Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerkje ??? modem switch pc en laptop  (gelezen 923 keer)

netwerkje ??? modem switch pc en laptop
« Gepost op: 2007/11/07, 19:08:34 »
Ok ik heb een modem en een switch en een pc en een laptop nu is het zo dat de pc wel internet heeft maar die laptop kan geen verbinding krijgen met de installatie van debian 4.0 etch wat zou hier een probleem kunnen zijn ? 0p mijn pc draait ubuntu gutsy gibbon en ik wil debian etch dus op mijn laptop hebben, maar nu wil ik wel contact kunnen leggen met en het internet en mijn pc via de laptop....


ideetjes ?

Online
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

phalkone

  • Gast
netwerkje ??? modem switch pc en laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/08, 11:55:39 »
Je zal je pc als router moeten instellen. Ikzelf heb ook een pc die ik als router gebruik en daarop heb ik de volgende tools geinstalleerd:
- Bind 9 om mijn dns te forwarden en als dns cache
- DHCP 3 om ip adressen toe te kennen aan mijn lokaal netwerk
- ipkungfu dat automatisch mijn iptables regelt zodat mijn LAN afgeschermd is en mijn computers op het LAN ook op internet kunnen

De dns server is niet echt noodzakelijk sinds je via je dhcp server ook je ISP dns servers kan aangeven. Je kan via google veel informatie over deze topics vinden en de ubuntu documentatie die te vinden is op https://help.ubuntu.com/7.04/server/C/ kan je ook op weg helpen.

netwerkje ??? modem switch pc en laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/08, 19:58:19 »
na het is me al gelukt met een routertje die ik nog had, en ik heb nu op allebei netjes mijn internet :D
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)