Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen  (gelezen 5918 keer)

Beestje

  • Gast
[OPGELOST] Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Gepost op: 2009/01/09, 15:50:49 »
Hallo,

Ik ben uit pure frustratie met windows overgestapt op Kubuntu, maar ben een gemiddelde gebruiker. Ik heb alles draaiende gekregen (met hulp, dat wel). Maar ik vroeg me af of dat verversen van ´t scherm gestopt kan worden.\

Groetn' Eer
« Laatst bewerkt op: 2009/01/13, 12:11:12 door femke98 »

Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/09, 15:52:09 »
Ik neem aan, dat je bedoelt dat je scherm erg flikkert? Heb je een CRT(geen platte) monitor?

Beestje

  • Gast
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/09, 15:55:36 »
Nou redelijk vaak. Nee, ik heb geen crt, maar een platte Acer

Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/09, 16:05:21 »
Hm, kun je eens goed omschrijven wat je bedoelt?

Beestje

  • Gast
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/09, 16:09:47 »
Het lijkt alsof hij om de zoveel seconden het scherm opnieuw moet laden omdat er nieuwe informatie beschikbaar is. Een fractie van een seconde gaat het bovenste gedeelte op zwart. Ongeveer iets meer dan de helft van het scherm. Kan het er iets mee te maken hebben dat ik een dual core heb. Dat schijnt zo nu en dan problemen op te leveren?

Alvast bedankt

en

de groetn' van Erik

Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/09, 16:14:39 »
Zeer vreemd. Wat voor videokaart heb je? Het heeft trouwens niets te maken met een dual-core, hoor ;-)

Beestje

  • Gast
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/09, 16:20:24 »
Een:     nVIDIA® GeForce™ 9300 GE PureVideo HD

Bedankt voor je aandacht

Groetn' Erik

Offline jazzper

  • Lid
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/09, 17:37:23 »
Ik heb zowel Ubuntu als Kubuntu draaiende gehad op mijn desktop en laptop. Bij was Kubuntu grafisch ook niet perfect. Bijvoorbeeld tijdens scrollen, sluiten/openen van vensters, etc.
Ubuntu werkt voor mij grafisch perfect. Je kan deze makkelijk via de synaptic installeren naast Kubuntu. Zoek maar ff op t forum... genoeg topics hier over.

Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/09, 17:42:43 »
Ik heb zowel Ubuntu als Kubuntu draaiende gehad op mijn desktop en laptop. Bij was Kubuntu grafisch ook niet perfect. Bijvoorbeeld tijdens scrollen, sluiten/openen van vensters, etc.
Ubuntu werkt voor mij grafisch perfect. Je kan deze makkelijk via de synaptic installeren naast Kubuntu. Zoek maar ff op t forum... genoeg topics hier over.
Lijkt me vrij overdreven om voor een grafisch probleem een heel nieuwe desktopomgeving te installeren. Wanneer je de desktopeffecten uitzet, helpt dat?

Beestje

  • Gast
at cumulus007
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/10, 11:10:23 »
Hoe doe ik dat wat je voorstelt, de desktopeffecten uitzetten?

Bedankt voor de aandacht

Groetn' Erik

Beestje

  • Gast
At femke
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/10, 11:14:53 »
Ik heb gedaan wat je voorstelde, maar kan er niet veel van maken. Volgens mij komt mijn versie niet overeen met de jouwe. Maar wanneer ik fout zit hoor iki het graag. in mijn systeemvak zit bijvoorbeeld geen "voorkeuren" optie en toen ik er uiteindelijk kwam kon ik geen vierde optie aanklikken. de gegeven opties bestonden uit verschillende lettertypen. Hoe moet je trouwens de visuele effecten uitzetten?

Sorry voor mijn onwetendheid, ik ben maar een simpele ex windowsgebruiker.

Groetn' Erik

Offline joop905

  • Lid
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/10, 11:16:04 »
Hoe doe ik dat wat je voorstelt, de desktopeffecten uitzetten?

Bedankt voor de aandacht

Groetn' Erik

systeem>Voorkeuren>Uiterlijk tabblad Visuele effecten deze uit vinken

Beestje

  • Gast
@ joop905
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/10, 11:29:25 »
Ik denk dat mijn kubuntu afwijkt van de jouwe. Zie @femke. Daarnaast kies ik eerst voor systeem, dan voor systeeminstellingen en kom dan in een menu waar ik kan kiezen uit verschillende opties waaronder voorkeuren.

            Aanvulling: Ik heb geen tablad visuele effecten. Aan de zijkant van mijn uiterlijk menu staan wel opties. Die ken ik persoonlijk niet als tabbladen, maar heten die in KDE tabbladen? De "tabs" waaruit ik kan kiezen zijn stijl, kleuren, pictogrammen, lettertypen, Vensters, opstartscherm, GTK styles en fonts en emoticons.

            Aanvulling : Bij systeem instellingen kan ik kiezen uit de hoofdkeuzes: Uiterlijk en gedrag, Persoonlijk, Netwerk en connectiviteit, Computerbeheer. Deze zijn dan weer onderverdeeld in subcodes.

Heb je hier iets aan?

