Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bedankt voor de WIFI Ubuntu Google Tips!  (gelezen 1144 keer)

Bedankt voor de WIFI Ubuntu Google Tips!
« Gepost op: 2016/03/12, 09:02:38 »
Hallo mensen,

Zat ik sinds jaren toch te klooien met de wifi na een Ubuntu Mate 15.10 op een wat oudere Toshiba A100 met Atheros chip. Perfecte verbinding, updates draaien snel, zelfs youtube doet het, maar bv nu.nl of nos.nl kreeg ik niet in beeld. OK, het is een oudje, maar ruim binnen de specs. Kan toch geen uur duren om nu.nl te laden. Dankzij de wifi tips kwam ik bij:
Stuurprogramma ath9k of ath5k: schakel apparatuurversleuteling uit! YES! Hij doet het nu perfect! Bedankt voor deze super tips!
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bedankt voor de WIFI Ubuntu Google Tips!
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/12, 10:27:53 »
Als je mijn tips bedoelt: graag gedaan!   :)

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Bedankt voor de WIFI Ubuntu Google Tips!
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/11, 07:05:18 »
Hoi. Bedankt voor je wifi tips.

In het stukje waar je aanraadt om power management off te zetten, lees ik op google veel over het vlak voor die regel te plaatsen: sleep 10. Dit schijnt veel mensen nog beter te helpen. Misschien een idee voor je wifi manual. Ook wlan0 is niet bij iedereen wlan0. Bij mij is die bijv. wlp3s0. Dus dat zou je nog iets duidelijke kunnen omschrijven, zodat mensen weten via iwconfig hoe hun wlan heet.

http://askubuntu.com/a/612112
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bedankt voor de WIFI Ubuntu Google Tips!
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/11, 10:23:51 »
Hoi. Bedankt voor je wifi tips.

In het stukje waar je aanraadt om power management off te zetten, lees ik op google veel over het vlak voor die regel te plaatsen: sleep 10. Dit schijnt veel mensen nog beter te helpen. Misschien een idee voor je wifi manual. Ook wlan0 is niet bij iedereen wlan0. Bij mij is die bijv. wlp3s0. Dus dat zou je nog iets duidelijke kunnen omschrijven, zodat mensen weten via iwconfig hoe hun wlan heet.

http://askubuntu.com/a/612112
Daar zal ik eens naar kijken. Bedankt voor het meedenken!  :)

Offline Nero

  • Lid
Re: Bedankt voor de WIFI Ubuntu Google Tips!
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/11, 23:08:11 »
Sedert 16.04 worden de interfaces renamed tijdens het booten. Bij m'n HP-DV7 bv vind ik in dmesg[    1.454048] r8169 0000:03:00.0 enp3s0: renamed from eth0
[   11.306687] brcmsmac bcma0:1 wlp2s0b1: renamed from wlan0
Ook op mijn andere laptops zie ik gelijkaardige wijzigingen van de namen. Waarom Canonical van de 'standaard' benamingen is afgestapt is mij een raadsel.