Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnucash  (gelezen 3217 keer)

Gnucash
« Gepost op: 2008/12/14, 09:32:26 »
Ik heb dit prog geïnstalleerd om m'n persoonlijke financïen te beheren. Nu doe ik dit met Kmymoney maar gnucash werkt op een boekhoudkundige manier. (double entry) Het is evt. ook beschikbaar als .exe voor windows. Na installatie bleek het prog in het nederlands te werken maar de tutorial is in het engels. Op zich geen probleem maar sommige technische termen zijn soms verwarrend. Een volledig in het hederlandse handleiding vind ik blijkbaar nergens, tenzij de vertaalde versie door google (zeer ongelukkig vertaald) Of het prog zelf in het engels installeren blijkt ook niet te lukken. Dat zou ook handiger zijn vermits de instructies in de manual dan beter overeenkomen. Heeft iemend hier ervaring mee?
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: Gnucash
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/14, 14:17:25 »
Tiens, geen accountants onder de ubunteros  :D
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Gnucash
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/14, 14:42:32 »
ik ben al blij als ik iets van mn zakgeld overhoud aan het einde van de week :P

Re: Gnucash
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/14, 17:28:46 »
Ja, maar daar is geen programma voor vrees ik  :lol:
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Sebjectivist

  • Gast
Re: Gnucash
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/21, 15:04:52 »
Sta voor hetzelfde probleem. moet en zal gnucash gebruiken voor de boekhouding :rolleyes: . ga de komende paar weken proberen wijzer te worden van de tutorial in het engels. Heeft de ts gnucash al succesvol in gebruik genomen?

Re: Gnucash
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/21, 15:08:58 »
Je bedoelt, de gebruikershandleiding is niet Nederlands? Staat 'ie online? Ik ben een communityvertaler, weet je :)

Offline tomcat

  • Lid
Re: Gnucash
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/21, 17:42:17 »
Sta voor hetzelfde probleem. moet en zal gnucash gebruiken voor de boekhouding :rolleyes: . ga de komende paar weken proberen wijzer te worden van de tutorial in het engels. Heeft de ts gnucash al succesvol in gebruik genomen?
Hoera!! Wordt dit nu ook een les in Ubuntu??? Ik wil het ook gaan gebruiken, maar raak ook vast.

Sebjectivist

  • Gast
Re: Gnucash
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/21, 21:52:44 »
Je bedoelt, de gebruikershandleiding is niet Nederlands? Staat 'ie online? Ik ben een communityvertaler, weet je :)
Hier, zo'n 146 pagina's in totaal :o.

Deze howto nog gevonden; GnuCash bestanden encrypten