Bedankt voor je aandacht

Groetn' Erik

Beestje

  • Gast
@femke
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/10, 11:30:01 »
Bedankt voor de moeite.

Groetn' Erik

Beestje

  • Gast
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/10, 11:37:04 »
Ik ben bij de schermeffecten gekomen, maar deze staan standaard uit. Ik heb ze geprobeerd te activeren, maar dat wil niet en het heeft ook geen effect. Heeft iemand enig benul wat het dan zou kunnen zijn?

Groetn' Erik

Offline heir4c

  • Lid
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/10, 19:07:56 »
Het kan zijn dat je videocard niet of niet goed ondersteund word.
Welke driver staat geinstalleerd?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Beestje

  • Gast
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/11, 12:03:06 »
Hoe kan ik erachter komen welke card geinstalleerd staat.

Groetn'

Offline heir4c

  • Lid
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/11, 12:59:29 »
Hoe kan ik erachter komen welke card geinstalleerd staat.

Groetn'
Jij hebt Kubuntu dus zul je geloof ik in adept of zo moeten kijken, dus ik bedoel de pakkettenlijst, ik werk niet met KDE dus ken niet direct de plaats waar die staan. In gnome is dit Synaptic, dus mijn uitleg is ook voor gnome maar je zal het ook wel snappen wat ik wil zeggen, komt op het zelfde neer.
Als je in Synaptic kijkt naar de pakketen met nvidia ervoor dan zal je zien welke geinstalleerd staat. Kan ook zijn dat er niets staat. Ik heb bijvoorbeeld een ati card maar daarvoor is er geen aparte 'gesloten' driver maar zit er in de kernel vermoedelijk een driver standaard in.
Nu, als je in Synaptic via de zoekfunktie zoekt op 9300 GE dan zul je die normaal gezien niet tegenkomen. wel de 9300 bijvoorbeeld of de 9300 GS. Als je de drivers gevonden hebt moet je eens bij de uitleg kijken en zoeken naar de 9300 GE. Bij mij zie ik hem niet staan dus word hij niet ondersteund.

In mijn geval met mijn ati kaart heb ik dus geen enkele driver extra geinstalleerd. Ik ben van mening dat als er geen driver geadvieseerd word bij 'Hardware Drivers' dat er dus geen driver hoeft of kan geinstalleerd worden die mijn video kaart ondersteund.
Als je google op de naam van je kaart dus: 9300 GE  kom je wel een driver tegen maar die is om op  Windows  te installeren.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/12, 15:42:21 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Beestje

  • Gast
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #18 Gepost op: 2009/01/12, 10:55:17 »
Eehm,  ik kan er niet achterkomen of ik een driver heb. Volgens mij lkigt dat aan mijn versie van ubuntu (kubuntu). Via adept kan ik deze in ieder geval niet vinden, dus ga ik er van uit dat ik hem niet heb. Via google blijkt dat deze er nog niet is (volgens mij) wat is nu de volgende stap voor mij (ik kan niet programeren)?

Alvast bedankt voor de moeite

Groetn' Erik

Offline mp

  • Lid
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #19 Gepost op: 2009/01/12, 11:04:59 »
Volgens mij wordt dit topic beter naar Hardware en Drivers verplaatst. Dan komt de hulp makkelijker ter plaatse.

Beestje

  • Gast
Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #20 Gepost op: 2009/01/12, 11:08:14 »
Prima, Hoe doe je dat? verplaatsen. Gewoon met deze stoppen en een nieuwe beginnen of kan deze verplaatst worden door iemand met meer bevoegdheden?

Beestje

  • Gast
@femke
« Reactie #21 Gepost op: 2009/01/12, 13:15:27 »
Bedankt

Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #22 Gepost op: 2009/01/12, 13:32:12 »
Eehm,  ik kan er niet achterkomen of ik een driver heb. Volgens mij lkigt dat aan mijn versie van ubuntu (kubuntu). Via adept kan ik deze in ieder geval niet vinden, dus ga ik er van uit dat ik hem niet heb. Via google blijkt dat deze er nog niet is (volgens mij) wat is nu de volgende stap voor mij (ik kan niet programeren)?

Alvast bedankt voor de moeite

Groetn' Erik

Waar halen jullie het vandaan om in Adept te gaan kijken welke driver er is geïnstalleerd?

KMenu > zoekopdracht: "hardware drivers".

Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #23 Gepost op: 2009/01/12, 18:21:05 »
Hallo, niet jullie hé. XD

Systeem>beheer>hardware drivers
Wat staat daar aangegeven?
Dat is in Kubuntu dus het KMenu, weer wat geleerd.
Dit is het KMenu:



[verwijderd door de beheerder]

Re: Kan ik het knipperen van mijn scherm stoppen
« Reactie #24 Gepost op: 2009/01/12, 18:49:29 »
Thanx Cumulus007, misschien dat ook Beestje hier wat aan heeft.
Ik altijd maar denken dat Kbuntu op Ubuntu lijkt en meer een soort lite versie is. :D

Maar goed, zijn probleem is nog niet verholpen.

Zeker niet. Ubuntu heeft GNOME, Kubuntu heeft KDE. Xubuntu is wel een soort van lite-versie van GNOME.