Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatieprobleem Open Office  (gelezen 834 keer)

Offline Remmie

  • Lid
Installatieprobleem Open Office
« Gepost op: 2012/10/26, 19:33:01 »
Hallo,  ik heb nu al een aantal pogingen achter de rug om Open Office 3.4.1 te installeren (Natty 11.04). Helaas zonder resultaat.  Ik selecteer de Dutch intel linux Deb versie.
Na download pak ik de download uit. Welk bestand kies ik dan om de installatie te starten er staan zo'n 25 bestanden met .deb extensie?
Via de terminal kom ik ook niet verder. Hij vind de bestanden niet ook al specificeer ik het hele pad.

Bij voorbaat dank.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/26, 19:34:41 door Remmie »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatieprobleem Open Office
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/26, 20:57:10 »
Natty is dood. Installeer 12.04 of 12.10.  :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Installatieprobleem Open Office
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/26, 21:34:12 »
Had je deze instructie al gelezen:

Installatie onder Linux (debian-gebaseerde distributies)
Hieronder wordt installeren met het .deb-pakket behandeld. Het installatiebestanden met de aanduiding "deb" erin is bedoeld voor op debian gebaseerde distributies, waaronder Ubuntu. Heb je een distributie die gebruik maakt van de rpm-package manager, zie dan hier.
Verwijder de distributie-eigen OpenOffice.org vanuit een terminalscherm. Voer daarin de volgende opdracht uit:

# aptitude remove openoffice.org-core

Open een terminalscherm en ga naar de locatie met het gedownloade bestand. Pak het bestand uit op je bureaublad met de opdracht:

# tar xvzf OOo_3.0.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz -C ~/Desktop/

vervolgens installeren met:

# dpkg -i ~/Desktop/OOO300_m9_native_packed-1_nl.9358/DEBS/*.deb

Voor GNOME-gebruikers is het mogelijk om de desktop integratie (snelkoppelingen in het menu) te installeren met de volgende opdracht:

# dpkg -i ~/Desktop/OOO300_m9_native_packed-1_nl.9358/DEBS/desktop-integration/*.deb

Uiteraard kan OpenOffice.org ook gestart worden vanuit een terminalscherm met de volgende opdracht:

# soffice

Nog even je bureaublad opruimen en klaar...
http://www.openoffice.org/nl/inst-instructies-3.html#linux-debian

Offline Remmie

  • Lid
Re: Installatieprobleem Open Office
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/31, 20:19:10 »
Natty is dood. Installeer 12.04 of 12.10.  :)
Natty is alife! Elke hogere versie van Ubuntu werkt niet op mijn laptop.

Re: Installatieprobleem Open Office
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/03, 12:26:03 »
Ik heb zoals aangeraden Xubuntu 12.04 er op gezet met het programma Unebootin daar ik geen CD/DVD installatie heb.
Mijn computer is een Asus Eee PC 900.
Hij heeft twee harde schijven SSD van 4 GB en 8 GB voor mij voldoende daar ik hem enkel gebruik als ik  niet thuis ben.
De partitie heb ik als volgt gedaan:
SSD schijf 4 GB: Besturingssysteem   Primaire partitie -  begin - EX 4 - gans de schijf - / - (266 MB over)
SSD schijf 8 GB: Primaire partitie - begin - 1GB - Swap
en de rest Primaire partitie - begin - 7GB - EX4 - /home
Ben ik wel juist geweest met het formatteren en kan ik van beide harde schijven één geheel maken?
Christiaan
« Laatst bewerkt op: 2012/11/03, 12:31:39 door chris_brugge »

Re: Installatieprobleem Open Office
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/03, 12:38:53 »
Natty is dood. Installeer 12.04 of 12.10.  :)
Natty is alife! Elke hogere versie van Ubuntu werkt niet op mijn laptop.

Nee, Natty is helemaal niet 'alive'. Het wordt niet meer bijgewerkt. We mogen je dus geen hulp verschaffen zolang je geen ondersteunde versie gebruikt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatieprobleem Open Office
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/03, 12:55:34 »
Ik heb zoals aangeraden Xubuntu 12.04 er op gezet met het programma Unebootin daar ik geen CD/DVD installatie heb.
Mijn computer is een Asus Eee PC 900.
Hij heeft twee harde schijven SSD van 4 GB en 8 GB voor mij voldoende daar ik hem enkel gebruik als ik  niet thuis ben.
De partitie heb ik als volgt gedaan:
SSD schijf 4 GB: Besturingssysteem   Primaire partitie -  begin - EX 4 - gans de schijf - / - (266 MB over)
SSD schijf 8 GB: Primaire partitie - begin - 1GB - Swap
en de rest Primaire partitie - begin - 7GB - EX4 - /home
Ben ik wel juist geweest met het formatteren en kan ik van beide harde schijven één geheel maken?
Christiaan
Installeer Xubuntu liever op de 8 GB-schijf: op de 4 GB-schijf hou je veel te weinig ruimte over. Mochten er dwingende redenen zijn om de 4 GB-schijf te gebruiken voor het besturingssysteem (ik ken die Eee'tjes niet), installeer dan liever Lubuntu 12.04. Met Lubuntu hou je meer schijfruimte over.

Installeer in elk geval zo weinig mogelijk erbij!

Offline Remmie

  • Lid
Re: Installatieprobleem Open Office
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/11, 20:06:42 »
Nou! Ubuntu 12.10 staat erop.  Ik heb wel constant systeemfouten maar ja dat moet dan maar.
Of ik nu via softwarecentrum, Gdebi of rechtstreeks via de terminal het probeer te installeren geen succes.