Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother stuurprogramma verwijderen lukt niet  (gelezen 634 keer)

Frederik

  • Gast
Brother stuurprogramma verwijderen lukt niet
« Gepost op: 2016/07/21, 13:54:37 »
De update/upgrade van Xubuntu mislukt. De brscan: i386 (Brother Printer Cups Definitions) moet eerst verwijderd worden en wat ik ook probeer, ik krijg hem niet weg. Niet via de terminal en ook niet via Synaptic.
Het antwoord van het systeem is: E: brscan: subproces installed post-removal script gaf een foutwaarde 1 terug en zo kom ik in een 'loop' terecht.
Hoe los ik dit op ?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Brother stuurprogramma verwijderen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/21, 15:21:54 »
Opwaardeerleed. Bij opwaarderen is er altijd die kans dat een niet standaard component in je systeem een probleem veroorzaakt. Een nieuwe installatie voorkomt dergelijke problemen, en tegelijk is je systeem eens grondig opgeruimd. Zorg ervoor dat de reservekopie van je eigen documenten/foto's volledig bijgewerkt is, en doe een nieuwe installatie.

Frederik

  • Gast
Re: Brother stuurprogramma verwijderen lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/21, 17:25:47 »
Er ligt een 'image ' klaar van vorige week, dus geen man overboord. Al had ik liever een oplossing gezien dan het te beschouwen als update/upgrade leed, waardoor je nooit weet wat en waarom er iets fout gaat. Het is niet anders. Bedankt voor je advies.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Brother stuurprogramma verwijderen lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/21, 21:57:48 »
Die oplossingen zijn er wel, maar soms worden ze vrij technisch. Voor je ze gevonden hebt, heb je al vier maal een herinstallatie gedaan.