Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: serieuze fouten schijfstation / dualboot 8.1 wubi installatie  (gelezen 847 keer)

Net geprobeerd Ubuntu 14.04 met Wubi te installeren binnen Windows 8.1
Installatie lijkt goed te gaan maar bij het opnieuw booten wil Ubuntu niet opstarten.
Ik krijg de melding dat er serieuze fouten zijn gevonden tijden het controleren van schijfstation /.
Je krijgt drie opties...negeren handmatig en nog iets.
Ik heb handmatig geprobeerd en dan het bestandssysteem gecontroleerd met fchk -Aa
Maar dat helpt niet.
Uiteindelijk heb ik Ubuntu binnen configuratiescherm weer verwijderd.
De enige manier dat ik Ubuntu op mijn Asus PRO78J met windows 8.1 is met een bootable USB stick met Ubuntu en GRUB.
Kennelijk kan de Windows niet goed overweg met de nieuwe Ubuntu. De vorige versie gaf op deze laptop geen problemen. Updaten van Ubuntu lukt niet...gaf dezelfde Bootproblemen.
Ubuntu is wel lekker snel:-)

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: serieuze fouten schijfstation / dualboot 8.1 wubi installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/20, 23:49:35 »
Doe het eens niet via Wubi?

Bereid je computer en Windows 8.1 als volgt voor:
https://sites.google.com/site/computertip/windows

Wubi is sowieso technisch minder goed dan een "gewone" tweevoudige opstart, waarbij Ubuntu naast Windows staat op een eigen partitie op de harde schijf.

Re: serieuze fouten schijfstation / dualboot 8.1 wubi installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/20, 23:58:54 »
Net geprobeerd Ubuntu 14.04 met Wubi te installeren binnen Windows 8.1

Logisch dat het niet lukt, want Wubi wordt niet meer ondersteund. Zie Pjotr's link voor het betere alternatief.

Re: serieuze fouten schijfstation / dualboot 8.1 wubi installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/21, 00:34:40 »
Ok dat van wubi wist ik niet. Staat wel bij de uitgepakte iso. Maar een updaten binnen Windows zou het dan toch gewoon moeten doen?