Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Script voor wine geschreven. Hoe voeg ik die toe aan het wine project?  (gelezen 1847 keer)

Offline bart85

  • Lid
Ik heb een script geschreven voor wine. Het is bedoeld voor het gamen van windows spellen op een linux systeem. Het start nl. automatisch een game op in wine vanuit iso bestand. Zie de code in de bijlage.
Dit script wil ik graag delen. Daarom de vraag hoe voeg ik het toe aan het wine project? Met de bedoeling dat het ook onder de opensource licentie komt.
« Laatst bewerkt op: 2017/01/31, 18:39:56 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.


Offline MKe

  • Lid
Re: Script voor wine geschreven. Hoe voeg ik die toe aan het wine project?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/02, 17:19:29 »
In github zetten lijkt me het eerste wat je kunt doen.

Offline bart85

  • Lid
Re: Script voor wine geschreven. Hoe voeg ik die toe aan het wine project?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/02/05, 17:07:20 »
Hij is toegevoegd aan https://github.com/bartveurink/wine_games/tree/patch-1. Is dit correct gedaan?
Het werken met git is mij alleen bekend van het ophalen mbv 'git clone'. Het toevoegen van code aan een project is voor mij nieuw.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Script voor wine geschreven. Hoe voeg ik die toe aan het wine project?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/02/05, 23:17:24 »
Hallo, dat moet je even aan een programmeur ter plekke vragen. Alternatief om te zien of je code is doorgekomen, is door het standaard github -haaldenieuwstecodeop opdracht te geven (git fetch uit m'n hoofd), te compileren en te zien of je code daar onderdeel van uitmaakt. Geen idee of jouw script op deze manier aan het wine-project toegevoegd wordt, of kan worden.

Offline MKe

  • Lid
Re: Script voor wine geschreven. Hoe voeg ik die toe aan het wine project?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/02/06, 15:28:31 »
Je code is er goed ingekomen, al zie ik ook een bestand dat er al 3 maanden (?) geleden in is gezet. Als je wilt programmeren is het misschien goed om je eens te verdiepen in sourcecode control en dan met name in git.

Verder zie ik geen enkele documentatie. Het is goed practice om een goede beschijving van je programma en de usage bij te sluiten. Het lifst in MarkDown formaat en README.md genaamd, omdat Github dit kan lezen en goed opgemaakt kan weergeven in de web frontend.

Maar je hebt nu tenminste een repository die je aan de developers van wine kunt laten zien. Het is de gebruikelijke manier om scripts en software te distribueren. Misschien nog wel handig om de juiste licentie te selecteren, GPL of anders.