Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden  (gelezen 1167 keer)

Offline soppel

  • Lid
thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Gepost op: 2019/05/12, 22:32:24 »
Ik had een add-on in thunderbird wat de status van een mail veranderde in gelezen,  wanneer je 'm beantwoorde of doorzond zonder te openen.


http://www.stokebloke.com/wordpress/2010/10/14/thunderbird-mark-message-as-read-after-reply/comment-page-1/#comment-57158

Dit werkte feilloos tot de laatste upgrade van Thunderbird (60.6.1)
Ik heb ergens op zijn site gelezen ( kan dat helaas niet terugvinden) dat ie deze add-on niet gaat herschrijven.

Iemand bekend met een andere optie om dit te bewerkstelligen? Uiteraard kan ik op de 'm' drukken, maar dat vergeet ik steeds met als gevolg dat mijn mailbox een puinhoop is geworden  :'(

Ik heb claws-mail al geprobeerd, maar die doet het ook niet van huis uit.
Evolution kan het wel maar als het even kan blijf ik bij thunderbird, zodat ik niet vanalles opnieuw hoef te leren.

PS: ik gebruik welliswaar Debian, maar die heeft geen effect op de instellingen van Thunderbird vandaar dat ik het toch onder software geplaatst heb.




Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

swake

  • Gast
Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/12, 23:33:17 »
Ga naar Extra > Opties > Weergave.Klik op Tabbladje Geavanceerd. Vink daar het vakje aan "Berichten automatisch als gelezen markeren" .

Offline DeBaas

  • Lid
Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/12, 23:34:16 »
Voorlopig de vorige versie van Thunderbird gebruiken tot er een gewenste addon is gemaakt.
Zelf heb ik 52.9.1 dwars over de 6 versie heen geplaatst.
Op diverse plaatsen o.a. op Mint en Ubuntu fora is beschreven hoe dat te doen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline soppel

  • Lid
Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/12, 23:55:20 »
@swake: helaas dat is niet wat ik bedoel. In dat geval wordt alles automatisch als gelezen beschouwd zodra je het selecteert (evt met tijdsvertraging) Thunderbird ziet het 'preview' deel onder de lijst met e-mails als leesoptie. Eigenlijk niet verkeerd, maar niet wat ik wil.  (en velen met mij want er zijn genoeg oude discussies over te vinden)

@baas: als er niet een andere tip komt, is dat de beste optie, vrees ik.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #4 Gepost op: 2019/05/13, 18:21:09 »
Is je emailaccount ingesteld als pop of imap?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline soppel

  • Lid
Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #5 Gepost op: 2019/05/13, 18:37:01 »
Als pop.

Inmiddels heb ik gevonden dat voor "change quote & reply" 2 alternatieven zouden zijn.
Te weten:
Replywithheader en totallmessage.

Reply with header ben ik nu een beetje aan het verkennen. Heb nog niet gevonden wat ik zoek, xxxxxxx*). Dus ik pruts nog even verder en hoop dat ik vind wat ik zoek.

Leuk detail: ik zoek al een tijdje naar dit probleem, maar door deBaas ging ik zoeken hoe te downgraden en vond ik dit. (hoe te downgraden heb ik nog niet gevonden ;) )

*) edit: Ik had daar staan dat het dezelfde developer was als degeen van change quote and reply. Dit blijkt niet zo te zijn.
« Laatst bewerkt op: 2019/05/13, 22:19:02 door soppel »
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline DeBaas

  • Lid
Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #6 Gepost op: 2019/05/13, 22:22:12 »
Nederlandse thunderbird-52.9.1.tar.bz2 ophalen.
https://ftp.mozilla.org/pub/thunderbird/releases/52.9.1/linux-x86_64/nl/thunderbird-52.9.1.tar.bz2
Map thunderbird uitgepakt.
De map /usr/lib/ als beheerder geopend.
De map thunderbird naar de map /usr/lib/ over de bestaande map thunderbird gekopiëerd.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #7 Gepost op: 2019/05/14, 12:28:25 »
Als pop.

Ok, dan zeg ik niets meer. Met imap wil dit wel eens bij de server ontstaan.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline soppel

  • Lid
Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #8 Gepost op: 2019/05/15, 21:29:38 »
@debaas: je bent niet alleen debaas, maar ook debeste!  Heb weer de oude versie en change quote werkt wee als vanouds. Nu mijn mailbox uitmesten want dat begon een flink zootje te worden.


@partyrabbit: Jammer dat je niks meer zegt. Ik las je bijdragen altijd graag. =D
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: thunderbird markeert mail niet als gelezen na beantwoorden
« Reactie #9 Gepost op: 2019/05/16, 13:32:39 »
@partyrabbit: Jammer dat je niks meer zegt. Ik las je bijdragen altijd graag. =D

Oooowww nee joh.  ^-^ Ik zeg hier(!!) niets meer omdat dat wat ik opnoemde het probleem niet is in dit topic.  =D Was losjes bedoeld. Niks aan de hand hoor.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore