Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C  (gelezen 3151 keer)

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Gepost op: 2008/05/20, 19:13:35 »
Hallo,

Mijn laptopje bolt perfect maar als ik newsleecher opzet onder WINE gaat de temperatuur de hoogte in tot 80° C

Is daar een verklaring voor ?
Bedankt

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/20, 21:01:21 »
Geen verklaring, maar kan je in de systeem monitor niet zien wat er gebeurt?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/20, 21:21:55 »
op zich is het niet newsleecher als ik niets download.

Enkel wanneer ik 15 connections openzet en begin te downloaden krijgt hij dat

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/20, 22:24:08 »
Blijft vreemd Dendirk dat je bij het openzetten van 15 downloads een temperatuur stijging hebt tot 80 graden. Je zou eerder verwachten dat je downloadsnelheid keldert.
Heb je dat ook als je een flink aantal programma's opent?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/21, 08:18:25 »
neen dat heb ik niet

Azalin

  • Gast
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/21, 09:43:03 »
Het zou kunnen dat zodra je er 15 open hebt staan, er meer CPU nodig is om alle Windows API calls om te zetten naar Linux calls. Je zou kunnen kijken hoeveel CPU load je hebt wanneer je 15 connecties open hebt staan. Als overigens dit het geval is, dan is er weinig aan te doen. Je processor is dan gewoon keihard aan het werk. Een zak ijs is dan het enige ;-) maar dat vind je PC ook niet leuk. Het enige alternatief zou zijn een andere grabber maar ik weet dat je dat niet wilt vanwege supersearch.

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/21, 09:55:22 »
ik denk dat het iets moet zijn met die 15 servers, als ik NNTPgrab gebruik met 15 servers heeft hij dit niet   :)

Offline joop905

  • Lid
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/21, 10:03:15 »
Controleer eens in de BIOS, wat de temperatuur is

GrJ.

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/21, 10:04:52 »
temperatuur lijkt me wel te kloppen hoor want de ventilator draait als gek dan

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/21, 10:09:51 »
voeg even de systeembelasting meter toe aan uw paneel. dan kunt ge de cpu in de gaten houden.

misschien is dat programma gewoon niet helemaal compatible met wine. hebt ge al gekeken voor een linux alternatief?

Offline joop905

  • Lid
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/21, 10:19:01 »
kijk hier ook eens naar van @Gijsbert   http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26569

Grj.

Offline Urahara

  • Lid
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/21, 11:06:03 »
Probeer ninan

http://www.ninan.org/modules/news/

Ninan downloadt, doet par check en unzip/unrar en hij werkt perfect onder Ubuntu

Ninan Java applicatie met een web pagina als front end.

http://ninan.sourceforge.net/usage.html

Offline Urahara

  • Lid
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/21, 11:08:18 »
ninan is een ....

Azalin

  • Gast
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/21, 13:25:11 »
Citaat van: dendirk
ik denk dat het iets moet zijn met die 15 servers, als ik NNTPgrab gebruik met 15 servers heeft hij dit niet   :)
NNTPgrab is ook een Windows programma dat je onder wine draait? Of is dat een native Linux programma? Want daar zit het namelijk het verschil. Wine kan soms best wel wat CPU tijd nodig hebben om bepaalde handelingen uit te voeren. Hoe meer CPU tijd er onafgebroken nodig is, hoe heter de PC kan worden. En het mag duidelijk zijn, ookal is Wine geen emulator, toch moet er extra werk verricht worden om Windows API aanvragen om te zetten naar Linux API aanvragen.
Kan trouwens ook best een bug in Wine zijn .. ;-)

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/21, 13:56:20 »
NNTPGRAB is native  werkt perfect voor mij enkel geen supersearch vandaar dat ik newsleecher in combinatie met wine gebruik :)

Offline Urahara

  • Lid
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/21, 14:05:39 »
kan jij een NZB vanaf Newsleecher supersearch exporteren?

als het ik, zou ik die in NNTPGRAB importeren en downloaden (geen last meer van die 80 ° C)

Offline rja

  • Lid
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/21, 14:31:27 »
Citaat van: dendirk
NNTPGRAB is native  werkt perfect voor mij enkel geen supersearch vandaar dat ik newsleecher in combinatie met wine gebruik :)
Supersearch heb ik niet nodig.

Ik gebruik

http://www.binsearch.info/
http://www.yabsearch.nl/

Ik mis Supersearch echt niet.

Azalin

  • Gast
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/21, 15:13:33 »
Jij niet, hij wel. Met alle respect, maar dat is het probleem niet op dit moment.
On-topic: ik denk dat jouw 80 graden probleem dan voornamelijk door Wine en NewsLeecher veroorzaakt wordt. Beetje weird dat je PC zo heet wordt, maar blijkbaar vergt downloaden/decoden/e.d. met NewsLeecher in Wine aardig wat rekenkracht. Je CPU schroeft zijn werktempo omhoog, waardoor er meer hitte vrijkomt, waardoor dus de temperatuur stijgt. Je ventilator kan dan blijkbaar de warmte niet voldoende afvoeren en dan krijg je dus dergelijke temperaturen. Maar weet je zeker dat lmsensors je niet een beetje bedot met verkeerde temperaturen zoals al eerder in dit topic gemeld is?

Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/21, 15:31:29 »
zal deze avond is in de bios kijken , maar ja tegen dat ik in de bios kijk is de boel weeral afgekoeld :)

Offline rja

  • Lid
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/21, 16:32:31 »
Citaat van: Azalin
Jij niet, hij wel. Met alle respect, maar dat is het probleem niet op dit moment.
Hij heeft een probleem met Newsleecher onder Wine.

Ik geef hem een alternatief dat ook op Linux werkt, zonder Wine, dat is on topic.

Het is de vraag hoe goed Newsleecher onder Wine werkt, het ene programma werkt beter dan de ander.

Als hij dat programma echt niet kan missen, kan hij beter via Virtual Box XP installeren en vanuit daaruit Newsleecher opstarten.

Offline kihid

  • Lid
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #20 Gepost op: 2008/05/21, 21:43:33 »
Openftd4linux en SABnzbd meer heb je niet nodig en werken beide perfect en niks onder Wine liggen kl**ien.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Jean_

  • Gast
Newsleecher onder Wine draait tot 80 ° C
« Reactie #21 Gepost op: 2008/05/22, 09:44:13 »
Apps als ninan en sabnzb zijn allemaal puur nzb downloaders. Als je een programma wil om een bepaalde newsgroup na te vlooien, heb je niks aan sabnzb en consorten, dan heb je samenwerking met sites als binsearch, of ftd etc. nodig om het nzb'tje te krijgen. Er is nog geen native app die dat allemaal kan zoals Newsleecher. Er zijn wel apps zoals Pan waarmee je een newsgroup zelf kan bekijken maar die kunnen dan weer niet automatisch unrarren. Maw, hier is nog een vacature.