Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe HP F4500 All-in-one wil geen PDF printen  (gelezen 2489 keer)

Offline bootrob

  • Lid
Nieuwe HP F4500 All-in-one wil geen PDF printen
« Gepost op: 2010/08/28, 22:10:16 »
Nieuwe HP F4500 wil geen pdf printen, verder nog geen problemen gehad.
Zie bijlage

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuwe HP F4500 All-in-one wil geen PDF printen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/28, 22:32:33 »
Installeer eens HPLIP Toolbox:
http://sites.google.com/site/computertip/hpprinters

En probeer eens om af te drukken vanuit xpdf (lichtgewicht pdf-lezer, zit in de pakketbronnen).

Offline bootrob

  • Lid
Re: Nieuwe HP F4500 All-in-one wil geen PDF printen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/28, 22:59:57 »
Hallo Pjotr, de toolbox is toch HPLIP ? Die heb ik meteen geinstalleerd (de nieuwste) en ook xsane dus alles werkte.
Met XPDF print het wel, apparaat moest wel een tijdje nadenken maar daar ging die.
XPDF is wel erg rudimentair van uiterlijk maar allah, als het maar werkt, bedankt

Offline bootrob

  • Lid
Re: Nieuwe HP F4500 All-in-one wil geen PDF printen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/28, 23:17:18 »
Is toch wel erg rudimentair.

De PDF is een elektronika magazine via het net waarop ik geabonneerd ben.
Komt als PDF.
Dit sept.num. heeft 75 pags waarvan er minstens 20 ads zijn, gelukkig gooien ze geen ads door de tekst heen.

Ik print dan eerst het voorblad en op de achterkant bijv pag 3, pag 2 is dan adv.
Normaal print ik dus pag die op het scherm staat, krijg ik niet voor elkaar, die keuze is er niet.
Moet ik toch terug naar de toolbox om e.e.a. in te stellen voor de documentviewer?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuwe HP F4500 All-in-one wil geen PDF printen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/28, 23:26:01 »
Het ligt in dit geval alleen aan de PDF-lezer: de standaard Evince werkt niet goed bij grote PDF's. Zelf ook gemerkt. Bij mij doet xpdf het, net als bij jou, wel altijd goed.

Alternatief is Adobe Reader voor Linux, maar die vertoont vaak veiligheidsgaten die te laat worden hersteld door Adobe. Vandaar dat ik 'm niet aanraad.

Offline bootrob

  • Lid
Re: Nieuwe HP F4500 All-in-one wil geen PDF printen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/28, 23:37:40 »
Sorry Pjotr, heb geen toolbox geinstalleerd, zag daar cups-to-raster o.i.d. staan, geinstalleerd en het werkt maar is nu zwart-wit.
Val om van de slaap en ga morgen alles er afgooien en opnieuw installeren.
Je hoort weer

Offline Els

  • Lid
Re: Nieuwe HP F4500 All-in-one wil geen PDF printen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/28, 23:45:32 »
Het ligt in dit geval alleen aan de PDF-lezer: de standaard Evince werkt niet goed bij grote PDF's.
Aha, dat zou mijn probleem ook kunnen verklaren dus: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/delen-van-pdf-worden-niet-geprint/

Citaat
Alternatief is Adobe Reader voor Linux, maar die vertoont vaak veiligheidsgaten die te laat worden hersteld door Adobe. Vandaar dat ik 'm niet aanraad.
Ik zie net dat Foxit er ook voor Linux is: http://www.foxitsoftware.com/pdf/desklinux/. Heb 'm nog niet geprobeerd (ben nog aan 't uitvogelen hoe ik dat moet installeren) maar onder Windows bevalt ie honderd keer beter dan Adobe!

Aanvulling: inmiddels geïnstalleerd en lijkt goed te werken.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/29, 00:31:10 door Els »