Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: i can't uninstall 'Wine software' ??  (gelezen 1479 keer)

i can't uninstall 'Wine software' ??
« Gepost op: 2010/01/31, 17:29:02 »

Hi,

ik krijg de geïnstalleerde programma's bij Wine niet verwijdert. Het gaat om Foobar2000 en Canon ScanSoft OmniPage SE 4.0
Als ik Foobar2000 wil verwijderen krijg ik het bericht dat ik administratieve rechten nodig heb en als ik ScanSoft wil verwijderen doet hij het (zegt 'ie) maar toch blijfd het staan bij geïnstalleerde Wine programma's.

Kan iemand me helpen?

Mvg
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline jan11000

  • Lid
Re: i can't uninstall 'Wine software' ??
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/31, 17:54:12 »
Hoe starte je uninstall?
Via de geinstalleerde programma, of bij wine de uninstall.

Re: i can't uninstall 'Wine software' ??
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/31, 18:09:45 »

Dat heb ik gedaan via 'Toepassingen > Wine > Uninstall Wine software.
Heb het ook via het programma zelf geprobeerd maar daar krijg ik exact dezelfde melding.
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline Mikkel

  • Lid
Re: i can't uninstall 'Wine software' ??
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/31, 20:21:47 »
ik krijg de geïnstalleerde programma's bij Wine niet verwijdert.

LuukKlaasse, heb je het al geprobeerd met het terminalcommando uninstaller ? Dan krijg je een venster met de programma's die je via Wine hebt geïnstalleerd en kun je ze selecteren en verwijderen.
Eventueel achtergebleven verwijzingen in o.a. menu Toepassingen, Wine, Programs, verwijder je uit /home/gebruikersnaam/.local/share/applications/wine/Programs en op de manier die Femke98 schreef.

Re: i can't uninstall 'Wine software' ??
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/31, 23:06:50 »
Hee mensen,

bedankt voor de tips maar hier kom ik niet verder mee. Als ik het probeer op de manier zoals Mikkel het omschreef (terminalcommando uninstaller) krijg ik exact hetzelfde als dat ik via Toepassingen > Wine > Uninstall Wine programs probeer deze te verwijderen, wat dus niet werkt.

Als ik de manier van Femke probeer (Klik met rechts op toepassingen, dan menu's bewerken, dan ga je naar Wine,, klik daar  het proggie aan en klik op verwijderen aan de rechterkant. Daarna is het uit de lijst verdwenen) dan kan ik alleen de mappen verwijderen. Ik kan verder niet in de map komen en de geïnstalleerde programma's verwijderen.

Kortom, al deze manieren werken niet. Heeft iemand nog andere suggesties? Als ik Wine verwijder dan blijven de programma's nog staan. Ook als ik Wine opnieuw installeer staan de programma's er nog steeds :(

Nogmaals, toch heel er bedankt voor de tips!
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline jan11000

  • Lid
Re: i can't uninstall 'Wine software' ??
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/31, 23:11:07 »
Wine verwijderen en de paketten.
Dan .wine map verwijderen.(verborgen map in je home map).
Pc doorzoeken op wine, dus of er nog iets aanwezig is.
Dan wine opnieuw installeren.

Re: i can't uninstall 'Wine software' ??
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/31, 23:42:38 »
Wine verwijderen en de paketten.
Dan .wine map verwijderen.(verborgen map in je home map).
Pc doorzoeken op wine, dus of er nog iets aanwezig is.
Dan wine opnieuw installeren.

als ik de map van Wine wil verwijderen krijg ik de melding toegang gewijzigd?
Waarom kan ik niet overal in? Sorry dit is een hele andere vraag, maar ik ben de enigste gebruiker op deze notebook. Waarom heb ik geen 'administratieve rechten' ?

Overigens toch bedankt voor je tip jan11000 ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/01/31, 23:51:29 door LuukKlaasse »
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB