Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 16.04 + Cinnamon  (gelezen 1296 keer)

Ubuntu 16.04 + Cinnamon
« Gepost op: 2016/04/28, 09:19:24 »
Hallo,

Ik heb een vraag, als ik Ubuntu 16.04 installeer en ik zet er dan het Cinnamon desktop erop, gaat dat werken? Ik vind die Unity desktop niet mooi en praktisch en intuïtief werken. Teveel typen en moeilijk benaderbaar. Het Cinnamon desktop doet me meer denken aan Windows 7 wat ik tot nu toe gebruiik. Ik heb dit gelezen: http://www.webupd8.org/2016/04/how-to-install-cinnamon-30-in-ubuntu.html en vroeg me nu af of dit werkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Dank je!

drum

  • Gast
Re: Ubuntu 16.04 + Cinnamon
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/28, 09:37:33 »
Een optie kan deze zijn cubuntu: http://www.cubuntu.fr/

Offline Henkp

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 + Cinnamon
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/28, 11:37:51 »
Hallo,

Ik heb een vraag, als ik Ubuntu 16.04 installeer en ik zet er dan het Cinnamon desktop erop, gaat dat werken? Ik vind die Unity desktop niet mooi en praktisch en intuïtief werken. Teveel typen en moeilijk benaderbaar. Het Cinnamon desktop doet me meer denken aan Windows 7 wat ik tot nu toe gebruiik. Ik heb dit gelezen: http://www.webupd8.org/2016/04/how-to-install-cinnamon-30-in-ubuntu.html en vroeg me nu af of dit werkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Dank je!

ik heb deze 2 dagen nu in gebruik op de 16.04 en dat werkt uitstekend.
Daar voor gebruikte ik de Cinnamon Desktop al ruim 2 jaar op Ubuntu 14.04.x En ik zou ook niet anders meer willen gebruiken.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 + Cinnamon
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/28, 13:33:18 »
Je kan veilig cinnamon vanuit de standaard softwarebronnen installeren met het commando "sudo apt-get install cinnamon".

Re: Ubuntu 16.04 + Cinnamon
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/28, 21:49:25 »
Hallo allemaal,

Dank voor jullie reacties. Ondertussen snel even getest in Virtualbox en werkt uitstekend!
Ik stap over van Mint 17.x Cinnamon naar Ubuntu omdat Mint + Cinnamon op mijn systeem crasht en niet te verhelpen is. Het Mint forum staat er vol van en de weinige oplossinge die geboden worden helpen niet. Dus dacht zelf dan terug naar de basis van Mint =>> Ubuntu en daar Cinnamon gebruiken omdat ik dit toch 1 van de mooiere desktop omgevingen vind. Elementary ook getest op mijn systeem, liep ook vast of de boel bevroor gewoon.

Ik weet dat met Cinnamon je aplets en extensies kan toevoegen, werken die ook onder Ubuntu met Cinnamon? Weet iemand dat?

Offline Henkp

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 + Cinnamon
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/28, 22:10:10 »
Hallo allemaal,

Dank voor jullie reacties. Ondertussen snel even getest in Virtualbox en werkt uitstekend!
Ik stap over van Mint 17.x Cinnamon naar Ubuntu omdat Mint + Cinnamon op mijn systeem crasht en niet te verhelpen is. Het Mint forum staat er vol van en de weinige oplossinge die geboden worden helpen niet. Dus dacht zelf dan terug naar de basis van Mint =>> Ubuntu en daar Cinnamon gebruiken omdat ik dit toch 1 van de mooiere desktop omgevingen vind. Elementary ook getest op mijn systeem, liep ook vast of de boel bevroor gewoon.

Ik weet dat met Cinnamon je aplets en extensies kan toevoegen, werken die ook onder Ubuntu met Cinnamon? Weet iemand dat?

Wat je in LM kunt doen, kan ook allemaal onder Ubuntu 16.04.
Ik gebruik voor 99% LM 17.3 Cinnamon 64-Bit en voor om bij te blijven gebruik ik dan ook nog af en toe Ubuntu nu dus de 16.04 met ook de Cinnamon desktop  =D