Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?  (gelezen 2359 keer)

Offline Dump

  • Lid
Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Gepost op: 2016/04/19, 18:57:08 »
Hoi allen.

Ik heb aan een draadje een kast Xubuntu er op. Mijn download snelheid is ruim 150 en upload 16.
Mijn laptop met draadje heeft sinds een tijd maar 50 down en 15 up. Ik heb geen wifi aan staan. Een 1 gig internetkaart, 2 gig geheugen en windows 10.
Voorheen kwam de windows10 wel tot 120 . Maar omdat de pagina er lang over doet om te laden en filmpjes hortend afspelen ben ik maar is de speedtest bij ziggo gaan doen.
Daar kwamen dus bovenstaande cijfers uit. Ik heb een abbo tot 150mbps.
Volgens ziggo ligt de router er ook regelmatig een paar sec. uit waardoor er weer opnieuw verbinding gemaakt moet worden. Router stuk? Zou kunnen maar is er dan een reden dat de linux kast er geen last van zou hebben? Want die laatste rost er over.

Iemand een suggestie?

Gr.Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/19, 19:35:01 »
Met je router is niks mis, zou ik zeggen. En Xubuntu haalt de hoogste snelheid die je abonnement toelaat. Alles prima in orde dus.
Waarom Win10 dat niet haalt en op één derde blijft steken, is moeilijk uit te maken op basis van de informatie die je geeft. Mogelijk een kaduuke netwerkdriver? Dat vraag je beter eens na op een Windowondersteuningsforum, dat is dit forum namelijk niet.

Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/19, 20:38:59 »
Je zou de laptop nog via een ander draadje kunnen proberen. Verouderde of versleten netwerkkabels kunnen voor vertraging zorgen.
En je zou je laptop eens kunnen aansluiten zonder router, dus rechtstreeks op de modem. Dan kun je zien of de laptop dan nog traag is en of het aan je router, kabel en/of netwerkkaart ligt. Is hij dan wel snel dan gaat er op je routerverbinding (router, instellingen, kabel?) toch echt iets verkeerd.
« Laatst bewerkt op: 2016/04/19, 20:40:42 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Dump

  • Lid
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/19, 22:06:04 »
Hoi Bloom.
Dat dit geen windows forum is is me wel duidelijk. Maar omdat jullie niet van lotje zijn wilde ik de vergelijking is voorleggen om te zien of er suggesties uit voort komen. En ja, je gaf het zelf al aan. Netwerkdrivers. Daar ga ik dus naar kijken. Nog niet gedaan!

En Partyrabbit.
Ik had duidelijker moeten zijn. Wat ik een router noem is de modem. Sorry. En ik gebruik een 5E kabel. Mogelijk kan daar nog een kink in de kabel zitten. Ga ik ook nog even uit proberen.

Bedankt voor de suggestie die naar voren komen. Duidelijk is me wel. Als de een 150 mbps heeft zou de ander dat dus ook moeten kunnen halen.

Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/19, 22:19:56 »
Als de een 150 mbps heeft zou de ander dat dus ook moeten kunnen halen.

Niet per definitie. Ik kan meer dan één redenen bedenken waarom de ene het wel en een andere het niet haalt.

Succes.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jan11000

  • Lid
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/19, 23:00:52 »
Windows, chipset driver kontroleren.
Windows op dezelfde kabel aansluiten als linux.
Booten vanaf een linux cd, en heb je dan ook de hoge snelheid?
Router/modem uitzetten, zonder stroom voor 5 minuten, dan alleen je windows allen testen op snelheid.
In windows virusscanner en firewall uitzetten of verwijderen en weer testen.
Windows schoon installeren en testen.

Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/04/20, 11:36:57 »
.... windows eraf gooien en alleen linux erop?  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Dump

  • Lid
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/04/20, 16:47:37 »
Er is nog maar 1 reden waarom ik windows op de laptop heb staan.
Linux heeft niet de gps programma,s die ik voor mijn Garmin nodig heb.
Een welbekend probleem, lijkt me.

Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

youpie123

  • Gast
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #8 Gepost op: 2016/04/20, 22:58:49 »
Je kan je Garmin software gebruiken in Wine onder Ubuntu; zie http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Wine

Maar op het verhaal van je router of modem terug te komen. Als je provider (Ziggo) ziet dat je modem/router vaak disconnect lijkt het me niet slecht die verbinding ook eens na te kijken!

Offline Nero

  • Lid
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #9 Gepost op: 2016/04/20, 23:06:32 »
Je kan je Garmin software gebruiken in Wine onder Ubuntu
Onder Wine kan je niks met de USB koppeling van de Garmin GPS.

youpie123

  • Gast
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #10 Gepost op: 2016/04/20, 23:20:55 »
Onder Wine kan je niks met de USB koppeling van de Garmin GPS.
Oeps, dat is flink balen  :'( :-[

Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #11 Gepost op: 2016/04/21, 09:41:54 »
Dat van Linux only was maar een grapje tussendoor.  ^-^
Ja ik ben inmiddels behoorlijk pro linux, maar zeker niet anti win. Dat dat duidelijk mag zijn en niet verkeerd opgepakt wordt.

Ik ben wel benieuwd of je bovengenoemde testjes al wat uitgevoerd hebt en of het je iets heeft gebracht?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Dump

  • Lid
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #12 Gepost op: 2016/04/21, 21:10:52 »
Grapje of niet. Ik baal regelmatig van windows 10. Ik vind het niet lekker werken ook al gebruik ik het al lange tijd. Windows7 was wat mij betreft de favoriet. Maar goed. Door die malle gps ben ik wel verplicht windows te blijven gebruiken. Anders as mijn keuze al lang gemaakt.

En ja, die testjes moeten nog even wachten. Te druk met cursussen en dan is even hangen voor de buis wel lekker als je even niet leert.
Ik heb trouwens al een nieuwe kabel van ziggo gekregen voor het muurkast naar de modem. Ook al andere uitgangen geprobeerd maar zonder verbetering.

Mijn eerste test zal zijn om Ubuntu vanaf cd te draaien en dan is zien hoe de snelheid is.

T.z.t. hoeren jullie wel weer van mij.

Gr. Dump.

Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #13 Gepost op: 2016/04/22, 10:04:28 »
Windows7 was wat mij betreft de favoriet.

Bij mij was XP als behoorlijk stabiele versie toch wel favoriet, al hadden ze van mij ook 3.11 mogen behouden en doorontwikkelen.
Maar goed. Nu linux dus geen issue meer.  =D

Succes. Met pc én cursussen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

youpie123

  • Gast
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #14 Gepost op: 2016/04/22, 12:52:39 »
Hoi Dump,

Als je weer eens tijd hebt dan zoek eens op "Garmin Ubuntu". Er is schijnbaar toch wel heel wat support voor de Garmin onder Unbuntu te vinden. Ik heb zelf geen Garmin dus kan je er verder niet uit ervaring mee helpen.

Succes!!!

(p.s. Ik gun ieder zijn Windows naast Ubuntu  ^-^ )

Offline bart85

  • Lid
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #15 Gepost op: 2016/04/26, 16:56:28 »
Windows7 was wat mij betreft de favoriet.

Bij mij was XP als behoorlijk stabiele versie toch wel favoriet, al hadden ze van mij ook 3.11 mogen behouden en doorontwikkelen.
Maar goed. Nu linux dus geen issue meer.  =D

Succes. Met pc én cursussen.

Terug naar MSDOS 6.22
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline bart85

  • Lid
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline Nero

  • Lid
Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #17 Gepost op: 2016/04/26, 17:24:33 »
Wat heet met Ubuntu werken... Je kan je Garmin device dan wel via USB benaderen, maar de Garmin software draait niet onder Linux. Denk oa aan firmware-updates, die tegenwoordig enkel nog met Garmin Express zijn te installeren. Sedert enkele jaren vereist alle Garmin software .NET.

Re: Snelle linux verbinding maar niet voor windows10?
« Reactie #18 Gepost op: 2016/04/28, 12:32:06 »
Terug naar MSDOS 6.22

Ja? En? dos 6.22 met daarop win 3.11 is niet veel anders dan de opbouw van linux. Pas vanaf 95 is die commerciële onzin pas flink verdiept en is zelfs dos eruit gewerkt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore