Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt  (gelezen 1319 keer)

Offline Frankdmc

  • Lid
Tijdens het downloaden van 11.04 liep mijn PC vast. Er bleef een mogelijkheid over door 11.04 ernaast te plaatsen. Nu heb ik wel mijn data, zoals documenten en afbeeldingen gevonden, maar niet mijn adressenbestand en emails. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Re: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/11, 16:07:08 »
Bekijk de verborgen mappen (CTRL+H om ze weer te geven) in je oude homefolder eens, waarschijnlijk staan daar ook je emails nog. Zoals Buzzin zegt is het afhankelijk van welk programma je gebruikt waar ze staan. Waarschijnlijk in de map .evolution of .mozilla

Offline Frankdmc

  • Lid
Re: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/12, 11:21:05 »
Als email programma gebruik ik Evolution 2.32.2. De optie Ctrl + H in de homefolder bleek niet te werken. Zijn er nog meer mogelijkheden?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/12, 11:44:05 »
Neen. De evolution bestanden worden opgeslaan onder een folder met de naam ".evolution" in de home folder. De punt voor de naam zorgt er in Ubuntu voor dat de folder "verborgen" is. Je ziet hem gewoonlijk niet, behalve wanneer je de optie "verborgen bestanden" aanzet in bestandsbeheer. Dat kan dus met de sneltoets Ctrl+h of via het menu: "Beeld - Verborgen bestanden tonen" (of zoiets: ik heb een Engelse versie).

Je moet zoeken in die folder, die voorheen je home folder was, dus in de buurt waar je data die je reeds teruggevonden hebt, zich bevindt. Als je eens een volledige pathnaam doorgeeft van waar zich je oude bestanden vinden, dan kunnen we wellicht wel opmaken in welke folder je de verborgen ".evolution" folder kan vinden.

Offline Frankdmc

  • Lid
Re: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/12, 15:30:35 »
Het pad is 64GB bestandssysteem/home/frank/.evolution/mail/local/folders.db. Dit is alles wat er in staat en het is slechts 3 k groot. Ik kan me moeilijk voorstellen dat al mijn emails daar staan.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/12, 15:42:58 »
Dat ziet er inderdaad niet goed uit. Ik weet niet wat er juist is misgelopen bij jou, maar bij een upgrade, waarbij op een bestaande installatie alle programma's bijgewerkt worden naar een nieuwe versie, worden géén gebruikersbestanden gewist. Bij een verse installatie wordt alles overschreven. Bij een verse installatie waarbij je zelf een volume aangeeft, en aanduid dat het *niet* moet geformateerd worden, worden wellicht alle bestaande bestanden wel gewist. Als die vastloopt, dan is maar een gedeelte van de bestanden weg.

Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat dat je werkwijze zou geweest zijn bij de mislukte installatie: dat moet je echt al zelf handmatig allemaal aanduiden. Maar hoe het juist gegaan is, kunnen we natuurlijk niet weten met de info in je eerste post.

Offline Ed

  • Lid
Re: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/12, 15:52:12 »
Bij mij staat de evolution map in   home/naam/.config/evolution/

Gr Ed

Offline vanadium

  • Lid
Re: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/12, 17:38:57 »
Bij 11.04 is dat inderdaad nogal serieus veranderd. Configuratie staat nu in .config/evolution. De mail zelf staat echter in .local/share/evolution/mail.

Offline Frankdmc

  • Lid
Re: Installatie 11.04 naast oudere versie en nu emails en accounts kwijt
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/16, 12:32:00 »
Fantastisch! Dank voor de hulp. Het stond inderdaad in de map .local! Rest nog een  vraag hoe kan ik de oude bestandssystemen verwijderen.
Gr Frank