Ondersteuning > Installatie
*Ubuntu 24 downloads corrupt?
(1/1)
Peterke:
Zijn de op ubuntu 24 gebaseerde downloads corrupt of zo?
Van geen enkele op ubuntu 24 gebaseerde versie (U,X,L) krijg ik een opstart usb gemaakt. Voorheen en nu van verschillende andere versies werkt dat altijd prima.
Al allerhande verschillende manieren geprobeerd maar het lukt maar niet. https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=111872
Wat is er aan de hand met Ubuntu 24?
ajjp:
--- Citaat ---Zijn de op ubuntu 24 gebaseerde downloads corrupt of zo?
--- Einde van citaat ---
Als het talloze mensen wel gelukt is, zul je de fout toch echt in eigen huis moeten zoeken.
Peterke:
Ik ben ook zeer benieuwd waarom het niet lukt met de laatste versies ubuntu (U24, L24, Bo22). Op twee computers hetzelfde probleem. Dan zou je zeggen dat het niet aan de computer ligt.
En met Kali (debian) inmiddels twee keer en nu Debian boowworm lukt het zonder problemen. Van dezelfde usb opstart-usb gemaakt met hetzelfde programma en ook nog een keer met een ander programma geprobeerd. En kan het ook niet aan de usb, de software of installatieproces liggen.
En hier voor ook al enkele tientallen keren zonder probleem allemaal precies op dezelfde manier. Iso downloaden, opstart-usb maken, opstarten van usb, en testen/installeren. Gewoon gedownload van de originele bronnen (ubuntu.com, Lubuntu.me, bodhilinux.com).
Niet anders dan altijd. Wat doe ik verkeerd?
Erg vreemd. Het lijkt toch echt rond de laatste versies ubuntu te draaien en zie dat graag opgelost want we willen toch echt gewoon ubuntu.
Jammer dat niemand reageerde op mijn vraag en ik nu in tijdnood zit. 2025 ga ik hier verder mee want de desktop moet nog geupgrade worden en deze laptop liefst uiteindelijk ook gewoon ubuntu op. Tot dan en fijne feestdagen en jaarwisseling iedereen.
Peterke:
Ik voel me bijna als iemand die onzin loopt te verkopen. Maar het is toch echt. Ik zou bijna een heel proces filmen om te laten zien dat het echt is. Ongetwijfeld doe ik iets verkeerd alleen is me totaal onduidelijk wat want ik doe het precies hetzelfde als ik het altijd al deed.
Nou ja, 2025 weer tijd om er mee verder te gaan. Prettige kerst en fijne jaarwisseling.
hkevers:
Geen idee wat je voor installatie hardware je gebruikt, ik heb slechte ervaringen met USB sticks.
Koop een klein SSD-tje naar mijn mening werkt dat veel beter.
Navigatie
[0] Berichtenindex
Naar de volledige versie