Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: abn amro dealingroom ervaringen  (gelezen 3624 keer)

abn amro dealingroom ervaringen
« Gepost op: 2015/08/28, 18:22:10 »
Dag allen,

Na zojuist alle onderdelen voor een nieuwe pc voor mijn vader binnen te hebben gehad wil ik de gok wagen en hem ubuntu voorschotelen ipv windows.
Het is voornamelijk emailen en internetten waarvoor de pc zal worden gebruikt.

Echter, een belangrijke bezigheid die vlekkeloos zal moeten werken is abn amro dealingroom. Ik begrijp dat abn amro linux niet ondersteund maar dat de internet bankieren en andere taken in de browser meestal wel gewoon werken. Dealingroom heeft java nodig en ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dealingroom onder ubuntu en of het goed werkt.

Bj voorbaat dank !

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/29, 13:34:49 »
geen ervaring, maar Java werkt gewoon standaard onder ubuntu, wellicht dat je de officiële java van oracle moet installeren in plaats van de bijgevoegde openJDK, maar verder verwacht ik geen problemen.
Java is erop gebouwd om volledig cross-platform te werken.

Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/29, 14:27:39 »
Probeer het eens met ubuntu uitproberen zonder te installeren.
Dan kan je ook java via oracle of de openjdk installeren en kijken of dealingroom werkt.
Misschien moet je ook nog de flashplayer installeren maar dat merk je vanzelf.
Succes!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jan11000

  • Lid
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/30, 10:57:03 »
Anders chrome van google installeren, deze is vaak goed geupdate met laatste versies van plugins, of java erin zit weet ik niet.
Bedoel je misschien java scripts ipv java, dit omdat java onvelig is(op elke pc/OS).


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/30, 11:16:45 »
Hoi Undersound,

Ik ben eens voor je op onderzoek uitgegaan.

Dealingroom is de beleggerstool van ABN Amro. Ze verwijzen voor Java naar de echte Java, niet javascript zoals iemand in een reactie als mogelijkheid opperde.

De eerste vraag is: heb je het zelf al geprobeerd en gaf dat foutboodschappen? Vertel ons dan meer.

Verder tref ik bij ABN AMRO op deze pagina  de volgende tekst:

Citaat
Er zijn diverse besturingssystemen en browsers in omloop. Het is voor ons helaas niet mogelijk om technische ondersteuning te verlenen op de besturingssystemen en browsers die niet aansluiten op onze systeemeisen, bijvoorbeeld Linux, Opera of verouderde versies van Windows. U kunt ze meestal wel gewoon gebruiken.

Firefox wordt wel ondersteund, dus het lijkt me dat Dealingroom gewoon zal werken in elke versie van de Ubuntu familie. Wel alleen de laatste paar versies van alle ondersteunde browsers!

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie. Hopelijk is er een Forumlid die er mee werkt of het wellicht kan uitproberen.

Succes!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/08/30, 12:58:20 »
Bizar dat een bank nog gebruik maakt van het notoir onveilige Java, en het nog verplicht stelt ook.  :o
Misschien is dat het probleem: veel mensen hebben om deze reden Java standaard uit staan in hun browser.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: 2015/08/30, 16:17:15 »
Een vraag is ook, maakt Java deel uit van het WWW?
Misschien kan iemand hier een mening over geven?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

JohPoe

  • Gast
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: 2015/08/30, 16:50:52 »
Bizar dat een bank nog gebruik maakt van het notoir onveilige Java, en het nog verplicht stelt ook.  :o
Misschien is dat het probleem: veel mensen hebben om deze reden Java standaard uit staan in hun browser.
Java is niet 'verplicht' voor internetbankieren. Voor de dealingroom heb je het wel nodig voor het volgen van realtime koersen en het plaatsen van beleggingorders.

Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: 2015/08/30, 17:30:17 »
Bizar dat een bank nog gebruik maakt van het notoir onveilige Java, en het nog verplicht stelt ook.  :o
Misschien is dat het probleem: veel mensen hebben om deze reden Java standaard uit staan in hun browser.
Java is niet 'verplicht' voor internetbankieren. Voor de dealingroom heb je het wel nodig voor het volgen van realtime koersen en het plaatsen van beleggingorders.
???


(hint: hoe heet dit onderwerp...?)
 ;)

JohPoe

  • Gast
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: 2015/08/30, 17:46:58 »
Bizar dat een bank nog gebruik maakt van het notoir onveilige Java, en het nog verplicht stelt ook.  :o
Misschien is dat het probleem: veel mensen hebben om deze reden Java standaard uit staan in hun browser.
Java is niet 'verplicht' voor internetbankieren. Voor de dealingroom heb je het wel nodig voor het volgen van realtime koersen en het plaatsen van beleggingorders.
???


(hint: hoe heet dit onderwerp...?)
 ;)
Ehhh ABN-AMRO stelt de dealingroom verplicht bij internetbankieren?  :)
Maar je hebt gelijk ik dacht verder dan wat er staat geschreven. Sorry ;)


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: 2015/08/30, 18:49:15 »
JohPoe,

De oorspronkelijke vraag was of die dealingroom onder Ubuntu zou werken. Gezien jouw reacties proef ik dat je er ervaring mee hebt en er dus wat van zou kunnen zeggen? Zou je daar dan op in kunnen gaan als ik dat goed heb?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: 2015/08/30, 19:02:51 »
Tja, nu de reactie nog van undersound!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

JohPoe

  • Gast
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: 2015/08/30, 19:24:30 »
@jvecht
Nee dat is dan een misverstand  :)
Ik was hier https://www.abnamro.nl/nl/prive/beleggen/mijn-dealingroom/kenmerken.html gekomen en de conclusie is dat je alleen voor het beleggings gedeelte java nodig hebt.
Zit trouwens wel een test linkje in die pagina.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: abn amro dealingroom ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: 2015/08/30, 19:39:18 »
Dat testlinkje is wel goed om te weten. Ik heb ook geen Java staan en om dat nou even te installeren voor deze kwestie is me wat te gek. Ik heb trouwens ook geen beleggingsrekening.

Maar, Undersound, dat kan je natuurlijk prima zelf. Ik kan me zo voorstellen dat jij misschien ook geen dealingroom gebruikt. Maar als je die PC toch zelf in elkaar zet kan je natuurlijk de gok wagen en papa een strak geconfigureerde Ubuntu voor de neus zetten. Op de gok dus, maar gezien de verzamelde informatie gaat die dealingroom het heel waarschijnlijk gewoon doen.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit uitpakt :D
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021