Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?  (gelezen 15983 keer)

Offline siegi

  • Lid
Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #75 Gepost op: 2009/08/11, 19:53:04 »
Een switch naar een ander niet SMF forum wordt als uitgesloten bestempeld ja.
Maar een upgrade niet natuurlijk.

FrSu

  • Gast
Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #76 Gepost op: 2009/08/11, 19:54:47 »
We zullen zien.... :)

Groet.

Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #77 Gepost op: 2009/08/11, 20:21:18 »
Precies, ik ben heel erg voor een upgrade naar SMF 2.0, zodra SMF 2.0 uitkomt :)

Offline siegi

  • Lid
Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #78 Gepost op: 2009/08/11, 21:08:28 »
Ik ben voor de kat uit de boom kijken. Een grote overstap kan altijd wel wat risico's met zich meebrengen.
Ik heb persoonlijk zoiets van laat die anderen de risico's maar nemen.

Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #79 Gepost op: 2009/08/11, 21:32:01 »
Upgraden naar 2.0 zou geen risico's moeten geven. Maar inderdaad eerst even afwachten of anderen probleemloos kunnen upgraden.

Offline satshow

  • Lid
Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #80 Gepost op: 2009/08/11, 21:33:34 »
Je kan altijd eerst een test doen om te upgraden voordat je daadwerkelijk over gaat.

Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #81 Gepost op: 2009/08/11, 22:34:09 »
Je kan altijd eerst een test doen om te upgraden voordat je daadwerkelijk over gaat.


Dat zal Dennis ook ongetwijfeld doen. Ik denk niet dat iemand zo stom is om een forum van 17000 leden zomaar te upgraden.

Het thema zal ook eventueel terug aangepast moeten worden, ik weet niet in hoeverre versie 2 hierin verschilt van de huidige.
Dus om zomaar direct bij de release over te stappen lijkt me wat hoog gegrepen.
Het is ook altijd een pluspunt om te wachten tot wat volgende puntuitgaves. Als versie 2 als final word uitegegeven zullen meer mensen deze gebruiken en de bugs die tijdens de testperiode niet gevonden zijn, zullen dan waarschijnlijk wel bij "massaal" gebruik aan het licht komen.

Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #82 Gepost op: 2009/08/12, 00:22:43 »
Voor zover ik het zie wordt 2 nu al massaal gebruikt, aan het aantal mensen met vragen/problemen/watdanookaangaandeversie2 op het forum van SMF :) Maar ik snap wat je bedoelt ;)

En inderdaad, het is beter te wachten op 2.0.1 en dan een test te doen. Het thema moet inderdaad iets aangepast worden, want er zijn vele nieuwe dingen in 2.0

Maar even terzijde: wanneer upgraden we nou naar 1.10? Want we zitten nog steeds bij 1.9 en het is aangeraden om te upgraden naar 1.1.10 vanwege de veiligheid:

SMF 1.1.10 and 2.0 RC1.2 released Gepost op 2009/07/14, 19:05:19
 A patch has been released, addressing a few security vulnerabilites. We urge all forum administrators to upgrade to either 1.1.10 or 2.0 RC1.2, depending on the current version. Simply visit the package manager to install the patch.

Dus zolang we nog op bij 1.x zitten, is het aangeraden om nu te upgraden naar 1.1.10


Offline siegi

  • Lid
Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #83 Gepost op: 2009/08/12, 00:38:35 »
Het staat je natuurlijk vrij dit te melden op launchpad.
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/de-website-code-bugs-support-requests/

Maar neem ook ineens een lijst mee van welke security lekken het zijn.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Forum specifieke onderdelen voor X/K/Ubuntu?
« Reactie #84 Gepost op: 2009/08/13, 19:15:54 »
Ontopic: Van mij mag het bij elkaar blijven, als je een andere distro bespreekt (dat doe ik zelf ook), zet dat dan in de titel. Dat is mijn mening, maar die van het Team lijkt erop.

mvg
Thijs