Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oude HD/DVDrecorder.  (gelezen 5448 keer)

Oude HD/DVDrecorder.
« Gepost op: 2013/10/16, 11:52:16 »
Die heb ik dus,werkt prima verder,maar de HD daar van is vol.Nou kan ik dat natuurlijk gaan kopiëren op een DVD en dan het gekopieerde wissen.Dat is een langdurig proces,duurt meerdere dagen.Maar kan je eigenlijk die HD er uit halen,aansluiten op je PC en dat daar kopiëren?Of gaat de pc dan een bestandje aan brengen waar door de recorder niet meer zal werken als de HD weer leeg is?En zullen die bestanden eigenlijk wel uit te lezen zijn??Kan het natuurlijk wel gewoon proberen,maar wil geen risico nemen dat ik de bestanden niet meer kan kopiëren of zelfs de recorder niks meer doet.Of dat het O.S. op de HD staat en beschadigt wordt..

Edit:Het is een Pioneer DVR 540H standalone recorder.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/16, 11:55:56 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/16, 12:30:37 »
Ik heb wel eens een harde schijf uit een HDD-recorder van LG aangesloten op een Linuxcomputer. Volgens Ubuntu en GParted was de schijf leeg. Met dd heb ik de complete inhoud van de schijf gekopieerd naar een andere. Deze kopie werd ook herkend door de recorder.
Maar de kans dat jouw recorder heel anders in elkaar zit is denk ik wel erg groot.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/16, 14:55:19 »
Een korte inventarisatie op het net laat mij denken dat het een "Linux" disk is.
Op de schijf staan wel de nodige systeem belangrijke bestanden.
Die dien je eerst op de nieuwe schijf te zetten.
Google maar even op het typenummer van je Recorder, Hier of Deze ziet er veelbelovend uit.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/17, 00:22:10 »
Dat is heel interessant ,de Baas!Dat ik eigenlijk niet gedacht hebt aan Google,stom he?? :o Ergens dacht ik toch van:dat ding is er te oud voor.. =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/18, 08:54:06 »
De volgende site is misschien ook interessant :
https://sites.google.com/site/haliner/dvr-recover

Ik ben alleen bang dat het alleen voor Panasonic-recorders werkt.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/18, 16:17:23 »
Vervangen van een HDD in een willekeuruge video recorder is tricky, staat er firmware op of niet.
Staat er wel firmware op of is er een speciale HDD indeling nodig dan dien je een initialisatie CD/DVD/USB van de fabrikant te gebruiken, inclusief vooraf een bepaalde knoppenhandeling.
De fabrikant is echter niet scheutig met deze info.
dd zou een oplossing zijn, maar dat werkt niet bij een defecte disk.

Gelukkig heeft mijn Humaxje (echt linux) daar geen last van.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/20, 18:55:20 »
<offtopic>

Alleen zou ik willen dat die Humaxjes wat meer bestandsformaten ondersteunden. Ik gebruik hem ook af en toe als Mediaspeler vanaf mijn server.

