Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 9.10 en mijn laptop  (gelezen 1656 keer)

9.10 en mijn laptop
« Gepost op: 2009/11/10, 19:49:58 »
Hallo,

Heb meerdere probleempjes met mijn laptop. Niet heel hinderlijk maar wel onhandig...
- Mijn FN-toets heeft geen volledige functionaliteit, ik kan bijv. mij scherm niet (minder) fel(ler) zetten.
- Als ik een extra beeldscherm aan mij laptop heb, klap ik mijn beeldscherm wel eens dicht. Nu gaan bijde schermen uit. Hoe kan ik instellen dat dat niet gebeurt.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline rja

  • Lid
Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/10, 19:54:38 »
Wat voor merk en type is je laptop ?

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/10, 20:08:48 »
klik met je rechtermuis toets op een lege plek in je paneel (balk boven en of onder in je scherm) zeg dan + toevoegen aan paneel en voeg de helderheidsapplet toe dan kun je met je muis je helderheid van je scherm veranderen.

De 2e is met energie beheer niet op te lossen daar je niet kunt kiezen voor als  Wanneer laptopscherm wordt gestoten niks doen.
Maar wat wel kan is naar Systeem Voorkeuren en dan Scherm en daar zeggen dat je laptopscherm uit mag. Dan moet je hem wel open laten staan maar staat hij in ieder geval uit.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/10, 20:13:25 »
Toshiba satelite a200-1up.

1. Dat weet ik, maar vindt ik wat minder handig...
2. Ook zover kwam ik, alleen wil hem ook graag dichtklappen
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/10, 20:27:07 »
Het kan wel geef in de terminal gconf-editor ga dan naar apps dan naar gnome-power-manager dan buttons dan zie je rechts in het vak lid_ac staan die staat nu waarschijnlijk op blank maar ook een optie is nothing (dit kun je lezen onder in het scherm aldaar) wijzig dus blank naar nothing en het zou moeten werken.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/10, 20:36:56 »
dat werkt:d
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/10, 20:57:46 »
Das mooi man, heb ik helemaal zelf verzonnen :)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/10, 20:58:59 »
Mooi,

Ben je heel creatief? heb nog een probleem XD
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/10, 21:30:06 »
haha zeg het eens misschien kan ik je helpen?
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/11, 14:56:52 »
Ik heb net een nieuwe laptop!
In een overmoedige bui windows7, eraf en een installatie van alleen Ubuntu 9.10, werkt perfect!!!!
maar er wordt maar 450gig op de harde schijf herkent! en ik heb ook Fn-toetsen maar niets werkt!
De hanldleiding van die Acer kan ik ook niet vinden, zit misschien in die onbekende 50gig :|
Kan ik daar nog bijkomen? Ik ben echt een leek bij Linux, maar Ubuntu doet het prima!
groeten ruud

Acer aspire 7736ZG
Intel Pentium T4300(2.1GHz,800MHz FSB
NVIDIA GeForce G210M(2303 TurboCache
17.3" HD+LED LCD+
4GB geheugen, 500GB HDD,DVD Super Multi DL drive
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/11, 15:19:18 »
Hoi atrinquest.

Welkom, misschien is het verstandiger om de volgende keer een eigen onderwerp te starten.

Welke toetsenbord indeling gebruik je te vinden onder Systeem | Voorkeuren | toetsenbord en dan tabblad indelingen.

Voor je harde schijf kun je even kijken bij Systeem | Beheer | Disk Utility ga dan op de schijf staat en dan moet je zien waar je overige 50GB gebleven zijn.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/11, 16:42:36 »
Hoi atrinquest.

1)Welkom, misschien is het verstandiger om de volgende keer een eigen onderwerp te starten.

2)Welke toetsenbord indeling gebruik je te vinden onder Systeem | Voorkeuren | toetsenbord en dan tabblad indelingen.

3)Voor je harde schijf kun je even kijken bij Systeem | Beheer | Disk Utility ga dan op de schijf staat en dan moet je zien waar je overige 50GB gebleven zijn.
Bedankt voor de snelle reaktie welrob,
1_ ??? ik dacht toch 9.10 en mijn laptop
2_frans(historisch)alternatief
3_491 linux ext4,9.3 extend
oke, er zit dus blijkbaar niets anders meer op, ook geen gebruiksaanwijzing van de laptop
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/11, 17:39:57 »
ja en dan mijn laptop is dan dus de laptop van rick.blub, de rede dat ik het zeg is moment dat rick.blub zijn probleem is opgelost hij [opgelost] zal zetten in het onderwerp van het eerste bericht en dan zal je dus geen reactie meer krijgen.

Maar goed de gebruiksaanwijzing die was je al kwijt toen je Ubuntu install de de rede je deed een nieuwe install en gaf de gehele schijf aan Ubuntu ipv naast windows met een dual boot waardoor ubuntu dus de gehele schijf heeft geformat naar ext4 en een swap op ext3

Over je toetsenbord als je terug gaat naar dat scherm kun je drukken op toetsenbordmodel daar in de lijst vind je het acer laptop model misschien moet je die eens proberen.

Je gebruiksaanwijzing kun je downloaden van internet even type ingeven in google dan komt hij naar voren, ben hem vandaag tegen gekomen toen ik opzoek was naar een oplossing voor je fn toets.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/11, 17:44:30 »
Toshiba satelite a200-1up.

1. Dat weet ik, maar vindt ik wat minder handig...
2. Ook zover kwam ik, alleen wil hem ook graag dichtklappen

Voor de toshiba fn toetsen is er een progje onder synaptic dat je kunt installen even zoeken naar fnfxd.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: 9.10 en mijn laptop
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/11, 19:27:27 »
ja en dan mijn laptop is dan dus de laptop van rick.blub, de rede dat ik het zeg is moment dat rick.blub zijn probleem is opgelost hij [opgelost] zal zetten in het onderwerp van het eerste bericht en dan zal je dus geen reactie meer krijgen.aar de

oke ik snap het,ga naar de gebruiksaanwijzing zoeken, en bij verdere problemen maak ik een nieuw item!
tot zover bedankt welrob
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF