Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Deelname Linux Thema dag  (gelezen 49578 keer)

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #50 Gepost op: 2011/04/04, 18:07:12 »
Meestal staat het voor vrijwilligers vast op een uur van te voren, dus in dit geval 10:00
Evt. eerder als je wilt helpen met klaarzetten e.d., maar in principe een uur van te voren.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #51 Gepost op: 2011/04/04, 19:02:49 »
Oke thnx

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #52 Gepost op: 2011/04/04, 20:26:57 »
You're welcome :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #53 Gepost op: 2011/04/05, 18:33:17 »
You're welcome :)
Da's mooi :D

P.S. Ik zal misschien ook nog wel een klein Micro-ATX kastje met ubuntu studio meenemen. Is vast ook wel leuk om te laten zien :)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/05, 18:36:28 door tiempjuuh »

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #54 Gepost op: 2011/04/05, 20:21:23 »
Citaat uit een andere draad die nu gesloten is, maar waar wel het e.e.a. aan interessante informatie staat.

Gepost door Basd:
Citaat
Hierbij willen we je attent maken op het volgende HCC!Evenement:

Op zaterdag 21 mei 2011 vindt het grootste community-event op Linux-gebied plaats. De HCC!Linux themadag staat geheel in het thema van security. Letterlijk alles dat met veiligheid en Linux te maken heeft komt aan de orde. In een bomvol lezingenprogramma wordt ondere aandacht besteed aan: veilige verbindingen met SSH en DNSSEC, OpenSUSE, de Open Buildservice, Holland Open, Linux Forensics, de verse overheid, iptables, veilig browsen, de Open Generatiekloof, Spam, de OV-Chiphack, SELinux, CAcert en Cloud Security. Het volledige lezingenprogramma kun je hier zien http://groepen.hcc.nl/index.php?option=com_acymailing&ctrl=url&urlid=27&mailid=26&subid=206 en een plaats reserveren. De dag wordt afgesloten met een forumdiscussie met prominente deelnemers.

Naast dit uitgebreide lezingenprogramma is er in de grote hal een informatiemarkt waar iedereen, van beginner tot expert, iets van zijn gading kan halen. Enthousiaste HCC'ers en vrijwilligers van andere communities laten zien wat zij met Linux doen. Enkele partners laten zien wat zij de Linuxgebruiker te bieden hebben. Uiteraard is er ruimte voor gezelligheid en om te netwerken. Wat er verder allemaal nog te doen is kun je zien op de website: http://www.hcc-linux.nl. De HCC!Linux themadag belooft een fantastisch evenement te worden voor iedereen: jong en oud, beginner of gevorderde!

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #55 Gepost op: 2011/04/05, 20:30:38 »
@tiempjuuuh: Dat is zeker leuk om te laten zien :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #56 Gepost op: 2011/04/05, 20:33:07 »
@tiempjuuuh: Dat is zeker leuk om te laten zien :)

Jup, hebben ze daar beeldschermen of moet ik die zelf meenemen?

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #57 Gepost op: 2011/04/05, 21:07:31 »
Uhm, ik weet dat Maarten wel eens wat meeneemt, maar het is misschien het beste als je er zelf 1 meeneemt.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #58 Gepost op: 2011/04/05, 21:32:48 »
Ik kan wel een 15 en 17 inch monitor meenemen, maar we zullen ze waarschijnlijk ook nodig hebben voor de release party.
Als ik meer info van HCC heb kunnen we ook hier meer over afspreken. Ik ga er nog van uit dat het wat betreft de release party vergelijkbaar wordt met die van vorig jaar. Met dat verschil dat die van vorig jaar een gezamelijke organisatie van Ubuntu-NL en HCC was en deze keer is die georganiseerd door de HCC en nemen we daaraan deel (toch een verschil).

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #59 Gepost op: 2011/04/05, 22:54:22 »
Hoi,

Ik neem alleen schermen mee voor de stand om demonstraties te kunnen geven.
(+ natuurlijk computers :))

Verder zijn er banners aanwezig.
Ook Thomas en Sense hebben nog een banner en/of tafelkleed.

We krijgen dit jaar waarschijnlijk geen CD's.
Misschien is het een idee om eenvoudige flyers te laten drukken met daarop:
- link naar de download van 11.04
- instructie om te branden (voor Ubuntu en Windows)
- korte installatie handleiding

Ik denk aan 250 stuks (74 x 210 mm - dubbelzijdig)

Dit is aanmerkelijk goedkoper en milieuvriendelijke dan CD's inkopen.
Bovendien kunnen we uitleggen dat het uitdelen van gratis CD's niet meer zo gebruikelijk is en eigenlijk alleen nog is voorbehouden aan landen met een trage verbinding.
De kosten van de flyers is sponsorwerk :)

Ik kan ook proberen tegen kostprijs een T-shirt voor alle Ubuntu vrijwilligers te regelen.
Dit worden dan budget shirt van rond 7,50 euro (ook leuk als aandenken!)
Graag even jullie reactie.
We kunnen de inschrijfpagina gebruiken voor inventarisatie en voor de maat.

Aan het ArtworkTeam de vraag of ze mee willen denken over het ontwerpen van een flyer en eenvoudige opdruk voor shirts.

Voor de install-party is het dus zaak dar we beschikken over een paar schermen, muizen, keyboard en headsetjes (testen van geluid)
Verder bij de organisatie (=HCC)  vragen om voldoende 220V punten en netwerkaansluitingen en kabels!

We hebben nog 7 weken!  ;)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #60 Gepost op: 2011/04/06, 07:23:26 »
Ik wil evt. wel monitor+keyboard+muis meenemen, maar ik heb geen goed headsetje :-[.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #61 Gepost op: 2011/04/06, 09:38:53 »
Hoi,

Ik neem alleen schermen mee voor de stand om demonstraties te kunnen geven.
(+ natuurlijk computers :))

Verder zijn er banners aanwezig.
Ook Thomas en Sense hebben nog een banner en/of tafelkleed.

We krijgen dit jaar waarschijnlijk geen CD's.
Misschien is het een idee om eenvoudige flyers te laten drukken met daarop:
- link naar de download van 11.04
- instructie om te branden (voor Ubuntu en Windows)
- korte installatie handleiding

Ik denk aan 250 stuks (74 x 210 mm - dubbelzijdig)

Dit is aanmerkelijk goedkoper en milieuvriendelijke dan CD's inkopen.
Bovendien kunnen we uitleggen dat het uitdelen van gratis CD's niet meer zo gebruikelijk is en eigenlijk alleen nog is voorbehouden aan landen met een trage verbinding.
De kosten van de flyers is sponsorwerk :)

Ik kan ook proberen tegen kostprijs een T-shirt voor alle Ubuntu vrijwilligers te regelen.
Dit worden dan budget shirt van rond 7,50 euro (ook leuk als aandenken!)
Graag even jullie reactie.
We kunnen de inschrijfpagina gebruiken voor inventarisatie en voor de maat.

Aan het ArtworkTeam de vraag of ze mee willen denken over het ontwerpen van een flyer en eenvoudige opdruk voor shirts.

Voor de install-party is het dus zaak dar we beschikken over een paar schermen, muizen, keyboard en headsetjes (testen van geluid)
Verder bij de organisatie (=HCC)  vragen om voldoende 220V punten en netwerkaansluitingen en kabels!

We hebben nog 7 weken!  ;)

Ik heb inmiddels 2 keer naar de HCC organisatie aangegeven dat we voor een install-party zeker 6 man beschikbaar hebben en we er met een stand gaan staan. De laatste was gistermiddag. Er komt alleen geen nog geen reactie van hun.
De laatste keer had de HCC alle aansluitingen (220V en netwerk geregeld) en ik ga er ook van uit dat dat deze keer zo gebeurd.

De flyer is een goed idee en ik zie dat je dat al aan het team gevraagd hebt.

Wat betreft de CD's. Die kunnen we zelf ook branden en na een vraag meegeven. Is wel niet de officiële maar werkt wel. Branden duurt maar een paar minuten en de echt geïnteresseerden willen daar als het moet waarschijnlijk wel even op wachten.

T-shirts is ook een goed idee, maar dan graag als de hele groep akkoord gaat. Ik ga alvast akkoord. Kunnen de anderen dat hier ook aangeven?
Geef dan gelijk even aan wat je mee kunt nemen aan monitoren, toetsenborden/muisen (USB, PS2), headsets. Ze zullen waarschijnlijk niet in grote getale nodig ziin (de meesten komen met laptop/netbook) maar een aantal is altijd handig.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #62 Gepost op: 2011/04/06, 10:17:21 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline softbart

  • Lid
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #63 Gepost op: 2011/04/06, 10:43:09 »
Ik wil wel even kwijt dat ik het niet eens ben met de beslissing van de moderator om het topic van @basd  op slot te zetten en verder te gaan met deze topic. De strekking van beide topics lopen nogal uiteen.

groet,

Theo

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #64 Gepost op: 2011/04/06, 11:28:39 »
Beide topics gaan toch over dezelfde Linux themadag?

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #65 Gepost op: 2011/04/06, 12:20:00 »
Ik snap wel wat Softbart bedoel denk ik. Dat andere topic was een aankondiging van het programma, en monde uit in een topic waar mensen aangaven of ze er heen gingen, en of ze zich hebben ingeschreven voor lezingen, meer voor bezoekers. Dit topic is wat meer uitgemond in een discussie voor vrijwilligers van de Ubuntu-NL bijdrage aan de Linux Themadag. Maar goed, een duidelijk verschil is het niet echt.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #66 Gepost op: 2011/04/06, 18:15:12 »
Hoi,

Ik neem alleen schermen mee voor de stand om demonstraties te kunnen geven.
(+ natuurlijk computers :))

Verder zijn er banners aanwezig.
Ook Thomas en Sense hebben nog een banner en/of tafelkleed.

