Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vlc  (gelezen 932 keer)

Vlc
« Gepost op: 2008/02/19, 22:54:29 »
L.S.

Ik gebruik, voor het kijken naar DVD's, zowel VLC onder Windows (voor de jongens) als onder Ubuntu. Groot is echter mijn teleurstelling dat het onder Windows een prima alternatief is voor Powerdvd, maar onder Linux niet. Het zal wel alles te maken hebben met codecs, maar daarmee kan ik bijvoorbeeld Zorro (de enige echte Guy Williams uit mijn jeugd!) niet onder Linux bekijken. Ander bekende pakketten als Totem en MPlayer Movie Player leiden aan hetzelfde euvel. Heeft iemand een oplossing, of kan mijn omschakeling naar Ubuntu toch niet helemaal zijn?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline joop905

  • Lid
Vlc
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/19, 22:57:22 »

Vlc
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/19, 22:59:41 »
Heb je al bij de documentatie gekeken? http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/ daarmee zou het toch moeten lukken, het enigste wat ik naderhand via Synaptic heb geinstalleerd zijn de w32codecs.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Vlc
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/20, 11:08:33 »
Dank heren; ik ben al een stuk verder: mijn DVD's kan ik nu visualiseren onder UBUNTU met VLC. Totem blijft echter problemen houden en speelt alleen het geluid af. Dat programma zwier ik er dus af. Wat wel op valt is dat bij sommige DVD de onder en bovenkant zijn afgekapt, terwijl dat onder Windows niet het geval is. Is hier nog een oplossing voor?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Tom

  • Lid
Vlc
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/20, 12:03:28 »
Installeer eens SM player en zet bij algemeen (dus de instellingen) video op XV.
Ik neem aan dat U mplayer er al op heeft.
SMPlayer is een frontend van Mplayer.
SMPlayer speelt bij mij zeer goed video.
Totem heb ik ook gedeinstalleerd.
Maar daarvoor Totemxine er op gezet is ook goed.
Maar SMPlayer spant de kroon.
Probeer U maar als U nog vragen heeft oke.
Suc6.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Vlc
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/20, 16:39:33 »
Beste Suc6,

Dank voor je reactie. SMPlayer inderdaad geïnstalleerd, maar tot nog toe met weinig succes. Bij ' Preferences, Drives' zie ik mijn DVD speler niet terug (?) Bij zowel ' Select your CD device'  als bij  'Select your DVD device' geeft hij '/dev/cdrom'; geen andere keuzemogelijkheid. Wat doe ik fout?
Ook Totem is geen succes: geeft alleen de muziek weer. VLC geeft dus tot nog toe de minst slechte resultaten.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.