Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is het mogelijk beeldruis weg te filteren bij filmopname van fotocamera  (gelezen 1633 keer)

Offline koopman4

  • Lid
Heb filmopnamen op fotocamera gemaakt die waarschijnlijk door in schemer te filmen beeldruis hebben.
De filmpjes vertoon ik met VLC. Hier kan je ook wat mee bewerken, maar ik weet niet hoe.
Is dit mogelijk of met een ander programaatje e.a. te verbeteren.

Kan ik tijdens het filmen met schemer op een fotocamera, door mijn instellingen te wijzigen voorkomen dat er (minder) beeldruis is.

Ik heb de instellingen  -+ van 0 tot 2.0 en AF, bergen, bloem ter beschikking. Ook elektronisch VR on/off.

Gerard.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Is het mogelijk beeldruis weg te filteren bij filmopname van fotocamera
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/21, 19:40:34 »
Avidemux is een lineaire video editor die typisch ook voor zoiets kan gebruikt worden. De kwaliteit die je haalt, zal afhangen van de kwaliteit van de benodigde filter. Het komt er tevens op aan de instellingen te optimaliseren voor jou specifieke videomateriaal.

Ruis minimalizeren tijdesn opname vereist dat je zoveel mogelijk licht capteert, dus diafragma zover mogelijk open. Verder hangt die beeldruis af van de kwaliteit van de sensor.

Offline koopman4

  • Lid
Re: Is het mogelijk beeldruis weg te filteren bij filmopname van fotocamera
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/22, 16:54:33 »
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Kan je me misschien wat meer vertellen hoe ik het beste tewerk kan gaan.
Is het programma gratis te downloaden en zit er een nederlandstalige handleiding bij.
Ik ben 67jaar en niet zo goed met computers, maar wil wel wat nu we twee kleinkinderen hebben.

Bedoel je met diafragma de instelling -+ 0 tot 2.0 het beeld wordt n.l. dan lichter of donkerder.

Met vriendelijke groeten,

Gerard.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/22, 17:00:16 door koopman4 »

Offline joop905

  • Lid
Re: Is het mogelijk beeldruis weg te filteren bij filmopname van fotocamera
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/23, 00:30:17 »
Software installeren

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SoftwareInstalleren

(zoekterm:  Avidemux)

GrJ