Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb install op netbook  (gelezen 5054 keer)

Offline neusje80

  • Lid
usb install op netbook
« Gepost op: 2008/10/30, 11:40:01 »
Hoe kan ik het beste ubutu op mijn nieuwe netbook installeren

medion E1210 geen cd/dvd drive
Ubuntu User no. 17620

Offline siegi

  • Lid
usb install op netbook
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/30, 11:43:39 »
http://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick
Hier staat volgens mij wat nuttige info.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
usb install op netbook
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/30, 11:43:48 »
Gebruik 8.10, die is helemaal afgestemd op de netbooks en zal een speciale versie aanbieden voor een Live-USB. Een dagje wachten nog, want vannacht komt 8.10 uit...  :-)

Offline neusje80

  • Lid
usb install op netbook
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/30, 11:45:41 »
Citaat van: pjotr123
Gebruik 8.10, die is helemaal afgestemd op de netbooks en zal een speciale versie aanbieden voor een Live-USB. Een dagje wachten nog, want vannacht komt 8.10 uit...  :-)
Ah helemaal makkelijk

een dagje wachten dat gaat nog wel
Ubuntu User no. 17620

Offline ohjajoh

  • Lid
usb install op netbook
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/30, 13:58:52 »
Dat afgestemd op een netbook geldt trouwens alleen als er een Intel Atom processor inzit, met celerons of whatever is het niet helemaal waar. Als je een Atom processor hebt is de NetBookRemix versie waarschijnlijk het beste.

Een usb-install werkt erg goed met behulp van unetbootin (ook voor andere-os-en verkrijgbaar) daarmee kun je heel makkelijk een .iso op je stick krijgen. http://unetbootin.sourceforge.net/

En inderdaad, in 8.10 zit er zoiets al standaard in. Ik weet alleen niet of je dan ook bijv. 8.04 daarmee op je stick kunt zetten.

Twister62

  • Gast
usb install op netbook
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/30, 14:13:21 »
Citaat van: pjotr123
Gebruik 8.10, die is helemaal afgestemd op de netbooks en zal een speciale versie aanbieden voor een Live-USB. Een dagje wachten nog, want vannacht komt 8.10 uit...  :-)
pjotr123 wat is er zo speciaal aan die versie ?
Want ik het dus ook een Medion E1210 ik heb een externe cd/dvd brander aangeschaft.
Is dat "speciale" toevallig de mogelijkheid om er een "Remix" versie van te maken maar dat kan toch ook met de desktop en de alternative versie of heb ik het fout ?

Offline ohjajoh

  • Lid
usb install op netbook
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/30, 15:37:14 »
Weliswaar is de vraag niet aan mij gericht..... :-)

Het enige speciale voor netbooks wat ik in de publicaties vind is dat Canonical en Intel samengewerkt hebben om de Atom processor optimaal te gebruiken. De netbookremix is eigenlijk bedoelt voor netbook-fabrikanten en niet zozeer voor eindgebruikers, ik slik mijn advies daarom ook maar even in...

M'n nieuwe advies in deze: Hardy of Intrepid.

edit: En de 3g-ondersteuning is ook nieuw....

Twister62

  • Gast
usb install op netbook
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/30, 17:59:12 »
Oke bedankt .
Maar waar kan ik nu dan " Mobile USB Image" downloaden ?
Want het stond wel bij de RC aankondiging maar nu bij de final staat hij er niet tussen alleen de MIDI USB Image
http://nl.releases.ubuntu.com/releases/8.10/

Offline Rulus

  • Lid
usb install op netbook
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/30, 18:04:24 »
Als ik me niet vergis moet je de gewone Desktop cd downloaden. Als je die opstart kan je via Systeem > Beheer > Make USB startup disk een USB stick omtoveren tot Ubuntu-stick. Nadien kan je deze stick gebruiken om Ubuntu mee te installaren. Ik denk dat het zo gaat, ik heb het evenwel nog niet zelf geprobeerd.

Offline neusje80

  • Lid
usb install op netbook
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/30, 20:16:45 »
Citaat van: Rulus
Als ik me niet vergis moet je de gewone Desktop cd downloaden. Als je die opstart kan je via Systeem > Beheer > Make USB startup disk een USB stick omtoveren tot Ubuntu-stick. Nadien kan je deze stick gebruiken om Ubuntu mee te installaren. Ik denk dat het zo gaat, ik heb het evenwel nog niet zelf geprobeerd.
Dat zou lastig wezen want dan moet ik het eerst op mijn netbook zetten om een usb stick te maken, ik denk niet dat het zoiets zal worden
Ubuntu User no. 17620

paullinux

  • Gast
usb install op netbook
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/30, 21:57:24 »
Je kan ook gewoon in windows (heb je windows op je netbook?) de 'Wubi"-installer gebruiken.  Dat is een programma'tje dat automatisch Ubuntu 8.10 op een virtuele partitie zit op je windows-partitie. Het laat je dan bij het opstarten je de keuze tussen windows of ubuntu.  
Voordelen? Je hoeft geen USB of CDROM te hebben, het download de ISO zelf via het net. Daarenboven kan je het achteraf gewoon deïnstalleren zoals elk ander windows-programma.  Gezien 8.10 nog redelijk veel bugs heeft is het misschien raadzamer eerst eens deze methode te proberen alvorens een definitieve install uit te voeren.  Kwestie van te zien of de hardware wel herkend wordt enzo...

Twister62

  • Gast
usb install op netbook
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/30, 22:03:42 »
maar als ik de desktop versie op een USB prop dan heb ik toch niet de Mobile versie die zoals men zegt geschikt is voor een netbook met een intel Atom processor.

Offline neusje80

  • Lid
usb install op netbook
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/30, 23:00:03 »
Citaat van: paullinux
Je kan ook gewoon in windows (heb je windows op je netbook?) de 'Wubi"-installer gebruiken.  Dat is een programma'tje dat automatisch Ubuntu 8.10 op een virtuele partitie zit op je windows-partitie. Het laat je dan bij het opstarten je de keuze tussen windows of ubuntu.  
Voordelen? Je hoeft geen USB of CDROM te hebben, het download de ISO zelf via het net. Daarenboven kan je het achteraf gewoon deïnstalleren zoals elk ander windows-programma.  Gezien 8.10 nog redelijk veel bugs heeft is het misschien raadzamer eerst eens deze methode te proberen alvorens een definitieve install uit te voeren.  Kwestie van te zien of de hardware wel herkend wordt enzo...
Nee met wubi zie ik het niet zitten, geen hibernate en het blijft een install die via windows is gedaan, ik wil geen 2 OS-en, alleen Ubuntu er op
Ubuntu User no. 17620