Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet meer in mijn Ubuntu account komen  (gelezen 267 keer)

Offline JohnP

  • Lid
Kan niet meer in mijn Ubuntu account komen
« Gepost op: 2016/02/17, 21:47:47 »
Beste mensen.

Ik merkte dat Ubuntu 14.04 LTS de laatste tijd al wat moeite had om uit de slaapstand te komen, wanneer ik hem dichtklap.
Maar toen ik hem daarnet dichtklapte en hem vervolgens weer opendeed, toen zag ik een zwart beeld.
Meestal als ik hem dan opnieuw opstart door het afsluiten door middel van de UIT knop te forceren dan start hij wel weer gewoon op.
Echter dit keer, startte hij wel op maar zag ik het GRUB 30 seconden i.p.v. de 3 seconden die ik ingesteld heb.
Vervolgens kreeg ik een scherm waarin ik kon kiezen welk account ik wilde gebruiken: die van mijzelf of de gastaccount.
Dit is raar want normaal heb ik hem zo ingesteld dat hij mijn account direct opstart.
Na het invullen van mijn wachtwoord zie ik mijn bureaublad 6x en kan ik niet bij de pictogrammen aan de linkerkant.
Na het UIT doen, krijg ik weer het GRUB maar dit keer wel gewoon de 3 seconden, maar vervolgens weer de keuze uit de accounts.
Dit keer krijg ik een redelijk normaal bureaublad, maar nog steeds geen pictogrammen aan de linkerkant.
Er blijkt dus iets te zijn veranderd op de één of andere manier. Wat weet ik niet, ik heb niks raar geïnstalleerd of gedownload.
Heeft iemand een idee, wat dit kan zijn, of wat de oplossing zou kunnen zijn?
Dit typ ik overigens vanuit het gastaccount, die doet het vreemd genoeg wel.

Alvast bedankt.

Groetjes.
« Laatst bewerkt op: 2016/02/17, 21:49:33 door JohnP »

Offline JohnP

  • Lid
Re: Kan niet meer in mijn Ubuntu account komen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/17, 21:54:34 »
En nu heb ik via het gastaccount op account wisselen gedrukt.
Ik vul mijn wachtwoord in mijn eigen account in en opeens kom ik er wel weer in en heb weer de beschikbaarheid over alle functies.
Raar???

Re: Kan niet meer in mijn Ubuntu account komen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/17, 23:00:51 »
Na het invullen van mijn wachtwoord zie ik mijn bureaublad 6x
Ja dat heb ik ook wel eens maar alleen als ik stom- (dubbel) en stom- (dubbeldubbel) en stomdronken (dubbeldubbeldubbel=6) ben!!

En als reactie op je tweede post ('alles weer normaal'): ook dat is normaal met pc's. Soms gebeurt er iets raars en even later, om onverklaarbare redenen, gebeurt dat rare niet meer. Gewoon aan wennen!

Offline koos4401

  • Lid
Re: Kan niet meer in mijn Ubuntu account komen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/18, 09:33:57 »
@ Paul: ook nu niet nuchter?
Citaat
dubbeldubbeldubbel=6)
dubbeldubbeldubbel = 2³=8 (en geen 6 =D )
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Kan niet meer in mijn Ubuntu account komen
« Reactie #4 Gepost op: 2016/02/18, 11:26:37 »
@koos4401, nee hoor, hier betekent dubbel een twee, dubbeldubbel moet dan dus wel vier zijn en drie keer een dubbel kan bijgevolg niets anders dan zes zijn! ;-)