Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC 3.0  (gelezen 423 keer)

Offline sidonia

  • Lid
VLC 3.0
« Gepost op: 2017/02/01, 17:17:57 »
Hoi, ik heb vandaag vlc 3.0.0 geïnstalleerd m.b.v. snap. Dit is gelukt.

Echter als ik een video bestand open krijg ik foutmeldingen. Nu heb ik gemerkt, dat ik alleen maar bestanden kan openen welke op mijn home map staan.

Op mijn tweede interne schijf staan al mijn video bestanden, maar die kan ik niet openen met vlc 3.0. Zodra ik een video bestand kopieer naar mijn home map, kan ik het wel afspelen.

Ik heb al gezocht in de voorkeuren, maar kan nergens vinden hoe ik in kan stellen dat ik ook van andere locaties bestanden kan afspelen.

Ubuntu 16.04 64-bit

Offline Tom

  • Lid
Re: VLC 3.0
« Reactie #1 Gepost op: 2017/02/01, 17:20:38 »
Daar is ergens nog een topic over ,ook met VLC ,de topic starter heeft VLC verwijderd en de originele uit de repro´s er weer opgezet .
 
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline sidonia

  • Lid
Re: VLC 3.0
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/01, 17:29:18 »
Hoi, ja, ik denk dat ik dat zelf geweest ben. Toen werkte 3.0 helemaal niet bij mij.

Nu heb ik het nog eens geprobeerd te installeren met behulp van snap. En nu is dat wel allemaal goed gegaan.
VLC 3.0 werkt nu goed bij mij, alleen heb ik nu bovenstaand probleem.

Re: VLC 3.0
« Reactie #3 Gepost op: 2017/02/01, 20:32:42 »
Logische gevolgtrekking: installeer VLC niet via snap, want daar gaat kennelijk wat fout!

Offline sidonia

  • Lid
Re: VLC 3.0
« Reactie #4 Gepost op: 2017/02/01, 22:00:21 »
Je moet toch alles eens proberen, als ik dat niet zou doen, was ik nog steeds bij Windows blijven hangen.

VLC 3.0.0 via snap werkt gewoon goed. En ik heb intussen begrepen, dat het nog een bèta versie is. Dus moeten er nog wat dingetjes aangepast worden.

Ik heb ook keepass geïnstalleerd via snap, en dat werkt ook goed.