Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?  (gelezen 918 keer)

Offline Double12

  • Lid
Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?
« Gepost op: 2008/02/14, 22:04:58 »
Ik heb twee Ubuntu-installaties, één partitie Gutsy en eentje Hardy. Ik heb de bootloader eenmaal moeten herinstalleren, toen heb ik de files van Grub op de Gutsy-partitie gezet.
Het probleem is nu alleen: hij zet niet automatisch Hardy in zijn lijst.
Na een kernel-update is Hardy weer weg uit de lijst, en moet ik Hardy er handmatig inplakken.
Is er een manier om te zorgen dat als de lijst van Grub opnieuw wordt aangemaakt (bijv. na kernel-update), hij Hardy blijft onthouden?
En is er toevallig ook een manier dat hij het acpi=off argument blijft onthouden (lijkt me iets moeilijker)?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/14, 23:13:13 »
Kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/meervoudigopstartbaar

Let op: geen tekst zetten in het Automagic deel van de menulijst:
http://computertip.googlepages.com/windowseerstingrub

De opstartregel van Hardy zul je telkens handmatig moeten bijwerken, wanneer er een nieuwe kernel wordt geïnstalleerd in Hardy.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/15, 00:40:49 »
De manier om het correct en netjes te doen staat hier: http://users.bigpond.net.au/hermanzone/p15.htm#Operating_System_Entries_for_Multiple_Booting_More_Linux_Systems
Je hebt zelfs de keuze uit 3 opties, dus je kan zelf bepalen welke jij het makkelijkst/best vindt.

Offline Double12

  • Lid
Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/15, 18:34:12 »
Dank jullie voor jullie reacties! De manier van pjotr123 is niet echt een verbetering, want ik plak nu ook al handmatig de regels van Hardy in de menu.lst van Gutsy.
De manier die Johanvd postte heeft wel als voordeel dat kernel updates van Hardy worden bijgehouden, maar: als Gutsy een kernel update heeft gehad wordt de menu.lst helemaal leeggemaakt en is Hardy - ook op deze manier - weer weg.

Wat ik zoek is een manier waarop Hardy, na een kernel update van Gutsy, in de lijst blijft staan.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/15, 18:38:01 »
Citaat van: Double12
Wat ik zoek is een manier waarop Hardy, na een kernel update van Gutsy, in de lijst blijft staan.
Lees mijn handleidingen nog eens goed na....

Als je tekst plakt in het Automagic deel van de menulijst, dan wordt die volledig gewist bij een kernel update. Zoals ik al zei: zet de plaktekst *buiten* het Automagic deel. Erboven of eronder, dus. Enfin, het staat allemaal in de pagina's waarnaar ik verwees.

Offline Double12

  • Lid
Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/15, 18:42:00 »
OK, ik zal ze nog eens goed gaan bekijken :)

Offline Double12

  • Lid
Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/15, 22:38:30 »
Sorry Pjotr, ik had gewoon niet goed gekeken. Ik heb nu alles werkend, en ik neem aan dat Hardy er op deze manier gewoon in blijft staan!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe zorg ik dat Grub alle OS'en in zijn lijst update?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/15, 22:57:49 »
Goed zo!  :-)