Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email  (gelezen 1954 keer)

Offline Martijn71

  • Lid
Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Gepost op: 2010/05/26, 19:50:09 »
Fijn, evolution klapt eruit zodra ik een bepaalde email open, komt van vertrouwde afzender (rdw). En dat doet ie zodra het mailtje geselecteerd is. Helaas is dat nu de enige mail in mijn mailbox dus hij blijft er dus uit klappen.

Is er een manier om evolution in een veilige modus ofzo op te starten ?

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/26, 19:54:38 »
Doe eens evolution --help vanuit een terminal.

Je kunt op Alt-F2 drukken en evolution --disable-previeuw gebruiken. Waar die crashes van komen weet ik ook niet, maar dan heb je hem in ieder geval zonder preview opgestart.

Edit: --disable-eplugin of --debug vanuit een terminal?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/26, 19:57:19 door overdenkamp »

Offline Martijn71

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/26, 19:59:02 »
werkt niet, het mailtje is geselecteerd en dat is voldoende om de boel te laten crashen

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/26, 20:07:00 »
werkt niet, het mailtje is geselecteerd en dat is voldoende om de boel te laten crashen
--disable-preview zou op zijn minst de preview van het e-mailtje uit moeten zetten. Hoe komen die e-mails binnen? Kun je er op een of andere manier ook via een webmail-achtige manier in? Dan zou je ze kunnen verwijderen of naar een andere map zetten, kun je in ieder geval weer evolution opstarten. Als je er niet via een webmail-interface bij kunt, of dat nog steeds niet werkt kun je proberen hem op een of andere manier uit je .evolution map te krijgen, maar dat kon nog wel eens moeilijk worden.
Dit alles lost natuurlijk het hele probleem niet op. Een e-mailtje zou nooit het e-mailprogramma moeten kunnen laten crashen (beveiliging). Ruikt naar een bug.

Offline Martijn71

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/26, 20:08:12 »
webmail ook al geprobeerd maar helaas, bericht is al lokaal ontvangen en niet meer op de server van ziggo...

Offline Martijn71

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/26, 20:09:47 »
ik krijg nu ineens deze foutmelding in de terminal als ik dat disable preview gebruik

EI: MAIL PREFSSegmentatiefout

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/26, 20:15:21 »
sudo apt-get reinstall evolution
ik ben een ex-Fedora 11 gebruiker
Ubuntu 10.04 Dell studio 17 laptop 4GB mem,
Brother DCP-585CW

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/26, 20:15:49 »
Is het een belangrijke e-mail? Anders zou je in /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local je Inbox bestand eens kunnen hernoemen, zodat evolution die niet meer kan vinden. Eventueel kun je dit bestand weer importeren in een ander e-mailprogramma. Maar al met al haalt dit het onderliggende probleem natuurlijk ook niet weg.

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/26, 20:16:50 »
anders sudo apt-get install evolution
ik ben een ex-Fedora 11 gebruiker
Ubuntu 10.04 Dell studio 17 laptop 4GB mem,
Brother DCP-585CW

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/26, 20:20:18 »
ik krijg nu ineens deze foutmelding in de terminal als ik dat disable preview gebruik

EI: MAIL PREFSSegmentatiefout

Dat zou nuttig moeten zijn maar https://bugzilla.gnome.org/buglist.cgi?quicksearch=evolution+PREFS levert ook niet zo veel op...

Offline Martijn71

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/26, 20:22:51 »
Is het een belangrijke e-mail? Anders zou je in /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local je Inbox bestand eens kunnen hernoemen, zodat evolution die niet meer kan vinden. Eventueel kun je dit bestand weer importeren in een ander e-mailprogramma. Maar al met al haalt dit het onderliggende probleem natuurlijk ook niet weg.

best een belangrijke mail ja, dus dat is een laatste optie

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/26, 20:26:25 »
Is het een belangrijke e-mail? Anders zou je in /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local je Inbox bestand eens kunnen hernoemen, zodat evolution die niet meer kan vinden. Eventueel kun je dit bestand weer importeren in een ander e-mailprogramma. Maar al met al haalt dit het onderliggende probleem natuurlijk ook niet weg.

best een belangrijke mail ja, dus dat is een laatste optie
Als het erg belangrijk is en je die mail nu nodig hebt kun je natuurlijk thunderbird installeren, en dan die /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local/Inbox importeren in thunderbird. Als je hem dan afgehandeld hebt kun je je /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local/Inbox verwijderen, waarna de e-mail ook uit evolution is. Het blijft natuurlijk allemaal een workaround.

