Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Libre Office openen foutmelding  (gelezen 626 keer)

Frederik

  • Gast
[Opgelost] Libre Office openen foutmelding
« Gepost op: 2014/01/17, 11:57:30 »
Als ik in Xubuntu een document wilt openen krijg ik de foutmelding:
/home/freek/documents does not exist.

Zoek ik omgekeerd een document op dan opent LibreOffice zich probleemloos.
Waar komt die foutmelding vandaan en hoe los ik dat op?
Bij Ubuntu en Ubuntu Mint heb ik zoń melding nooit gehad.
« Laatst bewerkt op: 2014/01/17, 13:29:16 door Frederik »


Offline vanadium

  • Lid
Re: Libre Office openen foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/17, 12:50:59 »
Ik denk dat Frederik bedoelt dat hij geen bestanden kan openen door te dubbelklikken in bestandsbeheer van xubuntu. Probeer eens de bestandsassociatie opnieuw in te stellen: rechts-klik een LO bestand, dan "Properties", dan "Open with".

Frederik

  • Gast
Re: Libre Office openen foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/17, 13:04:59 »
Nee, dat bedoel ik niet ;)
Ik open LibreOffice, ik klik op de knop Openen en dan verschijnt die melding.
Navigeer ik bijvoorbeeld naar externe schijf en dubbelklik op een odt bestand, gaat LibreOffice gewoon open.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Libre Office openen foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/17, 13:27:09 »
Dát is bijna duidelijk. Na het klikken op "Openen" selecteer je wellicht eerst het bestand in de dialoog die dan verschijnt. Darna klik je op "openen" in de dialoog en dán verschijnt de foutmelding.

Kan je eens proberen of het probleem zich ook voordoet als je de "Open" dialoog van LO zelf gebruikt (of misschien gebruik je die wel, schakel in dat geval over op de systeembrede dialoog): In LibreOffice: Tools - Options: Onder "Libreoffice": "general", en plaats een vink (of verwijder de vink) bij "Use LO dialogs" onder "Open/Save" dialogs.

Gebeurt het bij elk bestand, of enkel bij bestanden met bijvoorbeeld een spatie in de naam?

Frederik

  • Gast
Re: Libre Office openen foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/17, 13:28:21 »
https://sites.google.com/site/computertip/libreoffice#TOC-Verbeter-de-plek-waar-de-documenten-worden-opgeslagen

Precies! maar levert dezelfde foutmelding op als ik my documents wil veranderen in Documenten. Ik heb het anders opgelost, op goed geluk.
Van LibreOffice had ik alleen Writer, Presentations en Calc, als los onderdeel geïnstalleerd (rest hoef ik niet). Deze drie onderdelen verwijderd en vervolgens het complete pakket geïnstalleerd. NU werkt alles naar behoren en probleemloos, zelfs de werkbalken zijn nu in het Nederlands.
Dank maar weer :)