</offtopic>
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/24, 23:35:39 »
Mensen,geef jullie een tip:DOE HET NIET!!!Resultaat van mijn handelen:kapotte PC en kapotte recorder!!!
Toen ik de HD weer terug zette in de recorder leek hij nog goed,zag de streepjes van de klok,maar toen ik hem aan zette via de AB was het pfoef!Afgelopen..
De PC laat niet eens meer zijn BIOS zien,ook al zijn alle HD's er af gekoppeld...Met de opstart HD ook niet trouwens..De HD draait nog wel,maar zie dus niks in de monitor en dat ligt niet aan de kabel of aansluiting..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/10/25, 11:16:21 »
De PC geeft geen BIOS meer ?
Mogelijk heb je iets beschadigd/losgetrokken, zo niet, puur toeval of.....
Mogelijk helpt onderstaande oplossing:
Spanning er af.
Batterijtje (ter grootte van een 50€ct) er uit.
Druk op de PC aan/uit toets.
Batterijtje terug.
Spanning er weer op.
Test.
Zoniet heb je een recovery floppy/CD/USB met de BIOS file van je PC nodig.
Deze is per PC type/moederboard verschillend, soms met extra pogjes op het opstartmedium, soms een enkele .BIN of .ROM file.
Voor je recorder heb je een dergelijke, waarschijnlijk CD, opstart recovery medium nodig.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/10/25, 16:07:39 »
Ik schreef dus al dat ik niet eens videosignaal op mijn monitor heb.En dat verhaal van de bios is mij bekend en heb ik al gedaan en werkte dus niet,en nee,ik heb geen verkeerde aansluiting gedaan..Is gewoon onmogelijk,want gewoon de brander aansluiting los gehaald en de HD er op.Heb dat al meerdere keren gedaan om andere redenen en dat ging altijd goed.En de stekers verkeerd om er op zetten is ook onmogelijk..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/10/25, 18:38:36 »
Andere videokaart uitgeprobeerd ?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/10/26, 11:57:46 »
En je hebt tijdens het wisselen van de apparaten wel de stekker van de pc uit het stopcontact getrokken  ??
Heb al meer gefrituurde moederbordjes gezien doordat de stekker nog in het stopcontact zat.

nog even checkuh of er nog een ledje brand op je moederbord en eventueel de voeding nameten met een multimeter.
kan zijn dat de zekering in je voeding kaduuk is....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #12 Gepost op: 2013/10/26, 12:32:20 »
Tuurlijk,ik ben geen novice in de computerwereld!De stekker er helemaal uit.En nee,geen zekering kapot,want dan zou de HD niet draaien!En het lampje op de brander werkt ook,dus alle spanningen zijn aanwezig..Al moet ik wel toe geven dat ik (nog)niet gemeten heb..
En omdat de HD draait enz..,werkt de processor ook,anders geeft de voeding geen spanning door.Dus in principe is het moederbord half kapot!Zeer waarschijnlijk het gedeelte van de IDE aansluiting.Snap alleen niet waarom de videokaart daar door niet werkt.. Misschien een spanningspiek geweest...
« Laatst bewerkt op: 2013/10/26, 12:36:31 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #13 Gepost op: 2013/10/28, 00:09:35 »
Vandaag nog naar mijn videorecorder gekeken,krijg dus een HD error te zien,maar de HD krijgt gewoon +5 volt en +12 volt zo als normaal.Als je hem ziet is het een dood normale HD van Seagate,ook boven op de normale sticker met instructies om het in je computer aan te sluiten,alleen de door verbindstekkertje zit op  plaats 2 van links,weet alleen niet waar dat voor staat,want die uitleg zit net weer onder een andere sticker die ik niet er af krijg.Maar lijkt me toch sterk dat het daar mee te maken heeft.
Kortom,het is me nog steeds een raadsel waar dit allemaal door gekomen is.Heb dit al een drie maal zeker gedaan en zonder problemen...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #14 Gepost op: 2013/10/28, 09:19:46 »
Dat stekertje is om een IDE schijf als Master, Slave of Cable select in te stellen.
Bij een verkeerde combinatie met je PC harddisk kan het zijn dat er conflicten op de IDE bus ontstaan, inclusief data beschadiging op je HDD(s)
Dat de hele PC daardoor "dood" gaat heb ik niet meegemaakt.
Een achteraf niet meer werkende HDD voor een recorder wel. Dan heb je de merkspecifieke Bios/Initialisatie disk van de leverancier nodig.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #15 Gepost op: 2013/10/28, 09:24:11 »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #16 Gepost op: 2013/10/28, 11:27:02 »
Tuurlijk,ik ben geen novice in de computerwereld!De stekker er helemaal uit.En nee,geen zekering kapot,want dan zou de HD niet draaien!En het lampje op de brander werkt ook,dus alle spanningen zijn aanwezig..Al moet ik wel toe geven dat ik (nog)niet gemeten heb..
En omdat de HD draait enz..,werkt de processor ook,anders geeft de voeding geen spanning door.Dus in principe is het moederbord half kapot!Zeer waarschijnlijk het gedeelte van de IDE aansluiting.Snap alleen niet waarom de videokaart daar door niet werkt.. Misschien een spanningspiek geweest...

