Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forum onderdeel: Hulp voor Win 8 gebruikers om Ubuntu te kunnen installeren?  (gelezen 1800 keer)

FrSu

  • Gast
Misschien goed om voor de toenemende (ongelukkige?) Win 8 eigenaren die toch liever ook met Linux aan de slag willen een apart forum onderdeel te openen hoe ze toch met Linux aan de slag kunnen?

Bij ons Linux gebruikers zijn de problemen met dualboot Win 8 dan misschien wel bekend, maar bij (hopelijk vele) toekomstige Linux dualboot starters met Win 8 nog niet.

Het is maar een idee...... ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Een apart forumonderdeel lijkt me niet zo handig, want binnenkort heeft (bijna) *iedere* beginner Windows 8....

Wat me wel handig lijkt: een vastgezet draadje met bewezen oplossingen voor UEFI en Secure Boot.  :)

Dat lijkt mij ook wel handig, misschien meer in het algemeen: Een draadje met praktische tips (niet de ideologische discussie) over UEFI en secure boot. Wat dit betekent voor Linux en hoe je problemen ermee kunt oplossen (voor zover mogelijk).

We hebben al dit vastgezette draadje: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/oplossingen-voor-veelvoorkomende-problemen/

Wellicht kunnen we dat uitbreiden?

Offline Dave

  • Lid
Een apart forumonderdeel lijkt me niet zo handig, want binnenkort heeft (bijna) *iedere* beginner Windows 8....

Wat me wel handig lijkt: een vastgezet draadje met bewezen oplossingen voor UEFI en Secure Boot.  :)

Ja mee eens.


Ik ben voor een subforum speciaal bedoeld voor overstappers, met stickies die nuttige informatie bevatten voor Ubuntu-beginnelingen.

Offline Tom

  • Lid
Wat me wel handig lijkt: een vastgezet draadje met bewezen oplossingen voor UEFI en Secure Boot.  :) < Dat zou in de nabije toekomst wel eens een heel druk bezocht onderdeel kunnen worden !
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Een apart forumonderdeel lijkt me niet zo handig, want binnenkort heeft (bijna) *iedere* beginner Windows 8....

Wat me wel handig lijkt: een vastgezet draadje met bewezen oplossingen voor UEFI en Secure Boot.  :)

Volledig mee eens: maar hoe visueel kan je zo'n draadje maken ? Het voordeel van een apart subforum is dat het meteen opvalt mocht je een vraag hebben m.b.t. W8 en UEFI of Secure Boot.
Toch zou ik idd liever naar een vastgezet draadje willen kijken dan andere oplossingen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

FrSu

  • Gast
Leuk om de positieve reacties te zien.  ^-^
Hoe gaat het nu verder?