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/26, 20:27:01 »
en je hebt er nu niets aan, maar wel voor in de toekomst. Stel het altijd zo in dat de mail een aantal dagen op de server bewaard blijft. Trouwens ook handig als je op meerdere plekken je mail opent.

Offline Martijn71

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/26, 20:31:02 »
Is het een belangrijke e-mail? Anders zou je in /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local je Inbox bestand eens kunnen hernoemen, zodat evolution die niet meer kan vinden. Eventueel kun je dit bestand weer importeren in een ander e-mailprogramma. Maar al met al haalt dit het onderliggende probleem natuurlijk ook niet weg.

best een belangrijke mail ja, dus dat is een laatste optie
Als het erg belangrijk is en je die mail nu nodig hebt kun je natuurlijk thunderbird installeren, en dan die /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local/Inbox importeren in thunderbird. Als je hem dan afgehandeld hebt kun je je /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local/Inbox verwijderen, waarna de e-mail ook uit evolution is. Het blijft natuurlijk allemaal een workaround.

hoe kan ik dat doen, echt geen flauw idee ben een die hard evolution gebruiker, thunderbird staat er nu op maar ben de weg kwijt in alle opties  ???

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/26, 20:34:03 »
Is het een belangrijke e-mail? Anders zou je in /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local je Inbox bestand eens kunnen hernoemen, zodat evolution die niet meer kan vinden. Eventueel kun je dit bestand weer importeren in een ander e-mailprogramma. Maar al met al haalt dit het onderliggende probleem natuurlijk ook niet weg.

best een belangrijke mail ja, dus dat is een laatste optie
Als het erg belangrijk is en je die mail nu nodig hebt kun je natuurlijk thunderbird installeren, en dan die /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local/Inbox importeren in thunderbird. Als je hem dan afgehandeld hebt kun je je /home/gebruikersnaam/.evolution/mail/local/Inbox verwijderen, waarna de e-mail ook uit evolution is. Het blijft natuurlijk allemaal een workaround.

hoe kan ik dat doen, echt geen flauw idee ben een die hard evolution gebruiker, thunderbird staat er nu op maar ben de weg kwijt in alle opties  ???
Je moet ergens een importeren optie zoeken. Bestand-menu of extra-menu? Ik gebruik zelf ook geen thunderbird, heb hem alleen een keer gebruikt toen ik met Outlook-PST-bestanden bezig was. Het is in ieder geval een mbox-bestand, mocht hij om het type vragen.

Edit:
Misschien kan http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/Thunderbird_Mail_Importeren helpen?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/26, 20:37:08 door overdenkamp »

Offline Martijn71

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/26, 20:48:58 »
die extensie was de oplossing, ik kan de mail nu lezen, dat is voor nu het belangrijkste

Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #16 Gepost op: 2010/05/26, 20:50:51 »
die extensie was de oplossing, ik kan de mail nu lezen, dat is voor nu het belangrijkste
Vervolgens kun je dan de Inbox uit je .evolution/mail/local verwijderen. Doet daarna je evolution het weer?

Offline Martijn71

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #17 Gepost op: 2010/05/26, 20:51:42 »
ga ik nu proberen :)

Offline Martijn71

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #18 Gepost op: 2010/05/26, 20:54:25 »
joepie de poepie

alles werkt weer  ;D

Offline Epidermus

  • Lid
Re: Evolution knalt eruit bij een bepaalde email
« Reactie #19 Gepost op: 2010/05/26, 21:11:12 »
Dit is bij mij ook gebeurd: bij aanklikken van een bepaalde email vliegt Evolution eruit. Het is een probleem waarvan veel gebruikers last hebben, zoals je in de buitenlandse fora kunt lezen. het verbaasde me overigens wel dat er in de NL fora maar weinig over gesproken wordt. Een upgrade naar Evolution 2.30 gaf bij mij geen verbetering, maar ik kon de betreffende mail eenvoudig verwijderen omdat ik Gmail als backup van alle emails gebruik.