Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDEnlive: best draaien onder Ubuntu of onder Wndows?  (gelezen 548 keer)

Offline Jenske

  • Lid
KDEnlive: best draaien onder Ubuntu of onder Wndows?
« Gepost op: 2017/07/06, 20:24:56 »
Ik gebruik thuis op mijn Ubuntu-computer met succes KDEnlive (een uitgebreid video-editing pakket).

Nu wil ik ook op m'n werk-laptop met Windows 7 KDENlive gebruiken, maar ...
-- installeer ik dan best de Windows-versie of ...
-- installeer ik dan best een dual boot met Ubuntu en vervolgens binnen Ubuntu op m'n laptop dan KDENlive?
-- draai ik dan best een Ubuntu vanop een usb-stick en daarbinnen dat KDEnlive (waarbij ik de bestanden wél op de laptop zet?

Rara, wie heeft een zinnig antwoord?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Nero

  • Lid
Re: KDEnlive: best draaien onder Ubuntu of onder Wndows?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/07, 21:14:43 »
Als je op de werk-pc kunt booten van USB zou ik voor de optie Ubuntu van stick gaan. Zodoende kan je geen gedonder krijgen met de bedrijfs-windows.

Re: KDEnlive: best draaien onder Ubuntu of onder Wndows?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/08, 15:38:12 »
Kdenlive is oorspronkelijk ontwikkeld voor Linux maar sinds kort is er ook een Windows versie.
In deze Windows versie zullen zeker nog bugs zitten maar ik heb er toch al positieve reacties over gehoord.
Dus waarom zou je niet gewoon op die werk-pc de Windows versie installeren, gewoon effe proberen.
Als het tegenvalt kun je het er terug afgooien.
Ik zou niet voor de optie gaan om via een USB-stick Linux te gaan draaien want dan vraag je om problemen vermoed ik. Maar ik hou je niet tegen om het uit te proberen.
Dan zou ik nog eerder Ubuntu installeren naast Windows en dan kun je aan je baas eens laten zien hoe goed Linux is  ^-^
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Jenske

  • Lid
Re: KDEnlive: best draaien onder Ubuntu of onder Wndows?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/08, 16:44:57 »
Allen,

Er is geen probleem met Linux / Ubuntu op mijn werk, integendeel. Zelfs bij de IT-cel gebruiken ze dat om onze servers te laten draaien of programma's te schrijven.

Heb je natuurlijk als je, zoals ik, in een niet-commerciële NGO werkt ;-)

Ik denk dat ze bij ons alleen nog Windows draaien omdat de meesten dat gewoon kennen vanuit hun verleden. En toegegeven: er zit iets "nerdy" aan Ubuntu ... :lol:
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline aartje

  • Lid
Re: KDEnlive: best draaien onder Ubuntu of onder Wndows?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/07/08, 22:44:34 »
Mij lijkt het nog mooier om ipv een USB-stick een USB-SSD te nemen en dat vooral aan usb3.
Het is wel een paar tientjes duurder, maar een USB-stick zou wel eens "slijtgevoeliger" kunnen
zijn als je er echt een root en een swap-partitie op zet.