Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: p2p  (gelezen 9652 keer)

mixthead

  • Gast
p2p
« Gepost op: 2006/07/23, 01:42:22 »
hallo wat zijn een beetje leuke p2p progr. om muziek te downloaden?
gebruik op mac acquisition werkt perfeckt wat kan ik beste in umbutu gebruiken?
groetjes j

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
p2p
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/23, 01:47:40 »
Torrent
bittorrent
ktorrent <- uitgebreid en snel, mijn favoriet
azureus <- zeer uitgebreid maar java based (trager)
bittornado

populaire p2p netwerken
apollon <- mijn favoriet, gebruikt giFT (gnutella, fasttrack kazaa netwerk, openft...)
gtk-gnutella <- voor gnutella
amule <- voor emule
frostwire <- voor gnutella
mldonkey <- voor edonkey

Direct Connect ++
linuxdcpp

...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/23, 10:45:53 »
is apollon een kceasy-kloon? dat maakt ook gebruik van giFT en open ft.apollon staat in de synaptic, maar lijkt alleen de grafische interface te zijn. giFT erbij installeren?of gewoon de -runfile- installeren via de website?

gr leo

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
p2p
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/23, 11:01:19 »
gift erbij installeren (ook in repo's)
Bij opstart naar /usr/bin verwijzen :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/23, 11:17:23 »
dank

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
p2p
« Reactie #5 Gepost op: 2006/07/23, 11:28:23 »
En gift-setup draaien!

mixthead

  • Gast
p2p
« Reactie #6 Gepost op: 2006/07/23, 15:48:23 »
bedankt voor de tips
ga eens even kijken ik ga gebruiken

thanks j

p2p
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/22, 12:38:57 »
Ik ben eigenlijk continu torrents aan het seeden of aan het downloaden. Een van de eerste dingen die ik deed onder Ubuntu was dan ook een torrent client installeren. De standaard client heeft voor mij niet voldoende opties - ik wil als een torrent uit een map bestaat, zelf kunnen kiezen welke uit de map ik download en met welke prioriteit. Ook is een vorm van DHT ondersteuning zeer gewenst. Azureus had ik al slechte ervaringen mee onder Windows, heb ik toch geprobeerd en werkte niet of nauwlijks. Achteraf denk ik dat het een conflict tussen xgl/compiz en mijn java versie was, heb ik laatst iets over gelezen. Toen heb ik volgens mij vrijwel alle linux clients geprobeerd, en belandde uiteindelijk bij ktorrent. Ktorrent lijkt in mijn ogen de meest handzame client voor Ubuntu. Helaas is het het enige programma dat ik gebruik dat de kde omgeving nodig heeft. Onlangs ontstond er een probleem waarbij mijn geheugen langzaam volliep met 'kio_http' processen en besloot ik ktorrent/kde eraf te gooien en opnieuw op zoek te gaan - om uiteindelijk uit te komen bij uTorrent via Wine. uTorrent is wat ik gebruikte onder windows, en ik heb serieus de linux clients met GUI bekeken, maar geen ervan gebruikt zo weinig resources, vindt zoveel peers (echt sneller dan kTorrent, voornamelijk omdat het DHT ondersteund met een aantal gangbare clients voor windows gebruikers, die eenvoudigweg in de meerderheid zijn) en heeft de opties die ik verlang. Het is jammer dat ik geen linux alternatief kan vinden dat voor mij voldoet, gelukkig is uTorrent een van de weinige windows programma's die klein en efficient zijn gehouden.

Enkele clients:

KTorrent: Mijn favoriete linux client
Voordeel: vrijwel alle voor mij noodzakelijke opties
Nadeel: geen prioriteiten, beperkte DHT, KDE

Freeloader:
Voordeel: simpel to-the-point, tevens download manager
Nadeel: beperkte opties, minder gevonden peers

Azureus:
Voordeel: Goede DHT ondersteuning, compleet
Nadeel: Draak van 'n programma/resource hog

uTorrent via Wine: Mijn favoriet, zelfs onder linux
Voordeel: Goede DHT ondersteuning, compleet, zuinig met resources
Nadeel: Closed source & ziet er niet uit & torrent files moeten eerst opgeslagen worden en dan geopend

Offline wutnubu

  • Lid
p2p
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/23, 06:53:03 »
Limewire mag je ook niet gebruiken om muziek te downloaden

p2p
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/23, 09:51:40 »
Je mag alle programma's gebruiken om "Alles" mee te downloaden.

Je mag programma's en muziek waar auteursrechten op zitten niet Uploaden
En dat is heel iets anders.

[rand]
MAW
Je mag niet je zaken delen met andere mensen, of dit weggeven.
Dit is om het community gevoel bij de mensen de kop in te drukken.
[/rand]

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/23, 10:54:52 »
right GANDYMAN.
zo gezien zouden torrents wel eens illegaal kunnen zijn. lol.

p2p
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/23, 11:17:27 »
Bittornado is ook een goede.

p2p
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/23, 13:18:51 »
Let wel niet de Torrents he ??
Torrents of ed2k-links etc etc zijn niet strafbaar.
Er word wel gesugereerd dat dit zo is maar dit is niet het geval.
De desbetreffende instantie's die hiermee bezig zijn spelen blufpoker want het staat nergens in de wet.

Wat inmiddels wel geregeld is dat je dus de file(data) zelf niet mag uploaden.

mja tis wel een kip&ei verhaal , want zonder upload geen download.
En wanneer je Downloaden strafbaar stelt bestaat er geen internet meer. :P

Wel grappig om te lezen dat Steven Spielberg slechts 250 miljoen prive salaris had, dit dus buiten de verdienste van de fimmaatschappij.

Sja en als je dan 400 miljoen per jaar salaris wilt zul je toch dat illegale gedoe de kop in moeten drukken :(
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

p2p
« Reactie #13 Gepost op: 2006/08/23, 13:49:37 »
Het hele copyright verhaal is pas een paar eeuwen oud. We zijn het allemaal heel gewoon gaan vinden, maar informatie is het enige produkt dat je 1 keer kan maken, en daarna kosteloos eindeloos kan verkopen.

Het argument is altijd dat zonder deze patenten/octrooien/copyrights, er onvoldoende geinvesteerd wordt in de ontwikkeling. Dat is in mijn ogen een drogreden.

Als wij als samenleving vinden dat er te weinig geinvesteerd wordt in kunst (boeken, muziek), medicijnen, software enzovoort, dan betekent dat enkel dat we er meer in zouden moeten investeren. Het is een taak van de samenleving, een taak van de door ons gekozen overheid, om te investering in zaken die voor een rijke, vooruitstrevende samenleving belangrijk zijn. Hoewel ook subsidie stelsels nadelen hebben, is het in mijn ogen duidelijk dat deze taak (net zoals vele andere essentiele overheidstaken) niet simpel afgewenteld kan worden door het te privatiseren.

Medicijnproducenten doen uit deze 'stimulerende' economische overweging in principe liever aan symtoombestrijding dan aan genezing. Medicijnen worden niet verkocht tegen een productieprijs + redelijke winstmarge, maar tegen een monopolistische marktwaarde, waardoor hele werelddelen worden buitengesloten. Hetzelfde geldt voor andere vormen van commerciele informatieverkoop. Kunst wordt bijvoorbeeld zo commercieel dat een groot deel van de diversiteit en oorspronkelijkheid, en daarmee mijns inziens de essentie van de kunst, verloren gaat.

Niet alleen zal het in de toekomst alleen maar moeilijker worden om dit stelsel in stand te houden, ik hoop dat men zich ook gaat realiseren dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen van de huidige regelgeving. Afschaffing is echter alleen mogelijk als overheden hun verantwoordelijkheden nemen, iets wat de laatste tijd een onwaarschijnlijk vooruitzicht lijkt te zijn. Zij doen ieder liever wat 'de man in de straat' wil, in plaats van datgene waarvoor ze betaald en gekozen worden, namelijk zich zelf volledig te verdiepen in de materie en het beter te weten dan de man in de straat. Het klinkt allemaal heel democratisch om te doen wat de meerderheid wil, maar het parlementaire aspect van de democratie gaat hiermee verloren en de overheid wordt daardoor net zo kortzichtig als het door aandelen gedreven bedrijfsleven.