We krijgen dit jaar waarschijnlijk geen CD's.
Misschien is het een idee om eenvoudige flyers te laten drukken met daarop:
- link naar de download van 11.04
- instructie om te branden (voor Ubuntu en Windows)
- korte installatie handleiding

Ik denk aan 250 stuks (74 x 210 mm - dubbelzijdig)

Dit is aanmerkelijk goedkoper en milieuvriendelijke dan CD's inkopen.
Bovendien kunnen we uitleggen dat het uitdelen van gratis CD's niet meer zo gebruikelijk is en eigenlijk alleen nog is voorbehouden aan landen met een trage verbinding.
De kosten van de flyers is sponsorwerk :)

Ik kan ook proberen tegen kostprijs een T-shirt voor alle Ubuntu vrijwilligers te regelen.
Dit worden dan budget shirt van rond 7,50 euro (ook leuk als aandenken!)
Graag even jullie reactie.
We kunnen de inschrijfpagina gebruiken voor inventarisatie en voor de maat.

Aan het ArtworkTeam de vraag of ze mee willen denken over het ontwerpen van een flyer en eenvoudige opdruk voor shirts.

Voor de install-party is het dus zaak dar we beschikken over een paar schermen, muizen, keyboard en headsetjes (testen van geluid)
Verder bij de organisatie (=HCC)  vragen om voldoende 220V punten en netwerkaansluitingen en kabels!

We hebben nog 7 weken!  ;)

@maarten:
Voor Ubuntu-NL zou ik het niet zo erg vinden als ik zelf zo'n 7.50 zou moeten betalen. En ik denk niet dat ik nog monitoren kan meenemen, mochten die nodig zijn :-( Waarschijnlijk wordt het met de trein gaan. Tenzij pa me brengt, dan kan ik nog wel voor een stuk of 2-3 CRT's zorgen :-) En misschien een 19" LCD, maar dat is onder voorbehoud. Ik hoor nog wel of je die dingen nog nodig zal hebben :-) En qua muizen, ach ik heb nog wel 1 of 2 dell's liggen. En helaas hebben we net veel toetsenborden weg gegooid :-( als ik had geweten dat we die nodig zouden hebben, had ik ze bewaard!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #67 Gepost op: 2011/04/06, 18:21:00 »
Zoals ik al zei: ik heb hier 3 toetsenborden, drie muizen en een monitor staan. Monitor is onder voorbehoud, de rest is 99% zeker.

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #68 Gepost op: 2011/04/06, 21:07:54 »
Muizen kan ik wel meenemen en ik heb ook nog een toetsenbord met PS/2-aansluiting die ik mee kan nemen :)
Heb een stuk of 5 muizen om mee te nemen :)

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #69 Gepost op: 2011/04/06, 21:17:57 »
Ik zou geen CRT monitoren meenemen, die zijn vrij groot op een tafel. Ik kan wel 2 LCD schermen meenemen en zie dat ook al een paar anderen LCD schermen kunnen meenemen. Hierdoor hebben wel al minimaal 4 schermen tot onze beschikking. Meer mag altijd maar er zijn nu 6 vrijwilligers die zich aangemeld hebben voor de install party. Voeg hier aan toe dat veel mensen toch met een laptop/netbook komen dan zou dit aantal van 4 al voldoende kunnen zijn.

Misschien is het handig als iedereen die komt zich ook registreerd op de wiki pagina.

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #70 Gepost op: 2011/04/06, 22:52:38 »
Misschien is het handig als iedereen die komt zich ook registreerd op de wiki pagina.

Dat is sowieso wel handig! IK heb er een kolom T-Shirt aan toegevoegd!
Dus geef even aan of je of je er eentje wilt. EN vermeld dan ook even je maat!

Hier kun je de lijst invullen:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Inschrijven

Lukt het je niet om de lijst in te vullen, geef dat even aan!
Dan kan dat in orde worden gemaakt.


Ik zal zorgen dat je niet meer dan vijf euro kwijt bent!  ;)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #71 Gepost op: 2011/04/07, 07:20:53 »
Heb je al een idee over hoe ze d'r uit gaan zien?

Offline softbart

  • Lid
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #72 Gepost op: 2011/04/07, 10:22:24 »
Beide topics gaan toch over dezelfde Linux themadag?
Idd, echter zoals ik vermelde, de strekking loopt nogal uiteen.

groet,

Theo

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #73 Gepost op: 2011/04/07, 13:11:13 »
Om een overzicht te hebben van monitoren, toetsenborden, muizen heb ik onder de namen een extra lijst neergezet waarop je kan aangeven wat je mee kan nemen. Wil iedereen die iets mee kan nemen dit hier melden.

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #74 Gepost op: 2011/04/10, 11:33:50 »
Heb je al een idee over hoe ze d'r uit gaan zien?
@ tiempjuuh: nee nog niet  :| Heb jij een idee? Moet wel eenvoudig (één kleur) zijn i.v.m. de kosten.

Verder het verzoek aan iedereen om het lijstje nog even aan te vullen of je een T-shirt wilt en hoe groot die moet zijn.