Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik kan geen bin bestanden openen  (gelezen 8758 keer)

prototype

  • Gast
ik kan geen bin bestanden openen
« Gepost op: 2010/08/17, 15:21:36 »
ik weeet niet hoe ik un bin bestand open of voor spel die ik heb gedownload.
alvast bedank

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: ik kan geen bin bestanden openen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 15:43:07 »
rechtermuisknop (op dat binnetje)>eigenschappen>rechten>uitvoeren van bestand toestaan helemaal aanvinken. Verder jezelf ook max. rechten geven.
Venstertje sluiten, dubbelklik op de .bin, zou moeten opstarten.

Re: ik kan geen bin bestanden openen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/19, 16:33:31 »
rechtermuisknop (op dat binnetje)>eigenschappen>rechten>uitvoeren van bestand toestaan helemaal aanvinken. Verder jezelf ook max. rechten geven.
Venstertje sluiten, dubbelklik op de .bin, zou moeten opstarten.

je kunt een .bin openen door inderdaad de rechten voor het lezen te geven, maar vervolgens kun je hem nog niet grafisch openen, dat doe je vanuit de terminal:
-navigeren naar de map waar de .bin instaat
-vervolgens openen met sudo ./naam.bin
je kan het ook hernoemen naar een .run bestand, dat werkt iig bij de google earth installer goed
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: ik kan geen bin bestanden openen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/19, 19:14:36 »
je kan het ook hernoemen naar een .run bestand, dat werkt iig bij de google earth installer goed
En wat is daar 't praktisch nut van? :P
Het hernoemen van een bestandsnaam maakt geen verschil voor zover ik weet. Zolang de rechten maar goed zijn zoals TopGear al zei...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: ik kan geen bin bestanden openen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/19, 21:48:40 »
Wazzzaaa +1

Bovendien kun je .bin wél grafisch opstarten, alleen niet via dubbelklik (dat geldt alleen voor sh en run). Rechtermuisknop>>>Openen met...>>>/bin/sh doet de truc bij .bin

Re: ik kan geen bin bestanden openen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/19, 22:26:08 »
haha kabouter wesley :P

tja ok, wat ik wilde zeggen met het hernoemen naar .run is dat je het dan met dubbelklikken direct kan openen.
dat van via /bin/sh wist ik niet
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: ik kan geen bin bestanden openen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/20, 11:07:15 »
tja ok, wat ik wilde zeggen met het hernoemen naar .run is dat je het dan met dubbelklikken direct kan openen.
Ah, dan snap ik het praktisch nut ervan ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!