Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scriptje na het installeren van Xubuntu 64 bit  (gelezen 862 keer)

Scriptje na het installeren van Xubuntu 64 bit
« Gepost op: 2013/10/04, 20:08:29 »
Ik ben bezig met het schrijven van een scriptje waarmee ik ongeveer automatisch een installatie kan afwerken na de installatie. Omdat ik binnenkort 50 pc's over moet zetten leek het mij wel een goed idee om dit zoveel mogelijk te automatiseren. Tot nu toe heb ik dit gemaakt:

sudo apt-get instal gdebi synaptic leafpad gksu gnome-system-monitor xubuntu-restricted-extras openjdk-7-jre mplayer midori darktable xfce4-goodies
sudo /usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh
sudo apt-get install vlc libreoffice inkscape scribus shotwell blender openshot psensor
sudo apt-get purge abiword gnumeric gmusicbrowser gthumb orage pidgin parole mousepad
sudo add-apt-repository deb http://repository.spotify.com
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 94558F59
sudo apt-get update
sudo apt-get install spotify-client
wget http://media.steampowered.com/client/installer/steam.deb
sudo gdebi steam.deb
wget -O desura-x86_64.tar.gz http://goo.gl/s02g2
tar -xzvf desura-x86_64.tar.gz -C ~/
cd ~/desura
chmod +x desura
./desura
sudo apt-get install ubuntuone-client dropbox
gksudo leafpad /etc/sysctl.conf

Als laatste staat daar het openen van het bestand waarmee de swapneiging geregeld wordt. Nu wil ik een stukje tekst gaan laten knippen en plakken zodat de swapneiging omlaag gaat naar 10

#
# Verminder de swapneiging
vm.swappiness=10
# Verbeter het cachebeheer
vm.vfs_cache_pressure=50

Nu wil ik dit vanuit het script richting het bestand sturen, onderaan laten plaatsen, en dan op laten slaan. Verder wil ik er nog bij in werken dat automatisch de gesloten bron drivers automatisch worden geactiveerd. Omdat het allemaal systemen zijn met identieke hardware lijkt me dat ook nog wel een makkelijk idee. Iemand een idee hoe ik dat het beste erbij kan zetten (gaat om Nvidia kaarten)
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Scriptje na het installeren van Xubuntu 64 bit
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/05, 10:18:03 »
Tekst toevoegen:

cat << EOF
# Verminder de swapneiging
vm.swappiness=10
# Verbeter het cachebeheer
vm.vfs_cache_pressure=50
EOF | sudo tee -a /etc/sysctl.conf > /dev/null

NVidia driver:
sudo apt-get install -y build-essential linux-source linux-headers
sudo apt-get install -y nvidia-current
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Scriptje na het installeren van Xubuntu 64 bit
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/06, 11:35:31 »
Vincent,

Als het 50 dezelfde PC gaat, zal je sneller zijn met een goede installatie en dan clonen
met clonezilla of dd.

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Scriptje na het installeren van Xubuntu 64 bit
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/07, 15:47:47 »
Dat is ook wel een goed idee ^-^

Ongelovelijk dat ik het mooie stukje software wat clonezilla heet (en dd) gewoon vergeet en direct grijp naar een scriptje dat ik ga draaien na afloop van de basis installatie  :o
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu