Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laat hier je eigen website zien!  (gelezen 405927 keer)

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1450 Gepost op: 2011/05/05, 18:53:11 »
Zeg Thomas, die tip van de spellingscontrole in FF is een goede, maar wat ik moet ik dan met Noscript die een melding geeft? Terwijl ik eigenlijk Noscript op algemeen toestaan heb.

Ook knap gedaan dat je zelf kan wisselen van Thema. Al met al een leuke website.

Thx. :)  Het wisselen van thema, dat kan vrij eenvoudig met de themeswicher plugin voor Drupal. Ik heb wel iets aan de php code en de css van de plugin gewijzigd zodat het er wat beter uitziet.



Voor wat betreft NoScript die een melding geeft, ik zou het zo niet weten. Bij mij wordt het script gewoon toegestaan zelfs als ik NoScript op Blokkeren heb staan. Ik denk dat NoScript bij mij geen scripts blokkeerd die in de adresbalk worden ingetikt. Kan je de exacte melding van NoScript eens posten? Wellicht kan ik wat vinden daarover.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/05, 18:55:23 door Thomas de Graaff »

Offline elendil

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1451 Gepost op: 2011/05/05, 19:39:10 »
Zeg Thomas, die tip van de spellingscontrole in FF is een goede, maar wat ik moet ik dan met Noscript die een melding geeft? Terwijl ik eigenlijk Noscript op algemeen toestaan heb.
Femke, je wilt me toch niet vertellen dat je NoScript standaard zo open hebt staan dat alles mag?


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline EricH

  • Lid
    • Steunpunt Roosendaal
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1452 Gepost op: 2011/05/05, 20:17:52 »
Thx.

Er is een heel mooie website voor kleurenpalettes, daar heb ik de kleurtjes vandaan:
http://www.colourlovers.com/palette/1562702/Live_a_little

Bedankt voor de tip.. Staat nu in mijn favorieten!
Steunpunt-Roosendaal helpt je verder..
http://www.steunpunt-roosendaal.nl

Offline elendil

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1453 Gepost op: 2011/05/05, 20:40:40 »
Maar... dan heeft NoScript toch eigenlijk geen nut? Of zie ik dat verkeerd?


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1454 Gepost op: 2011/05/06, 19:16:19 »
Vroeger gebruikte ik ook NoScript, maar nu niet meer (inderdaad vanwege het aantal meldingen).

Het probleem van het blokkeren van scripts en ook cookies is dat websites er tegenwoordig zo enorm van uit gaan dat je beide ingeschakeld hebt dat ze vaak niet eens meer foutmeldingen geven als dat niet het geval is. Dit is iets wat ik altijd probeer te voorkomen als ik een website maak en ook wil vragen aan anderen: altijd testen of iets werkt zonder javascript en zonder cookies. Wil je niet de tijd steken om een redelijke browse ervaring te maken voor die mensen, wees dan in ieder geval zo vriendelijk om een foutmelding te genereren *waarom* iets niet werkt.

De vraag is waarom je NoScript gebruikt of wil gebruiken, dat kan meerdere redenen hebben. Als het voor veiligheid is, dan denk ik dat je met het gebruik van linux eigenlijk al wel veilig genoeg bezig bent. Als het voor privacy is, waar ik het voor gebruikte, doe ik het nu anders. De BetterPrivacy addon in firefox verwijdert flash LSO's (flash cookies). Third party cookies worden na de sessie verwijderd (optie in standaard firefox). Third party tracking scripts schakel ik handmatig uit d.m.v. adblock filters. Bijv:

||google-analytics.com^$third-party
||fbcdn.net^
||facebook.com/plugins/*$third-party
||yimg.com^$third-party

Let wel, met dit soort filters kunnen niet alleen google & partners maar ook websitebeheerders je gedrag niet meer goed zien. En like-buttons verschijnen niet meer e.d. Maar ze worden ook helemaal niet meer geladen, dus het browst ook een beetje sneller.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/06, 19:19:44 door Kelderkeuken »

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1455 Gepost op: 2011/05/06, 19:25:06 »
Vroeger gebruikte ik ook NoScript, maar nu niet meer (inderdaad vanwege het aantal meldingen).

Het probleem van het blokkeren van scripts en ook cookies is dat websites er tegenwoordig zo enorm van uit gaan dat je beide ingeschakeld hebt dat ze vaak niet eens meer foutmeldingen geven als dat niet het geval is. Dit is iets wat ik altijd probeer te voorkomen als ik een website maak en ook wil vragen aan anderen: altijd testen of iets werkt zonder javascript en zonder cookies. Wil je niet de tijd steken om een redelijke browse ervaring te maken voor die mensen, wees dan in ieder geval zo vriendelijk om een foutmelding te genereren *waarom* iets niet werkt.

De vraag is waarom je NoScript gebruikt of wil gebruiken, dat kan meerdere redenen hebben. Als het voor veiligheid is, dan denk ik dat je met het gebruik van linux eigenlijk al wel veilig genoeg bezig bent. Als het voor privacy is, waar ik het voor gebruikte, doe ik het nu anders. De BetterPrivacy addon in firefox verwijdert flash LSO's (flash cookies). Third party cookies worden na de sessie verwijderd (optie in standaard firefox). Third party tracking scripts schakel ik handmatig uit d.m.v. adblock filters. Bijv:

||google-analytics.com^$third-party
||fbcdn.net^
||facebook.com/plugins/*$third-party
||yimg.com^$third-party

Let wel, met dit soort filters kunnen niet alleen google & partners maar ook websitebeheerders je gedrag niet meer goed zien. En like-buttons verschijnen niet meer e.d. Maar ze worden ook helemaal niet meer geladen, dus het browst ook een beetje sneller.

Jouw site doet het in ieder geval uitstekend met NoScript aan.

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1456 Gepost op: 2011/05/06, 20:36:40 »
Ja, en zonder cookies. Alleen dan mis je wel m'n ajax popups en de streams krijg je niet te zien (mp3's downloaden kan wel). Maar verder werkt alles, inclusief contact formulier met foutmeldingen (dubbel werk!).

Ben nu bijna klaar met de mobiele versie (af, maar eerst maar even een tijdje goed testen), werkt ook geheel zonder cookies, maar het nadeel is dan dat ik, voor mensen die de desktop versie willen gebruiken op hun mobiel, dat in de urls moest verwerken, en dan moet je weer oppassen voor SEO penalties.

Voordeel van een site maken die ook zonder javascript en cookies werkt is dat het waarschijnlijk minder problemen gaat opleveren op mobieltjes. Niet alleen javascript werkt niet op alle mobieltjes, maar cookies werken ook regelmatig niet of anders op bepaalde mobieltjes. Niet dat verhaaltjes.net al vrij is van cross-browser problemen overigens (oudere versies dan).

Ik probeer ook altijd even hoe een site er uitziet zonder CSS en/of plaatjes, dan krijg je een idee hoe het overkomt voor mensen die speciale browsers gebruiken bijvoorbeeld omdat ze blind of slechtziend zijn. Misschien een beetje idealistisch, maar het internet is voor iedereen.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/06, 20:45:04 door Kelderkeuken »

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1457 Gepost op: 2011/05/14, 18:01:57 »
Nou ik ook maar ik heb er twee

http://www.wallpapersfree.nl/

en nog in ontwikkeling wat hoeveelheid wallpapers betreft

http://free-wallpapersfree.nl/

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1458 Gepost op: 2011/05/14, 18:49:36 »
Mooie sites!

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1459 Gepost op: 2011/05/15, 00:22:18 »

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1460 Gepost op: 2011/05/15, 16:39:59 »
Heb je die zelf gemaakt Ronnie66?

Het script niet van www.wallpapersfree.nl niet wel de aankleding.
De site free-wallpapersfree.nl  is nog in ontwikkeling het wallpaper script kan je zo downloaden de rest is zo goed als zelf gemaakt wel een free template als basis gebruikt.
maar ieder template zou gebruikt kunnen worden zo dat je je eigen website kan ontwikkelen het script is wel niet zo uitgebreid.

Groet Ronald

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1461 Gepost op: 2011/05/15, 18:23:10 »
Maar..........de foto's heb je zelf niet gemaakt dan. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Of is die sprinkhaan (of wat was het) wel van jouw hand?

Jawel dus 90 % van de wallpapers heb ikzelf gefotografeerd ik heb 1 lid een Amerikaanse die maakt de 3D abstracte wallpapers
En ik krijg soms wat foto,s van  vrienden  .
En alle macro insecten foto,s zijn van mij om antwoord op je specifieke vraag te geven

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1462 Gepost op: 2011/05/15, 21:13:27 »
Dan zeg ik: WOW

Ik maak zelf ook foto's en heb daar een website voor gemaakt, ik hou van macro fotografie maar doe dat dus met een niet professioneel toestel.

Nou het valt mee ik heb een Olympus 520 met een 150 mm F2,8 macro lens en een goed statief leuke spullen maar professioneel is nog veel duurder  XD

Welke website ?

Offline cornelius

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1463 Gepost op: 2011/05/16, 11:09:42 »
Nou vooruit dan, voor de liefhebbers:  Mijn blog met linux release aankondigingen. http://linuxconnection.blogspot.com/
« Laatst bewerkt op: 2011/05/16, 15:35:20 door cornelius »

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1464 Gepost op: 2011/05/16, 16:32:42 »
Ronnie66: deze http://www.wix.com/verburgt/hobbykunst
Maar ik ben nog lang niet klaar hoor, hij is nog onder construction, om het zo maar even te noemen. Moet nog een hoop anders maken, vind ik zelf.

Best en mooi script ziet er toch wel heel goed uit succes ermee  =D

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1465 Gepost op: 2011/05/16, 20:36:16 »
Idd. mooie foto's ook!

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1466 Gepost op: 2011/05/16, 21:13:46 »
Nou vooruit dan, voor de liefhebbers:  Mijn blog met linux release aankondigingen. http://linuxconnection.blogspot.com/

Ziet er mooi uit het doorschijnende geeft een mooi effect wel vind ik de tekst soms minder goed leesbaar met die witte rook er doorheen maar dat is wel mijn persoonlijke smaak op zich een prima site 

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1467 Gepost op: 2011/05/26, 00:19:42 »
Ben er pas mee begonnen en de basis staat nu zo'n beetje.
Moet bovenin nog wat links toevoegen maar dan is dat gedeelte af en kan de inhoud erin gezet worden.
Het geen wat er nu in staat is een klein begin en wat dingen om te zien hoe het word en om er voor te zorgen dat alles gelijk word op alle pagina's.

Xubuntu-info

Voor info kun je er nog niet terecht maar laat mij weten wat je er van vind.
Nu kan ik nog makkelijk alles aanpassen namelijk. :D

« Laatst bewerkt op: 2011/05/26, 00:22:53 door emiel1976 »

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1468 Gepost op: 2011/05/26, 00:41:12 »
Ben er pas mee begonnen en de basis staat nu zo'n beetje.
Moet bovenin nog wat links toevoegen maar dan is dat gedeelte af en kan de inhoud erin gezet worden.
Het geen wat er nu in staat is een klein begin en wat dingen om te zien hoe het word en om er voor te zorgen dat alles gelijk word op alle pagina's.

Xubuntu-info

Voor info kun je er nog niet terecht maar laat mij weten wat je er van vind.
Nu kan ik nog makkelijk alles aanpassen namelijk. :D



Staat in de bookmarks, en ik zet hem tussen de links op mijn eigen pagina.
Top!

edit: staat inmiddels al tussen de links.

« Laatst bewerkt op: 2011/05/26, 00:43:52 door Theo1971 »
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

DarkEra

  • Gast
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1469 Gepost op: 2011/05/26, 01:27:58 »
Heb 'm ook alvast bij mijn bookmarks gezet.  ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1470 Gepost op: 2011/05/26, 02:43:07 »
Ik ga volgende week een domeinnaam aanvragen en gelijk een andere plek voor mijn website.
Kun je straks weer je bookmarks aanpassen maar ik zal tegen die tijd de link wel weer plaatsen. :D

@DarkEra, Hoe vind je de muis. ;)

DarkEra

  • Gast
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1471 Gepost op: 2011/05/26, 03:18:25 »
Dat met de zwartwitte muis ziet er stukken beter uit. Past goed daar bij.  ;)

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1472 Gepost op: 2011/05/26, 09:54:45 »
Ben er pas mee begonnen en de basis staat nu zo'n beetje.
Moet bovenin nog wat links toevoegen maar dan is dat gedeelte af en kan de inhoud erin gezet worden.
Het geen wat er nu in staat is een klein begin en wat dingen om te zien hoe het word en om er voor te zorgen dat alles gelijk word op alle pagina's.

Xubuntu-info

Voor info kun je er nog niet terecht maar laat mij weten wat je er van vind.
Nu kan ik nog makkelijk alles aanpassen namelijk. :D



Ziet er goed uit. Sowieso gaaf dat er een Nederlandstalige Xubuntusite komt.

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1473 Gepost op: 2011/05/26, 11:34:12 »
Xubuntu-info
Voor info kun je er nog niet terecht maar laat mij weten wat je er van vind.

Erg goed! De stijl van de site past goed bij Xubuntu.

(Een opmerking, de vierkante vakken waarin bjvoorbeeld "Uiterlijk aanpassen" zijn iets donkerder van kleur dan de achtergrond. Als dat de bedoeling is, dan zou ik het mooier vinden wanneer de witte tekst enige afstand vanaf de rand van deze vlakken heeft. Nu staat de tekst tegen de rand van deze vlakken aan.)

edit: zie plaatje:

« Laatst bewerkt op: 2011/05/26, 11:37:35 door Thomas de Graaff »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1474 Gepost op: 2011/05/26, 13:14:50 »
@Thomas de Graaff, Ja klopt.
Dankje in de volgende update is het aangepast.