goed is geinstaleert is in linux?
ik zag dat deze bij drive cotogerie hoort kan iemand heb verplaatsen?

Re: foto's korelig foute driver?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/20, 15:33:00 »
Probeer eens een andere viewer, zoals Gwenview, Shotwell, of kijk eens in het Softwarecentrum.

Offline nikkwaus

  • Lid
Re: foto's korelig foute driver?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/20, 15:47:32 »
okeej dat is goed dat zal ik eens proberen nog even een vraag ik moet theorie leren via een cd maar die werkt met .exe bestand wat zijn de mogelijk heden om die toch te open welk programa? iets van wubi of wat zal het beste zijn ?

Re: foto's korelig foute driver?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/20, 16:21:24 »
okeej dat is goed dat zal ik eens proberen nog even een vraag ik moet theorie leren via een cd maar die werkt met .exe bestand wat zijn de mogelijk heden om die toch te open welk programa? iets van wubi of wat zal het beste zijn ?

Wubi is om Ubuntu binnen Windows te installeren, niet om .exe bestanden uit te voeren. Daarvoor is WINE (een compatibiliteitslaag voor Windowsprogramma's op Linux (en Mac)). Zoek er maar eens op. Misschien werkt dat programma van je in Wine, misschien ook niet. Windowsprogramma's werken over het algemeen toch het best in Windows ;)