Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik kan alleen istalleren via bootdiskette  (gelezen 794 keer)

dajimmy

  • Gast
ik kan alleen istalleren via bootdiskette
« Gepost op: 2007/11/14, 18:49:09 »
hallo...

ik had gelezen bij uitleg van de instalatie dat je de cd met ubuntu erop (6.06) in je pc moet stoppen en dan opnieuw opstarten... nou kan dat bij mij niet.. omdat mijn hardeschijf FAT32 is moet dat via een bootdiskette..

weet iemand misschien of er een bootdiskette voor IS... en zoja.. waar je die kunt vinden?..

gr. Dajimmy

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ik kan alleen istalleren via bootdiskette
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/14, 19:05:33 »
Hoi Dajimmy, welkom op het forum.

Jouw vraag is mij niet helemaal duidelijk. Of je harde schijf is ingedeeld in fat32 maakt niks uit, je moet gewoon op kunnen starten van de cd.

De enige reden dat je een bootdiskette nodig zou hebben, is als je computer niet op kan starten vanaf cd's.

dajimmy

  • Gast
ik kan alleen istalleren via bootdiskette
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/14, 19:14:03 »
ja dat zal het dan wel zijn.. want alsk een cd met de ubuntu bestanden erin doe en opnieuw opstart dan start ie gwn normaal op... maar weet jij ( of iemand anders) hoe je het dan moet doen?

alvast bedankt...

           dajimmy

dajimmy

  • Gast
ik kan alleen istalleren via bootdiskette
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/14, 19:17:45 »
want zover ik kan zien kun je het niet via windows instaleren.. er staan namelijk geen .exe/setup bestanden in... ?????

deKeijzer

  • Gast
ik kan alleen istalleren via bootdiskette
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/14, 22:12:13 »
Je zou even in je bios kunnen kijken naar de boot volgorde onder een kopje als "boot device" of "boot order" of iets in die richting.
Je kan op de meeste pc`s in je bios komen door bij het opstarten op F1 of de delete knop of F12 of een andere speciale knop. Dit staat meestal in beeld op het allereerste scherm dat je ziet.

ps. als je het in je bios vindt moet je aangeven dat hij eerst moet kijken of er een bootable cd is. Dus de volgorde veranderen naar:

cd-rom
harde schijf
usb
floppy

Als cd rom maar bovenaan staat.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ik kan alleen istalleren via bootdiskette
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/15, 03:05:50 »
Let ook goed op hoe je de cd moet branden. Je moet de iso NIET uitpakken, maar als image branden met bijv. Nero.

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/ubuntubranden/

dajimmy

  • Gast
ik kan alleen istalleren via bootdiskette
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/15, 19:06:02 »
oke dankjullie wel... hier heb ik zeker wat aan ;)