Wel een beetje off-topic voor een 'Software en configuratie' forum :)

p2p
« Reactie #14 Gepost op: 2006/08/23, 15:18:44 »
wel lekker hoor ? offtopic gaan :P

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #15 Gepost op: 2006/08/23, 15:23:03 »
een lekker links-progressief stuk. kan op symphatie rekenen.:)
waar zijn al die progressieve figuren tegenwoordig? ik merk ze nauwlijks meer op....:(

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #16 Gepost op: 2006/08/23, 15:25:14 »
een vriend van me download met een voorbehoedsmiddel.
zonder durft ie niet meer, Peerguardian heet de tool op windows.
om maar eens van de hak op de tak te......

budster

  • Gast
p2p
« Reactie #17 Gepost op: 2006/08/23, 15:32:59 »
@ Kelderkeuken, ik ben het niet helemaal eens met het artikel, ik ben zwaar tegen software patenten, maar niet tegen patenten in het algemeen. Voor een stukje code is amper R&D in. Dat is heel iets anders als medicijnen, daar zit jaren lange research in, soms tientallen jaren zonder dat het iets oplevert.

Bedrijven rekenen die kosten in hun andere producten door, en beschermen deze zodat niet een andere partij zonder research te plegen hiermee wegloopt.

Maar ja, om bijvoorbeeld een dubbele mouseclick te patenteren gaat natuurlijk wel erg ver... hoe lang kan je daar over hebben nagedacht.

budster

  • Gast
p2p
« Reactie #18 Gepost op: 2006/08/23, 15:34:39 »
Citaat van: leoquant
een vriend van me download met een voorbehoedsmiddel.
zonder durft ie niet meer, Peerguardian heet de tool op windows.
om maar eens van de hak op de tak te......
maf, ik upload alleen met voorbehoedsmiddel

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #19 Gepost op: 2006/08/23, 15:38:10 »
nou je doet maar Budster!

p2p
« Reactie #20 Gepost op: 2006/08/23, 16:02:08 »
Het is je goed recht het niet met me eens te zijn, dat ben ik wel gewend :) Let wel dat ik ook aangaf dat de overheid hier een taak in zou moeten hebben, in andere woorden middels (extra) belastinggeld. De gebruiker betaalt dus weldegelijk, maar kan via de parlementaire vertegenwoordigers bepalen bij welke ontwikkelingen dat geld terecht hoort te komen. Het delen van de code is dan geen bedreiding meer voor de inkomsten, en de resulterende snellere ontwikkeling komt ten goede aan iedereen. Nu zie ik dit niet snel gebeuren, maar als de bescherming van informatie op een dag nog wanhopiger wordt dan zij nu al is, wie weet.

Offline Dave

  • Lid
p2p
« Reactie #21 Gepost op: 2006/08/23, 16:09:42 »
Citaat van: leoquant
is apollon een kceasy-kloon? dat maakt ook gebruik van giFT en open ft.apollon staat in de synaptic, maar lijkt alleen de grafische interface te zijn. giFT erbij installeren?of gewoon de -runfile- installeren via de website?

gr leo
apollon geinstalleerd maar helemaal niet terug te vinden in de toepassingen. dus maar weer weggegooid.
open ft.apollon komt in mijn lijst niet voor. of dat met die foutmeldingen van doen heeft "die er niet toe doen" ?

zie alweer een nieuwe installatie aankomen.
amule en xmule werkten ook niet hier.

Offline Dave

  • Lid
p2p
« Reactie #22 Gepost op: 2006/08/23, 16:12:11 »
zou leuk zijn als je een dergelijk programma installeerde en het dan gewoon op kan starten en na wat zoeken naar een server een zoekopdracht kunt geven.
Maar zal wel een utopie blijven vooralsnog.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
p2p
« Reactie #23 Gepost op: 2006/08/23, 16:21:55 »
Ik ben radicaal tegen softwarepatenten - en elk ander soort patenten dat kennis/technologie wil beperken tot een bepaalde "elite groep"

Speciaal daarvoor zal ik mijn signature nog eens aanpassen met een passende quote uit de film "Antitrust" (film is een parodie op microsoft - maar dan een beetje overdreven :))
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Soul-Sing

  • Lid
p2p
« Reactie #24 Gepost op: 2006/08/23, 16:23:28 »
dave over de install van apollon heeft Profox een duidelijke how-to hier op het forum!als ik dat kan volgen kan jij het ook!
bij de install van GIFT het volgende, wanneer je het progje start, beantwoord je vraag 1 met een 2, de rest default. vraag 1 is zo'n vraag of je wel snapt wat je doet.....
apollon start ik gewoon vanuit de terminal: typ: apollon.
amule: zorg dat je de servers activeert!(de eerste keer)
xmule:idem, duurt langer.(geduld)

succes!