In principe zou er nooit iets stuk mogen gaan wanneer je op de juiste manier een HD in je pc hangt, maagoe de wet van Murpy kan ieder moment toeslaan.
Citaat
uidt: "if there’s any way they can do it wrong, they will" ook wel: "Anything that can go wrong will go wrong"[1] (vrij) vertaald in het Nederlands: als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis.
Beetje vervelend voor jouw in dit geval.
Als jij werkelijk die HD niet meer aan de praat krijgt, bijv. met een externe HD docking (die ik gekocht heb toen ik zelf een moederbord frituurde  =D) dan is de HD om duistere redenen stuk gegaan, en heeft je moederbord in zijn val meegesleurd.

Normaal gesproken moet je een HD altijd zo kunnen aansluiten en kunnen loskoppelen zonder dat er schade ontstaat.
Ik heb hier nog wel HD sledes liggen die je in de PC kast schroeft en dan kan je met een sleuteltje de spanning van de HD afhalen en het sleetje met HD eruit trekken, een soort Hotswap voor de armelui  =D
Hiermee wil ik aangeven dat een HD van de IDE stekker afgetrokken mag worden als de spanning eraf is gehaald.

Jij zegt:
Citaat
En nee,geen zekering kapot,want dan zou de HD niet draaien!En het lampje op de brander werkt ook,dus alle spanningen zijn aanwezig
Dit kan je niet weten als je niet eerst een meting doet.
Meet eerst de voeding door.

Daarna backup batterij van de bios eruit trekken en met de jumper de bios resetten.

Boot hij nu nog niet, dan het moederbord leeg maken, geheugen eruit trekken, pci kaarten eruit trekken en dan nog eens proberen.
(heb je een onboard vga kaart trek dan ook de vga kaart uit het moederbord.)

Bij storingen moeten er piepjes komen of als er meer kleuren led's op het mobo zitten dan daarop letten.

Je moet stap voor stap uitvogelen waar het probleem zit.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #17 Gepost op: 2013/10/28, 12:04:48 »
Er zit geen jumper op het  moederbord... :|
Maar inderdaad dat kan ik ook nog doen,kan ook nog de monitor aansluiten op de VGA uitgang van het moederbord zelf,maar eigenlijk geloof ik daar niet in,maar je weet nooit..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #18 Gepost op: 2013/10/28, 20:19:41 »
Elk moederbord heeft toch een jumper erop zitten, of ben ik nu gek?

Van wat ik geleerd heb op mijn ICT-opleiding heeft niet ieder moederbord een jumper.

Niet dat het er toe doet want het is toch 'maar' een opleidinkje........... (ik zeg het dit keer maar voordat iemand van jullie het weer gaat zeggen)
« Laatst bewerkt op: 2013/10/28, 20:21:56 door Vistaus »

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #19 Gepost op: 2013/10/29, 09:23:10 »
Er zit geen jumper op het  moederbord... :|
Maar inderdaad dat kan ik ook nog doen,kan ook nog de monitor aansluiten op de VGA uitgang van het moederbord zelf,maar eigenlijk geloof ik daar niet in,maar je weet nooit..

Apart, heb ik alleen nog maar gezien bij laptop's ?
maja die hebben ook nog eens de backup batterij gesoldeerd zitten als je pech hebt  =D

Maagoe, trek het moederbord leeg en sluit de monitor aan op die vga uitgang .....  :| en dan maar hopen dat .....

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Oude HD/DVDrecorder.
« Reactie #20 Gepost op: 2013/10/29, 11:25:00 »
Tis inderdaad wel een bijzonder moederbord,ben er eigenlijk ook niet zo tevreden over,maar was goedkoop.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.